Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 mar 2008, 11:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 19:21
Posty: 17
Lokalizacja: all around

Witam koledzy ! Taki problem mam w dafie 95 ati-niestety po tabliczce która powinna być po prawej stronie skrzyni w pobliżu przystawki pompy oleju został tylko ślad... :?
czy może mi ktoś podpowiedzieć jaki to może być typ skrzyni??
Układ biegów H -wsteczny +2 połówki+4 główne +po2 połówki na bieg (języczek na gałce ma w środkowym położeniu nadlew z alu)
Dodam że chodzi o Dafa 95 ati 95 rok
dzięki z góry zainteresowanym...


Ostatnio zmieniony 04 mar 2008, 12:53 przez andreas, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 04 mar 2008, 11:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Witam koledzy ! Taki problem mam w dafie 95 ati-niestety po tabliczce która powinna być po prawej stronie skrzyni w pobliżu przystawki pompy oleju został tylko ślad... :?
czy może mi ktoś podpowiedzieć jaki to może być typ skrzyni??
Układ biegów H -wsteczny +2 połówki+4 główne +po2 połówki na bieg (języczek na gałce ma w środkowym położeniu nadlew z alu)
dzięki z góry zainteresowanym...
A może by zdjęcie gałki dało się zamieścić.B mi intuicja mówi że to klasyczne ZF.

_________________
ego


Post Wysłano: 04 mar 2008, 12:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 19:21
Posty: 17
Lokalizacja: all around

Nie kolego to jest fulerka (stara zresztą-3położenia półbiegów przesuwane w poziomie -lewo prawo, bez przebitki jak w zf,bez górnej i dolnej skrzyni...)
Na pokrywie wybieraka u górey jest na odlewie taki nr; TF 65292 ale brak tabliczki tylko dziórki po niej a nie sądzę żeto jest typ skrzyni tylko nr odlewu...


Post Wysłano: 04 mar 2008, 12:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Trzy położenia zmieniaja sprawę.Nie było o tym mowy poprzednio.Eaton tak miał.Jeździłem z półautomatem,gdzie bieg zmieniało po zdjęciu nogi z gazu i odczekaniu. Auto dla trenujących cierpliwość i powinno byc na receptę od psychologa lub psychiatrę przepisywane :D

_________________
ego


Post Wysłano: 04 mar 2008, 12:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 19:21
Posty: 17
Lokalizacja: all around

Generalnie się zgadzam. Nie pisałem że są 3 półbiegi bo biegu głównego nie traktuję jako pół-języczekna środku-więc są 2 półbiegi na każdym głównym...
Ja mam trochę inny problem zgrzyty przyzmianie głównych biegów. Jak wcisnę do oporu-aż się dzwignia oprze o ten grzybek co wystaje i załącza pneumatykę to zgrzyta tak że się nie da biegu wrzucić...
Jak wcisnę tylko do styku dzwigni z grzybkiem to bigi w miarę wchodzą ale nie zawsze...
Wysprzęglanie na 2 razy nic nie daje :(
Podobno te skrzynie mają jakiś system wyhamowania wałków tylko jest to różnie zrobione w zależności od typu skrzyni którego nie znam...


Post Wysłano: 04 mar 2008, 15:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 paź 2007, 21:19
Posty: 55
Lokalizacja: Wrocław

skrzynia zsynchronizowana??? tzn. czy trzeba dwa razy wysprzęglać przy zmianie biegów a przy redukcji z przegazówką?? Cztery całe biegi i na każdym 3 połówki?? (0, 1 i 2)?


Post Wysłano: 04 mar 2008, 16:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 19:21
Posty: 17
Lokalizacja: all around

Zgadza się 4 biegi i 3 położenia połówek j.w.


Post Wysłano: 04 mar 2008, 17:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Generalnie się zgadzam. Nie pisałem że są 3 półbiegi bo biegu głównego nie traktuję jako pół-języczekna środku-więc są 2 półbiegi na każdym głównym...
Ja mam trochę inny problem zgrzyty przyzmianie głównych biegów. Jak wcisnę do oporu-aż się dzwignia oprze o ten grzybek co wystaje i załącza pneumatykę to zgrzyta tak że się nie da biegu wrzucić...
Jak wcisnę tylko do styku dzwigni z grzybkiem to bigi w miarę wchodzą ale nie zawsze...
Wysprzęglanie na 2 razy nic nie daje :(
Podobno te skrzynie mają jakiś system wyhamowania wałków tylko jest to różnie zrobione w zależności od typu skrzyni którego nie znam...
To jest pewnie ten typ "na receptę" :) O ile pamiętam, to przy zmianie w górę wciska się sprzęgło do połowy, do zetknięcia z tym grzybkiem-ale nie dalej.Za to w dół, to sprzęgło do oporu i na dwa razy.Zaś te nibypołówki wybieralo się wcześniej,potem ujmowało gazu patrząc na obrotomierz.Gdy się zatrzymal, to dodawało gazu i jazda dalej. Tylko nie wcześniej gaz, bo po prostu nie wejdzie i trzeba się zatrzymac by zacząć procedurę od początku :) Tu potrzebna cierpliwość wlaśnie :) Powodzenia :)

_________________
ego


Post Wysłano: 04 mar 2008, 20:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 19:21
Posty: 17
Lokalizacja: all around

To bomba.Jeśli ktoś ma okazję sprawdzić ten typ skrzyni to będę wdzięczny :D.


Post Wysłano: 06 mar 2008, 14:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 19:21
Posty: 17
Lokalizacja: all around

Koledzy jeszcze jedno pytanko: na górnej pokrywie wybieraka są 2 czujniki- 1 -od świateł cofania i 2- od położenia luzu.
Czy ten nr. 2 może ma jakieś znaczenie dla pracy skrzyni biegów?


Post Wysłano: 06 mar 2008, 17:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Koledzy jeszcze jedno pytanko: na górnej pokrywie wybieraka są 2 czujniki- 1 -od świateł cofania i 2- od położenia luzu.
Czy ten nr. 2 może ma jakieś znaczenie dla pracy skrzyni biegów?
Nie pamiętam jak jest w tej skrzyni, ale oczywiście,ze czujnik połozenia luzu ma znaczenie."Czuwa" -mówiąc najogólniej-by zmiana nastąpiła wylącznie przy rozłączonych kolach zębatych.Ale moze ktoś z kolegów zna tą skrzynię dokadniej

_________________
ego


Post Wysłano: 06 mar 2008, 17:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 19:21
Posty: 17
Lokalizacja: all around

No właśnie... Tak się zastanawiam czy to właśnie on nie odpowiada za wychamowanie wałków w momencie zmiany biegu...bo co innego miałby załączać-kontrolkę? Zadna się nie zapala ,nawet nie wiem czy powinna. Może ten włącznik mam skopany?


Post Wysłano: 06 mar 2008, 18:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
No właśnie... Tak się zastanawiam czy to właśnie on nie odpowiada za wychamowanie wałków w momencie zmiany biegu...bo co innego miałby załączać-kontrolkę? Zadna się nie zapala ,nawet nie wiem czy powinna. Może ten włącznik mam skopany?
Wyłącznik idzie przecież sprawdzić.Choćby kawalkiem przewodu z żarówką.Ja bym to robił bez wyjmowania najpierw.Bywało ,że taki wyłącznik potrafił się wykręcić i wcięcie na przesuwce go nie przełączało.Ale za wyhamowanie wałków to raczej nie będzie odpowiadał.Tutaj się pewnie będzie technika operowania kłaniać.Niestety.. Ale tak podobną skrzynię zapamiętałem :)

_________________
ego


Post Wysłano: 08 mar 2008, 21:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 19:21
Posty: 17
Lokalizacja: all around

No cóż dziękuję koledze EGO za pomoc.Jak mnie już naprawdę ten gearbox zirytuje to pozostanie przesiadka na ZF...
Temat raczej do zamknięcia bo typu skrzyni nikt nie poda...


Post Wysłano: 09 mar 2008, 0:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Mialem z tym dość krótki kontakt.Podobno później zaczeli te skrzynie w wersji synchronizowanej produkować.Zakladając ciągle żejest to ta skrzynia o której myślę.4 razy 3. Po opanowaniu i po równych drogach (w sensie nie po górach) jeździ się z tym wygodnie: po wybraniu ostatniego biegu z przesuwką na samym dole rozpedzamy dalej.Przesuwka jedną pozycję wyżej, po nabraniu prędkości noga z gazu, czekamy aż wskazówka obrotomierza zatrzyma się koło 1000 (na mniej więcej ,bo to zależy od prędkości) wtedy noga na gaz i rozpędzamy.I powtórka. W dół identycznie.I od ok.50 do 85-90 na ostatnim biegu da się jechac nie dotykając sprzęgła.Przy przełączaniu o "cały" bieg w górę sprzęgło tylko do połowy !!! wciskamy i "na raz" .Przy redukowaniu o cały bieg sprzęgło do końca !! i na dwa razy, z przegazówką.Przy nowszych ,synchronizowanych skrzyniach ta operacja stała sie prostsza. Życzę powodzenia! Aaa.. przesuwką można przewidywany "półbieg" wybrać wcześniej, tylko uwaga!! nie wolno wtedy zdjąć nogi z gazu!! Bo przełączy bieg !!

_________________
ego


Post Wysłano: 09 mar 2008, 1:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Ja tam mam drugi samochod na takiej skrzyni Eaton Twin Splitter TS 16612, i jezdze od 2001 roku w sumie to chyba niema lepszej skrzyni 8) tylko nauczyc sie to jest makabra jakas ale pozniej miodzio.
I nie trzeba czekac az zmieni na nastepny bieg o polowke, spadek obrotow o 300 trwa gora sekunde (a jesli wcisniemy sprzeglo zmiana jest natychmiast!) a przy redukcji ulamek sekundy.
Ruszam ze sprzegla i reszta zmieniam gora dol cale polowki wszystko bez sprzegla niema zadnego problemu nawet mozna przeskakiwac po 3 biegi bez sprzegla, a na ostatnim polozeniu lewarka ciagnie od 40km/h do konca wiec w warunkach drogowych kiedy predkosc nie spadnie ponizej 40 to nie wachlujemy nic lewarkiem tylko 2 poloweczki spliterem i ogien...takze jak ktos mi powie ze ZF jest lepszy to wiadomo ze nie umie jezdzic na fulerze bo akurat mamy tez ZF i jak sie przesiadzie to naprawde sie trzeba nawachlowac a noga to juz odpada kazda nawet polowka-sprzeglo! :x
W gorach samochod z ZF z tym samym silnikiem nie nadazy za fulerem... :twisted:
Wiadomo ze ciezarowka sluzy do plynnej i ekonomicznej jazdy ale jesli ktos bedzie chcial zobaczyc czy na fulerze sie pomalu zmienia biegi to na 15 Trakerze w Krakowie moze sie ze mna skilowac samym koniem :wink:


Post Wysłano: 09 mar 2008, 1:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

To pewnie jest to ta nowsza wersja.Słyszałem,że po unowocześnieniu bardzo sie zmiana biegów poprawila.Ja krótko przed laty jeżdziłem MAN-em z 1994 roku z taka skrzynią.I zgadzam sie w zupelności ,że jeździ się potem fajnie.Ale zanim sie do tego "potem" dojdzie, to trochę trwa :D No i powiedzialbym,że ta skrzynia świetnie się nadaje do auta rzędu 500 i więcej KM.

_________________
ego


Post Wysłano: 09 mar 2008, 11:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 19:21
Posty: 17
Lokalizacja: all around

Cytuj:
To pewnie jest to ta nowsza wersja.Słyszałem,że po unowocześnieniu bardzo sie zmiana biegów poprawila.Ja krótko przed laty jeżdziłem MAN-em z 1994 roku z taka skrzynią.I zgadzam sie w zupelności ,że jeździ się potem fajnie.Ale zanim sie do tego "potem" dojdzie, to trochę trwa :D No i powiedzialbym,że ta skrzynia świetnie się nadaje do auta rzędu 500 i więcej KM.
Tu się zgadzam w nowszych skrzyniach fuller są synchrony ,a w zależności od liczby biegów jest też tak jak w zf przesuwka górnej skrzyni- niestety nie u mnie...
polecam stronkę http://www.eaton.com niestety wśród tych wszystkich skrzyń nie mogłem dopasować mojej-widocznie mają tam tylko opisy nowszych modeli...zresztą gdybym znał ten typ to byłoby łatwiej


Post Wysłano: 09 mar 2008, 22:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 paź 2007, 21:19
Posty: 55
Lokalizacja: Wrocław

Ja dorzuce, że ta amerykańska skrzynia była/jest produkowana do czołgów. :D fajniutka skrzynka bardzo dobrze się jeździ na takiej skrzynii, ale u mnie nie ma tego "problemu" z wciskaniem sprzęgła do połowy... cały czas u mnie pedał w podłoge :mrgreen: Mój brat jeździ nie naciskają sprzęgła wcale przy zmianie biegów... przy ruszaniu tak ale przy zmianie biegów przy odpowiednich obrotach przerzuca się bez sprzęgła... :)


Post Wysłano: 16 mar 2008, 20:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 gru 2007, 20:41
Posty: 14
Lokalizacja: SIEDLCE

WITAM!
Jak mi podasz ostatnie siedem cyfr numeru ramy to ci powiem dokładnie jaki to typ skrzyni. A co do jazdy z fulerką to cholery można dostać musi ci to pokazać ktoś kto umie na tym jeżdzić u mnie w zakładzie byli tacy eksperci co zaczęli już grzebać w skrzyni bo im zgrzytało a jest gość co umnie tym jeżdzić i przestało zgrzytać. co do wychamowania prędkosci wałków w tej skrzyni są specjalne tarczki ala sprzęgłowe które pracują na mokro i sa odpowiedzialne za wychamowanie tej skrzyni ale proponuję pobrać lekcje jazdy na tej skrzyni. Materiały z budową tej skrzyni posiadam ale tylko z numerem ramy. Pozdro!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: