Chyba dlatego że w PRL brakowało dewiz na zakup zachodnich produktów i pół obozu socjalistycznego oprócz ZSRR i NRD jeździło na węgierskich mostach. Daltego też tak kulała produkcja Berlieta, a każdy polski samochód ciężarowy z tamtego okresu był składanką z innych samochodów.
Właściwie to wszystko wyjaśnia.Nasi zawsze udawadniali żeszkłem się tyłek wytrze!
Dziś do Jelczy serii 800 stosuje się silniki IVECO CURSOR 10, EURO III, o mocy 316 kW (430 KM), nie jestem przekonany do silników IVECO ale są napeno znacznie lepsze od Mieleckich i znacznie mocniejsze, skrzynie biegów ZF 16-biegowa, Dodam że w Jelczu 862 napęd jest przekazywany na trzy osie, chciałbym widzieć Jelcze 842 i 862 jak sobie radzą w ciężkim terenie.
Właśnie Jelcz 862 jest przeznaczony do ciężkiego terenu podobnie jak 842, napewno Jelcz 862 ma znacznie mocniejszy silnik, napędzana jest pierwsza oś skrętna, duży prześwit, ja bym jednak go widział w terenie.
_________________ Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E
Właśnie Jelcz 862 jest przeznaczony do ciężkiego terenu podobnie jak 842, napewno Jelcz 862 ma znacznie mocniejszy silnik, napędzana jest pierwsza oś skrętna, duży prześwit, ja bym jednak go widział w terenie.
Zdecydowanie auto 6x2 będzie gorsze w terenie niż 6x4
W Jelczu 862 napęd jest przekazywany 8x6 w Jelczu 842 8x4
no tak,rzeczywiście(miałem na myśli Jelcza z osią wleczoną).W konfiguracji z przednią napędzaną osią 8x6 powinien sprostać terenowej jeździe.W wersji 8x4 może być gorzej.
Zawsze lepszym rozwiązaniem dla wywrotki będzie napęd 8x4 czy 8x6 niż 4x2, jedyne co moge powiedziec to mialem raz przygode z wujkiem wyciągając Steyra z patelnią pełną piasku z błota Jelczem 315 i się nam udalo co prawda tylnie koła Jelcza były na utwardzonej drodze.
_________________ Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E
W Jelczach 842 były montowane blokady mostów, ale z tego co wiem na życzenie klijenta przez to że te pojazdy były przygotowane pod różne zabudowy, w Jelczu 846 blokady mostów są standardowym wyposażeniem.
_________________ Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E
W Jelczach 842 były montowane blokady mostów, ale z tego co wiem na życzenie klijenta przez to że te pojazdy były przygotowane pod różne zabudowy, w Jelczu 846 blokady mostów są standardowym wyposażeniem.
Blokada mostów w samochodzie ciężarowym nie powinna podlegać dyskusji.To musi być standard!
Tak blokada mostów powinna być napewno standardem w pojazdach przeznaczenia specjalnego takiego jak te Jelcze, ale czy w ciągnikach siodłowych jest potrzebna, raczej nie.
_________________ Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E
Tak blokada mostów powinna być napewno standardem w pojazdach przeznaczenia specjalnego takiego jak te Jelcze, ale czy w ciągnikach siodłowych jest potrzebna, raczej nie.
Docenił byś blokadę zimą.Co prawda w autach 4x2 nie wiele ona daje,to nie wyobrażam sobie nawet solówki bez blokady
najwięcej ci taka blokada da , jak np jedno kolo na lodzie będzie stać a drugie będzie miało asfaltu chociaż trochę, to sie można uratować bo jak oba kola na lodzie to zostaje piasek , tektury są dobre, kiedyś w autobusie jelcz na palcu manewrowym sie zakopałem i tektury pomogły hehe
najwięcej ci taka blokada da , jak np jedno kolo na lodzie będzie stać a drugie będzie miało asfaltu chociaż trochę, to sie można uratować bo jak oba kola na lodzie to zostaje piasek , tektury są dobre, kiedyś w autobusie jelcz na palcu manewrowym sie zakopałem i tektury pomogły hehe
Właśnie w autobusach nie montuje się blokad,ale ASR przychodzi z pomocą.Niedawno trochę walczyłem ze śniegiem w naszym polskim autosaniku-poradził sobie całkiem dzielnie!
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę