Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 mar 2008, 15:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2008, 14:31
Posty: 10
GG: 0

Witam Panowie. pomóżcie bo ręce mi opadają. Volvo fh12 420 d12a 97r. norma po kraju z ładunkiem ok 25ton w jedna stronę a powrót pusto wychodzi 42litry. W ogóle nie kopci ale słabe tragicznie. Nie działa wskaźnik doładowania. Za wiadomości dzieki.


Post Wysłano: 18 mar 2008, 16:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 kwie 2007, 15:40
Posty: 73
Lokalizacja: śląsk

ja miałem podobne objawy tylko że w renówce i wymieniłem końcówki wtrysków i jest jeszcze gorzej, jutro będę regenerował pompę wtryskową i zobaczymy (bo mnie te 44l/100km już drażnią


Post Wysłano: 19 mar 2008, 0:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sty 2008, 17:29
Posty: 1

Kolego skoro mowisz ze wskazowka doladowania nie działa to zacznij od tego bo z tym sie wiaże moc i spalanie, najlepiej to zrob sobie dekielek z koncowka do pompowania i zaslep rure do chłodnicy interculera u dołu podłacz kompresor pod ta koncowke napompuj 2 atmosfery i posłuchaj czy szczelna jest jak jest ok i nie ma dzior to sprawdz turbo. a zadne błedy Ci nie wyskakuja? moze tez byc filtr powietrza zapchany no ale raczej to cos z doładowaniem. napisz cos jeszcze


Post Wysłano: 19 mar 2008, 12:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 mar 2007, 21:35
Posty: 129

Witam kolega dobrze radzi zacznij od sprawdzenia szczelności interculera w tych rocznikach wskaźnik turbo jest pneumatyczny i jeżeli ciśnienie w turbinie nie wzrośnie to wskaźnik tuż nic nie pokaże (jak nigdzie nie jest załamany przewód) ,Turbo też można z ciekawości sprawdzić jak to nie pomoże to można wymienić czujnik turbo ,często jest bardzo zanieczyszczony nie pokazuje kodu usterki ale jego wskazania są zakłamane (bardzo ważny element dla jednostki silnika) i wykonać regulacje zaworów i pompo wtrysków po przejechaniu poru tyś km. sprawdzić zużycie paliwa ,jeżeli dalej będzie duże zostaje test komputerowy (naj. wykonać po regulacji będzie bardziej wiarygodny).Pozdrawiam Turboz


Post Wysłano: 19 mar 2008, 22:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2008, 14:31
Posty: 10
GG: 0

Panowie. Ja tym autkiem nie jezdze, ja tylko je naprawiam ale nie stety nie mam pojecia do komputerow i tego typu rzeczy. Pompo wtryski nie dawno byly wymienione. A mamu to autko w firmie bardzo krotko. Filtry wymienilem tydzien temu. Ja nie stawialbym na Turbo lub intercooler- bo tak na logike jezeli silnik dostaje za malo powietrza to kopci a on nic. jesli sie myle sprostujcie mnie. rozmawialem z kierowca przez tel. i mowi ze teraz wyszedl 37litrow ale osuszylismy zbiornik i zatankowal na innej stacji. Jesli mozecie napiszcie gdzie jest dokladnie czujnik doladowania. auta zadko zjezdza i nie ma zabardz czasu na zabawe. Ja mysle ze 37litrow to nie tak tragicznie bo jedno f12 pali ok 39l. a drugie 36l ale to calkiem stare padliny.pozdrawiam


Post Wysłano: 20 mar 2008, 12:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 mar 2007, 21:35
Posty: 129

Witam te roczniki średnio paliły ok 35L a czujnik znajduje się po lewej stronie silnika w kolektorze ssącym w przedniej części z dołu za przewodami .Pozdrawiam


Post Wysłano: 26 mar 2008, 16:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lut 2008, 14:59
Posty: 30
GG: 0

Fh to normalne normy kolo 40 litrów jak slaby to sprawdź ciśnienie w pompce mechanicznej bo to tez dużo znaczy sprawdź intercoller czy cały i pompowtryski jak masz zrobione to ci nie będzie dymił nic nie poradzisz ze tyle pali zależy jak kto jeszcze jeździ


Post Wysłano: 29 mar 2008, 21:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2008, 14:31
Posty: 10
GG: 0

Wczoraj Kierowca byl na Serwisie. Wyregulowali zawory zalozyli separator paliwo bo nie bylo i peknieta byla aluminiowa rura laczaca sprezarke z intercoolerem. Kierowca mowil mi ze idzie lepiej i mniej pali,nie wiem ile. Ale mowi tez,ze z ta moca to nie ma rewelki.pozdrawiam


Post Wysłano: 30 mar 2008, 17:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2007, 14:29
Posty: 37
GG: 2729781
Lokalizacja: Zamość

Mielimsmy dwa razy podobny problem.
Samochod zupelnie nie mial mocy, silnik nie kopcił i wskazówka ciśnienia doładowania w ogóle sie nie ruszała. Na diagnostyce komputerowej nie wyskakiwały żadne błędy.
Dwa razy przyczyną był właśnie wspomniany czujnik ciśnienia doładowania. Oryginał kosztuje ok. 2 tys. zł.

_________________
Volvo Fh12 460km 2001r. tandem


Post Wysłano: 04 kwie 2008, 0:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Wczoraj Kierowca byl na Serwisie. Wyregulowali zawory zalozyli separator paliwo bo nie bylo i peknieta byla aluminiowa rura laczaca sprezarke z intercoolerem. Kierowca mowil mi ze idzie lepiej i mniej pali,nie wiem ile. Ale mowi tez,ze z ta moca to nie ma rewelki.pozdrawiam
choc by zrobili wszystko ok to i tak bedzie Ci mowil ,ze pali 40 - zlodziejstwo trzeba tepic - miejmy nadzieje ,ze wejda w zycie "karty kierowcy" i bedzie wszystko odnotowane,gdzie pracowal,czemu nie pracuje juz tam itd .

Ostatnio rozmawialem z gosciem co ma pare FH i po polsce pala mu nie przeladowane bo max 25 t tez 40 . Wysmialem go,niech zmieni kierowcw a zacznie palic 35. Dasz malo wyplaty bedzie kradl - dasz duzo i tez bedzie ...

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: