Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 gru 2007, 18:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 paź 2007, 19:22
Posty: 60
GG: 620372
Samochód: MAN 18.440 TGX XLX
Lokalizacja: Mazowieckie

Witam

Ograniczona moc MANiusia. Jak się świeci kontrolka EDC auto czuje, że ciągnie pustą naczepę, kontrolka gaśnie to aż rwie do przodu i góry mu nie straszne.

MAN 19.402 FLT maj 1995r. Mam z nim problem ze sterowaniem EDC. Kontrolka pali się ciągle, czasami lecz rzadko gaśnie na krótko. Błąd odczytany i niby chodzi o czujnik ciśnienia doładowania. Domyślam się że jest tu inna przyczyna, ponieważ czasami podczas jazdy po nie równych drogach kontrolka gaśnie i auto jedzie z pełną mocą. Podejrzewam że normalnie jeździ w trybie awaryjnym i ma ograniczoną moc. I teraz pytanie czy to może ten czujnik świrować czy bardziej jest to brak dobrego przewodzenia gdzieś na kablach? Jeśli kable to gdzie najprawdopodobniej może być przerwa, w której wiązce. Pobieżnie sprawdziłem już wszystko i nie mam pomysłu.

Może ktoś miał podobny przypadek i sobie z nim poradził i coś podpowie.

Pozdr. Paweł.


Tytuł:
Post Wysłano: 12 gru 2007, 22:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

U nas w f 90 też miga EDC a auto nic nie traci na mocy.
Najlepiej jedz na kompa i usuń bład powinno pomuc :wink:

_________________
MAN


Tytuł:
Post Wysłano: 12 gru 2007, 22:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lis 2007, 21:56
Posty: 14
Lokalizacja: Kartuzy

Miałem taki przypadek i przeczyściłem pod maska 3 wtyczki takie dyze, okragłe, umieszczone sa po stronie pasazera, na wyłączonym zapłonie wypnij wtyczki prysnij troche wd i sprawdz, moga tez nie stykac i byc wyrobione(luźne)

powodzenia


Tytuł:
Post Wysłano: 13 gru 2007, 11:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 paź 2007, 19:22
Posty: 60
GG: 620372
Samochód: MAN 18.440 TGX XLX
Lokalizacja: Mazowieckie

Złącza sprawdzałem, czyściłem i nie pomogło. Kontrolka nie miga tylko pali się ciągłym światłem (czasami tylko gaśnie na chwilę lub też nie na długo pracuje prawidłowo (ma moc).

Może ktoś zechce się podzielić informacją jak samemu odczytać błędy w kompie metodą kodów błyskowych i ewentualnie czy da się w ten sposób skasować takie błędy. Przydała by się również lista takich błędów, czyli co oznaczają te mignięcia.


Post Wysłano: 14 mar 2008, 10:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 paź 2007, 19:22
Posty: 60
GG: 620372
Samochód: MAN 18.440 TGX XLX
Lokalizacja: Mazowieckie

Problem rozwiązany, główną przyczyną był czujnik ciśnienia doładowania turbiny. Dodatkowo do tego doszedł elektroniczny pedał gazu. Teraz auto śmiga aż miło.


Post Wysłano: 14 mar 2008, 10:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 kwie 2007, 15:40
Posty: 73
Lokalizacja: śląsk

podaj jeszcze z ciekawości koszt naprawy


Post Wysłano: 14 mar 2008, 17:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 paź 2007, 19:22
Posty: 60
GG: 620372
Samochód: MAN 18.440 TGX XLX
Lokalizacja: Mazowieckie

Koszt czujnika doładowania nowego 900 netto, zaś używanego pedału gazu 300 zł.
Dodam tylko jeszcze, że zdecydowałem się na używany pedał gazu, gdyż nowy dostępny był tylko w serwisie MAN za 1611 netto.


Post Wysłano: 14 mar 2008, 17:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

w naszym manie 26:422 Też jest edc i własnie miga pytałem sie kilku gości to mi powiedzieli, że jak miga to jest tylko bład a jak się swieci to usterka :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 14 mar 2008, 22:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

jaka jest różnica między błędem a usterką


Post Wysłano: 24 mar 2008, 10:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Mam takie pytanie jak manuel był słaby czy w tym czasie palił więcej czy tyle samo pali po naprawie. Bo mam podobny problem usiebie , na komputerze nic nie wykazało, kontrolka od edc się nie pali auto zrobiło się słabe i zaczeło palić durzo paliwa. Zastanawiam sie nad przeczyszczeniem czujnika doładowania

Edit:
Konkretnie chciałbym się dowiedzieć czemu oprucz czujnika cisnienia doładowania był wymieniany pedał gazu bo podejrzewam że też umnie jest on do wymiany.
Albo ktoś wie miedzy którymi pinami sprawdzić rezystancje tego opornika i jakie powinny byc jego wartości. Bo niechcę go w ciemno wymieniać na drugi

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 mar 2008, 10:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 paź 2007, 19:22
Posty: 60
GG: 620372
Samochód: MAN 18.440 TGX XLX
Lokalizacja: Mazowieckie

Palił trochę więcej, samo to że trzeba było go piłować na obrotach żeby rozpędzić czy wejść pod górę. Średnio o 2 - 3 litrów więcej na 100 km, przy stałym ładunku 5 ton. Było tak, że w niektórych miejscach po trasie trzeba było schodzić do 5 biegu i połówki a teraz wystarczy 8 i połówka. Bez żadnego błędu ciężko będzie z eliminacją usterki. Myślę, że jak by był problem z czujnikiem doładowania, przerwą kabla lub usterką innego podzespołu sterowania silnikiem zgłosił by się jakiś błąd EDC. A jakie są spaliny jak straci moc ?? Normalne czy coś z nimi nie tak ?? Może to pompa wtryskowa siada jak nie ma żadnego błędu...

Pedał gazu był wymieniony ponieważ miał przerwy i nie wkręcał silnika do więcej jak +-1900 obr.
Czasami jednak funkcjonował prawidłowo. Mój elektryk ze schematu wiedział na jakich pinach go sprawdzić lecz nie znał wartości - trzeba by było porównywać z innym sprawnym pedałem gazu.


Post Wysłano: 27 mar 2008, 17:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Ja dziś samemu przez przypadek skasowałem EDC znaczy tak mi sie wydaje. Wcześniej gdy przekrencałem kluczyk kątrolka migała po odpaleniu też, teraz po przekręceniu kluczykiem świeci się non stop dopiero gdy auto jest odpalone gaśnie wydaje mi się że powinno działać, ale w f 2000 po przekręceniu kluczykiem gasło po 3 sekundach a w f 90 dopiero po odpaleniu.
Kolego paweln a jak jest u ciebie gaśnie Ci EDC po 3 sekundach od przekręcenia kluczykiem czy po odpaleniu :?: :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 27 mar 2008, 20:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Kontrolka od EDC powinna zgasnąć po około 3 sekundach

Co do pedału właśnie chce go sprawdzić czy w którymś połorzeniu nie przerywa bo czasami to trzeba wcisnąć pedał w podłogę aby nastąpiła jakaś reakcja, bo tak to się powoli wkręca na obroty. Co do dymienia to nie kopci odpala na dotyk tylko jak przegazujesz to coś tam z rury wyleci

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 27 mar 2008, 22:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Kurcze o ja odpiąłem deskę z kontrolkami wyczyściłam i włożyłem z powrotem i po odpaleniu mi gaśnie a retarder nadal nie reaguje i kontrolka się nie świeci co może być przecież powinno być już dobrze :?: :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 27 mar 2008, 22:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 paź 2007, 19:22
Posty: 60
GG: 620372
Samochód: MAN 18.440 TGX XLX
Lokalizacja: Mazowieckie

Kontrolka gaśnie po kilku sekundach, nawet na zapłonie - bez odpalania auta. Było tak jak był wcześniej sprawny i teraz po naprawie jest tak samo. Z tego co wyczytałem w książce obsługi to jest OK, że gaśnie po około 3 sekundach.


Post Wysłano: 27 mar 2008, 23:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Ale u mnie gasnie dopiero po odpaleniu i to chyba nie dobrze bo prowidłowo powinno po 3 sekundach :?: :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 30 mar 2008, 20:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lut 2008, 14:59
Posty: 30
GG: 0

w tych manach ten czujnik EDC to sie pali jak ten glowny czujnik od wtryskow steruje paliwem czy cos i slyszalem ze cos takiego cos kolo 2 tys. kosztuje i prawdopodobnie ten sterownik jak bedzie chcial tak bedzie dawal paliwo wiec ten spadek mocy od tego jest


Post Wysłano: 30 mar 2008, 20:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
w tych manach ten czujnik EDC to sie pali jak ten glowny czujnik od wtryskow steruje paliwem czy cos i slyszalem ze cos takiego cos kolo 2 tys. kosztuje i prawdopodobnie ten sterownik jak bedzie chcial tak bedzie dawal paliwo wiec ten spadek mocy od tego jest
To coś to czujnik wzniosu iglicy w wtryskiwaczu na pierwszym cylindrze koszt około 1500 złoty nie koniecznie musi się palić EDC jak on padnie, Taki przypadek miałem u siebie czujnik był padnięty a EDC się nie paliło dopiero po podłączeniu komputera wyszło że czujnik do wymiany
EDC może się zapalać z wielu przyczyn od różnych czujników od silnika po ABS, retarder czy nawet poprzez odłączenie wtyczki w tachografie odpowiadającej za działanie ogranicznika prędkości

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 01 kwie 2008, 13:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

MAN teraz edc mi gaśnie tyle, że dopiero po odpaleniu, ale gaśnie a retarder i tak nie działa kontrolka od retardera się nie świeci reaguje tylko wtedy gdy włącze tempomat i ruszę dzwignią od retardera to tempomat się wyłaczy :wink: co moze być :?: przeciez powinno już byc ok.

_________________
MAN


Post Wysłano: 28 lip 2008, 13:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lip 2008, 12:33
Posty: 1
GG: 0

Witam, brat posiada Mana 27-463 i ma podobny problem, brak mocy, na pusto w miarę dobrze to wygląda jednak z ładunkiem trudno zbliżyć sie do Kamaza, wymieniany był wtryskiwacz sterujący ponieważ EDC pokazał jego błąd,po wymianie tego wtryskiwacza okolo 30 km z ladunkiem OK, a potem znowu powrócił problem, ponadto czyszczone styki przewodu od tego wtryskiwacza do EDC, po zgaszeniu silnika słychac lekkie syczenie powietrza z przodu w okolicach chłodnicy. POMOCY!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: