Cytuj:
zastanawiam sie czy pomoze tu wymiana kola na alternatorze bo gdy nawet pokaze mniej obrotow to czy zmniejszy sie spalanie..jezdze na kolach 295/60/22,5 i sporadycznie mam 24 t ale 41 l/100 to chyba sporo za duzo
Od tego bym zaczął. Dalszy temat , to choćby sprawdzenie szczelności od kolektora wydechowego do turbosprężarki.Mi kiedyś przez niewidoczne,bo od dołu,pęknięcie kolektora wydechowego zaczęło dużo palić.Następna sprawa,to szczelność intercoolera i połączeń. Nie jestem pewien czy u 360, ale 380/400 miały układ (po prostu taką klapę) który przy niskich temperaturach powodował omijanie chłodnicy powietrza.Jest tam siłownik powietrzny sterowany elektrozaworem.Bywało,że uklad sterujący,lub elektrozawór się uszkodził ,bądź sam siłownik (z reguły sprężyna w nim) i cały czas powietrze z turbosprężarki omijało chłodnicę.Efekt był podobny: spalanie rzędu 40 litrów. Siłownik jest od dołu chłodnicy powietrza.Jeśli w tym typie jest, oczywiście.