Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 mar 2008, 17:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 cze 2007, 17:33
Posty: 87
GG: 5555902
Samochód: FH480
Lokalizacja: Białystok

Więc sprawa wygląda tak że, jeśli podłączę kabel od ABS do naczepy to następuje dziwne zjawisko,
mianowicie po naciśnięciu pedału hamulca (nawet bardzo lekko i na postoju) zaczyna mi pikać i komputer pokazuje brak powietrza w układzie hamulcowym naczepy chociaż ciśnienie jest chyba w normie(przynajmniej na wskaźniku)
bez kabla ABS wszystko zachowuje się normalnie tzn hamulce działają, nic nie pika tylko że nie ma ABSu.

Ciągnik to FH12 380 2001r, naczepa to wywrotka WIELTON 2007r.
błędów żadnych nie znalazłem w kompie
ciśnienie powietrza w ukł. hamulcowym jest na 8,5bar w dwóch obwodach
osuszacz strzela przy 12bar

jak podłączam naczepę tym samym przewodem do innego konia to wszystko jest OK

rozbiorę gniazdo od ABS w koniu i zobaczę może jakiś kabel jest walnięty
Może ktoś wie jak sprawdzić czy w gnieździe jest wszystko OK np. miernikiem uniwersalnym(jakie napięcia czy opory)?

Bardzo proszę o poradę.


Post Wysłano: 05 mar 2008, 20:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

1 +24 v
2 +24 v po zapłonie
3 masa
4 masa
5 kontrolka
6 can
7 can
najważniejsze 1234


Post Wysłano: 05 mar 2008, 20:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 cze 2007, 17:33
Posty: 87
GG: 5555902
Samochód: FH480
Lokalizacja: Białystok

dominik 2004 spoko masy i prądy wiem jak sprawdzić ale kontrolkę i can w jaki sposób można sprawdzić?
No i w jaki sposób są ułożone numery w gnieździe?


Post Wysłano: 05 mar 2008, 20:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

kontrolka zwierasz przewód nr 5 do masy i w samochodzie zaświeca się kontrolka can powinno być ok 5 v


Post Wysłano: 06 mar 2008, 12:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 cze 2007, 17:33
Posty: 87
GG: 5555902
Samochód: FH480
Lokalizacja: Białystok

Zrobiłem jak mówisz i sytuacja wygląda tak:
1- +24V OK
2- +0,2V po stacyjce, tu coś jest nie tak.
3- masa OK
4- masa OK
5- kontrolka, napięcie 24V po zetknięciu z masą zapala się kontrolka na desce rozdzielczej informująca o braku ABS na naczepie OK
6- can, napięcie waha się od 6 do 10,4V(mierzone miernikiem uniwersalnym) OK?
7- can, napięcie waha się od 6 do 10,4V(mierzone miernikiem uniwersalnym) OK?

i rysunek gniazda z opisem:
aha i jaszcze jeden szczegół że naczepa ma EBS i kable(mam dwa) są do EBS
Obrazek

Pytanie, gdzie szukać przyczyny że na pinie 2 nie ma napięcia po stacyjce? Bezpieczniki wszystkie są dobre.
I czy na pinach 6 i 7 napięcie powinno się tak wahać? a może to wina tego że na pinie dwa 2 jest coś nietak?

Bardzo proszę o odpowiedź

I dodaję jeszcze zdjęcie co mi zaczyna pokazywać komputer po naciśnięciu hamulca przez kilka sekund.
Obrazek

fotka z wskaźników ciśnienia
Obrazek

i kontrolka która świeci po podłączeniu kabla EBS
Obrazek


Ostatnio zmieniony 06 mar 2008, 12:50 przez crook, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 06 mar 2008, 12:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 mar 2007, 21:35
Posty: 129

Witam napięcie po stacyjce przychodzi z bezpiecznika do przekaźnika który steruje już na naczepę przekaźnik ten znajduje się po prawej stronie w konsoli środkowej obok bezpieczników (za stelażem ) wygląda jak 3*przedłużony przekaźnik .Pozdrawiam


Post Wysłano: 06 mar 2008, 13:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 cze 2007, 17:33
Posty: 87
GG: 5555902
Samochód: FH480
Lokalizacja: Białystok

turboz no dobrze tylko jak go już znajdę to jak sprawdzę czy jest dobry, może on działa jak standardowy przekaźnik? czy może jakoś inaczej? pewnie na początku mam sprawdzić czy w ogóle pyknie po włączeniu zapłonu?


Post Wysłano: 06 mar 2008, 15:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 cze 2007, 17:33
Posty: 87
GG: 5555902
Samochód: FH480
Lokalizacja: Białystok

hmm czy może ktoś mi powiedzieć gdzie mogę znaleźć ten przekaźnik od ABS (+24V po stacyjce) o którym mówi turboz

1
Obrazek

2
Obrazek

3
Obrazek

4
Obrazek

W większej rozdzielczości
1
Obrazek

2
Obrazek

3
Obrazek

4
Obrazek

Zdjęcia robione telefonem więc jakość taka sobie.


Post Wysłano: 06 mar 2008, 18:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Nogi na tym przekażniku 15 + po zapłonie UA wyjście + po zapłonie do gniazda.

Przekażnika szukaj zdjęcie numer 4 prawy dolny róg przykręcony z boku.


Post Wysłano: 06 mar 2008, 20:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Miałem podobny problem tylkoe, że u mnie ktoś zamienił podłaczenie gniazd a ABS z gniazdem od świateł w efekcie ABS wariował po włączeniu świateł w moim manie mam gniazdo ABS na 5 pinów i tu moje pytanie od czego jest PIN 6 i 7 :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 06 mar 2008, 21:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

przewody 6 i 7 występują w pojazdach posiadających EBS i są to przewody którymi komunikuje się EBS naczepy i ciągnika


Post Wysłano: 07 mar 2008, 13:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 mar 2007, 21:35
Posty: 129

Witam przekaźnik szukaj na zdjęciu 4 w prawym rogu w głębi przy desce .a przekaźnik nie sprawdzisz możesz go tylko wymienić


Post Wysłano: 08 mar 2008, 20:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 cze 2007, 17:33
Posty: 87
GG: 5555902
Samochód: FH480
Lokalizacja: Białystok

No w końcu znalazłem go
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Po wstępnych oględzinach, wzrokowo wszytko wygląda dobrze niema żadnych elementów przegrzanych etc.

Pytanie czy mogę go przetestować w warunkach domowych?
Na jakie piny podłączyć zasilanie i na jakich powinno się pokazać napięcie?
Posiadam zasilanie 24V.


Post Wysłano: 08 mar 2008, 21:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

zdjęcie numer 3 prawy górny róg biały element to bezpiecznik sprawdz omomierzem powinno być przejście między nogami ua i 15 zmostkuj ten element i na 100 % zadziała


Post Wysłano: 08 mar 2008, 22:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 cze 2007, 17:33
Posty: 87
GG: 5555902
Samochód: FH480
Lokalizacja: Białystok

Cytuj:
zdjęcie numer 3 prawy górny róg biały element to bezpiecznik sprawdz omomierzem powinno być przejście między nogami ua i 15 zmostkuj ten element i na 100 % zadziała
faktycznie po zmostkowaniu tego białego elementy jest przejście między UA i 15
jeśli zadziała w praktyce to masz u mnie dobrą flaszkę. :)


Post Wysłano: 11 mar 2008, 23:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

zadziałało ?


Post Wysłano: 13 mar 2008, 14:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 cze 2007, 17:33
Posty: 87
GG: 5555902
Samochód: FH480
Lokalizacja: Białystok

Cytuj:
zadziałało ?
zadziałało :D

i kolejne pytanie:
jak naczepa była podpięta pod Scanię to po włączeniu zapłonu dwa razy psikała powietrzem
a pod Volvem nie ma tego zjawiska tylko po włączeniu zapłonu przez chwilę(1 sekunda) pojawia się info o braku powietrza w naczepie i wszystko wraca do normy, a po odpaleniu silnika też przez około 1s. pojawia sie ta informacja i wydaje sygnał ostrzegawczy.

Czy to jest prawidłowe działanie?

Jak by coś to mogę nagrać filmik.


Post Wysłano: 13 mar 2008, 15:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

wciśnij hamulec przed włączeniem zapłonu i wtedy zobacz , w volvie nie ma ręcznego na naczepę


Post Wysłano: 13 mar 2008, 17:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 mar 2007, 21:35
Posty: 129

szukał szukał aż znalazł przyczyne


Post Wysłano: 15 mar 2008, 13:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 cze 2007, 17:33
Posty: 87
GG: 5555902
Samochód: FH480
Lokalizacja: Białystok

Cytuj:
szukał szukał aż znalazł przyczyne
hehe, kto szuka niebłądzi

a tak na poważnie to lubię sam troszkę się grzebać w autku, a że nie zawsze wiem gdzie jest problem to wtedy zwracam się o pomoc do użytkowników forum, za którą oczywiście bardzo dziękuję.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: