Strona 27 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 125 26 27 28 29162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 maja 2008, 18:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Nie wiem ile lat juz jezdzisz ale od nowego roku jezdzi sie w podwojnej po 8h, oczywiscie ze mozna wiecej ale konsekwencje tego poniesiesz sam, ja zostałem tak wlasnie poinstruowany.

zmień instruktora
albo samemu przeczytaj w końcu przepisy, przestań zgadywać i innym mącić w głowie :)


Rozporządzenie UE 561 dość dokładnie to opisuje :) nie powinno byc problemow ze zrozumieniem, pod warunkiem że sie pofatygujesz i sam przeczytasz :)

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 04 maja 2008, 9:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lut 2007, 13:41
Posty: 215
GG: 0

Aby rozwiać wszystkie wątpliwości podrzucam raz jeszcze link zamieszczony wcześniej przez kolegę wysgab. Jest to ściąga jak najbardziej zgodna z rozporządzeniem UE 561 o czasie pracy i odpoczynku kierowców, uwzględniająca zmiany po 1 stycznia 2008r

http://www.tachospeed.pl/pliki/Rozporza ... erowcy.pdf

dalsze spekulacje nie mają sensu. Takie są aktualne przepisy! Jak się znowy coś zmieni to zrobimy aktual...


Post Wysłano: 04 maja 2008, 10:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

o jakich zmianach po 1 stycznia 2008 roku piszesz ???

szczególnie że na tym PDFie jest napisane stan prawny na kwiecień 2007 ;)


Panowie... zlitujcie sie nad tymi co niewiedzą, i nie mąćcie im w głowach wspominaniem o 'zmianach' do zmian

Ostatnie i jak narazie jedyne zmiany weszły w życie w rozporządzeniu UE 561 z roku 2006 i działają od kwietnia 2007 roku, nic potem sie juz nie zmieniało. a jak sie zmieni to bedzie o tym napewno głośno. Rozporządzenie UE działa wtedy kiedy jeździmy po polsce albo po unii i nie wyjeżdzamy poza nią. Jeśli wyjeżdzamy poza obszar działania 561/06 to wtedy całą trase jedziemy wg. rozpiski godzinowej AETR,


Ten schemacik z linka powyżej warto sobie wydrukować i zapamiętać :)
Może by go przykleić gdzieś ???

i może wreszcie sie skończą 8 godzinne zmiany dwuosobowe i inne potworki godzinowe ktore tu coniektórzy wymyślają żeby zabłysnąć:/

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 04 maja 2008, 11:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lut 2007, 13:41
Posty: 215
GG: 0

Zgadzam się z tobą Krecik ale jak otworzysz stronę

http://www.tachospeed.pl/

i tam masz ten link co dałem wcześniej to jest napisane że uwzględnia zmiany po 1 stycznia 2008. Może były jakieś zmiany kosmetyczne ale ja za cholere nie widze różnicy między tym co jest od 1 stycznia a tym co weszło w kwietniu 2007...


Tytuł: Re:
Post Wysłano: 04 maja 2008, 11:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Cytuj:
R620 napisał:
jak już ruszyliśmy z rana o 7 to mamy czas do 23(16 h pracy)


Dlaczego 16 h?


Dlatego...
Cytuj:
więc według przepisów od rozpoczęcia pierwszej jazdy do ostatniej nie powinno upłynąć więcej niż 13h, jednak do 15-16h nikt ani ITD, ani BAG nie zrobi człowiekowi krzywdy



Mój tata też zawsze przeciąga do 16 h pracy i to nie jest karalne ;)
W takim razie tata musi mieć patent na dobę trwającą minimum 25 godzin -by w niej zmieścić 9 godzin wypoczynku- ,lub 27 godzin -by "normalne" 11 godzin wypoczynku nieprzerwanego w niej po 16 godzinach pracy zmieścić.

_________________
ego


Post Wysłano: 10 maja 2008, 20:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 maja 2008, 22:59
Posty: 20
GG: 0
Samochód: DAF2700/MB1117/Ford Fiesta
Lokalizacja: okolice Oławy

Cytuj:
o jakich zmianach po 1 stycznia 2008 roku piszesz ???
[...]
Ostatnie i jak narazie jedyne zmiany weszły w życie w rozporządzeniu UE 561 z roku 2006 i działają od kwietnia 2007 roku, nic potem sie juz nie zmieniało.
Niezupełnie. Zmianą jest obowiązek posiadania tarczek z poprzednich 28 dni (poprzednio 15), wzrosła też kara za brak tarczki.
http://www.rp.pl/artykul/74102.html

Jeśli idzie o sam czas pracy, faktycznie nic się nie zmieniło.


Post Wysłano: 10 maja 2008, 22:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

tytuł tego tematu "Czas pracy kierowców"
raczej wskazuje na to że rozmawiamy o czasie ;)


1 stycznia zmieniło sie jeszcze wiele wiele innych rzeczy ;)
nie mających specjalnie wiele wspólnego z dobą kierowcy ;)

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 15 maja 2008, 14:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2008, 21:46
Posty: 2
GG: 7795649

Witam mam pytanie ponieważ nie wiem czy dobrze postępuje, u mnie sytuacja wyglada tak:
Waiadam do auta które w mielcu sie ładuje o godzinie 19(Przyjeżdża nim drugi kierowca) Swoja tarczke wkładam do tacho 2 ustawiam przełacznik na czas gotowości (przekreślony kwadrat)po załadunku dalej jedzie ten drugi kierowca dojżdżamy na miejsce rozładunku tam rysujemy pałze jakieś 5h a pózniej ja wsiadam za kółko i wracam spowrotem do mielca to jest 4,5h jazdy. Moja praca kończy sie w mielcu i tam wysiadam (a auto jedzie dalej z tamtym kierowcą) Moje pytanie brzmi czy ja wyciągam swoją tarczke i w mielcu ją zakańczam czy powinienem włożyc do tacho 2 zeby wyrysowała sie pałza i później ją dopiero zakończyć?ale wtedy musiał by mi tarcze zakończyc ten drugi kierowca


Ostatnio zmieniony 18 maja 2008, 14:34 przez Leszek, łącznie zmieniany 1 raz.
Co to jest "pałza"?


Post Wysłano: 19 maja 2008, 17:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 maja 2008, 17:03
Posty: 10
GG: 0

w 15 godz pracy możesz miec 9 do 10 max godz jazdy natomiast różne kombinacje pauzy 45 min czyli 15+15+15 to bzdury pierwsz minimum 15 min a druga obowiązkowo 30min jeżeli zrobisz np 1` 33 min to 2 i tak musi byc 30 min polecam wszystkim co piszą bzdury ustawę o transporcie

kolego pod żadnym pozorem nie możesz zostawic tarczki w samochodzie jeżeli jedzie nim dalej kolega jak znajdą u niego twoją tarczkę to słono zapłacisz ty i kolega w unii jest to 3000e dla kolegi a 1500e dla ciebie nie wiem ile u nas tak samo jest z kartą kierowcy jeżeli wyrobiłeś to musisz miec przy sobie nawet jeżeli jedziesz na papierowym jej brak jest traktowany jak byś ją pożyczył na czas w którym nie byłeś w samochodzie powinieneś mieć zaswiadczenie od bossa


Post Wysłano: 20 maja 2008, 18:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 maja 2006, 12:59
Posty: 18

Cytuj:
jeżeli zrobisz np 1` 33 min to 2 i tak musi byc 30 min polecam wszystkim co piszą bzdury ustawę o transporcie
przeciez jesli stałem 1`33 min i rysowałem pauze to moge jechac nowe 4.30 h i po tym zaczac rysowac 45 min pauzy bo jesli ty dzielisz pierwsza pauze np po jezdzie 2 h robisz pauze 1`33min i pozniej jedziesz 2.30h i robisz 30 min pauzy to tracisz tylko czas pracy, przy dzielonej pauzie droga czesc pauzy nie moze byc krotsza niz pierwsza wiem to z doswiadczenia bo dostałem kare po kontroli przez BAG .


Post Wysłano: 20 maja 2008, 20:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Cytuj:
jeżeli zrobisz np 1` 33 min to 2 i tak musi byc 30 min polecam wszystkim co piszą bzdury ustawę o transporcie
przeciez jesli stałem 1`33 min i rysowałem pauze to moge jechac nowe 4.30 h i po tym zaczac rysowac 45 min pauzy bo jesli ty dzielisz pierwsza pauze np po jezdzie 2 h robisz pauze 1`33min i pozniej jedziesz 2.30h i robisz 30 min pauzy to tracisz tylko czas pracy, przy dzielonej pauzie droga czesc pauzy nie moze byc krotsza niz pierwsza wiem to z doswiadczenia bo dostałem kare po kontroli przez BAG .
pisząc "1' 33 min to 2 i tak musi być 30 min" on miał na mysli "Pierwszą pauze 33 to drugą i tak musi być 30 min"

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 21 maja 2008, 12:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 maja 2006, 12:59
Posty: 18

Ja to odebrałem jako 1h i 33 min (1`33min).


Post Wysłano: 21 maja 2008, 12:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

ja wiem jak to odebrałes :)
ale on mial cos innego na mysli ;)
wynikało to niejako z kontekstu całego zdania ;)

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 30 maja 2008, 19:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lut 2006, 17:37
Posty: 34
Lokalizacja: Lublin/Ncl

Mam pytanie w zwiazku z dzielonym odpoczynkiem dobowym ( 3h+9h).
A mianowicie pracujac 12h + 3h przerwy wychodzi nam w sumie 15h jest to liczone jako 15 godzinny dzien pracy? czy moge sobie tak dzielic przez 5 lub 6 dni w tygodniu? czy tylko 3 razy jako ze jest to 15h.

_________________
DAF 95-430 ssc


Post Wysłano: 30 maja 2008, 19:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

A od kiedy to odpoczynek dobowy zalicza się do pracy?


Post Wysłano: 30 maja 2008, 20:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lut 2006, 17:37
Posty: 34
Lokalizacja: Lublin/Ncl

chodzi o to mimo ze z przerwa to ostnia aktywnosc konczy sie po 15h od rozpoczecia

_________________
DAF 95-430 ssc


Post Wysłano: 30 maja 2008, 20:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Wiem o co chodzi. Wszystko jest O.K. Nie ma znaczenia, że jest już 15 godzin od kiedy zacząłeś pierwszą aktywność. Bo masz już 3 godziny pauzy w tym.


Post Wysłano: 31 maja 2008, 22:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 cze 2007, 17:42
Posty: 57
GG: 0
Lokalizacja: Płock

Koledzy mam takie pytanko. Wkładam tarczkę, rozpoczynam jazdę o godz. 6:00 jadę 4h 30 min i o 10:30 robię pauzę 45 min. O godz. 11: 15 ruszam dalej w drogę jadę 4h 30 min o godz. 15:45 rozpoczynam odpoczynek dzienny 11h, czyli w drogę dalszą mogę ruszyć o godz. 2:45 i tutaj moje pytanie. Okres na tarczce trwa 24 h. Co dalej zrobić z tymi 3h 15min co mi zostały do dokończenia okresu? I drugie moje pytanko. Powiedzmy stoję w miejscu rozładunku,robię odpoczynek dobowy 11 h i koniec tej pauzy wychodzi mi o godz. 3 w nocy, a rozładunek mam rano np. o godz.8 , a okres 24h. na tarczce mi sie zakończył. I tutaj mam pytanko, czy muszę wstać o tej 3 w nocy po zakończonym okresie i włożyć następną tarczkę?

Pozdrawiam


Post Wysłano: 31 maja 2008, 22:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

1/ Wg. przepisów - w okresie 24h powinieneś używac jednej tarczki

ja robie tak ze po prostu jade dalej na 'starej' tarczy , a w okolicach 23h jej uzycia wymieniam na nową

ale podobno nie czepiają sie jeśli wymianiasz tarczki 'co dobę kierowcy' czyli co te 21 godzin, łatwiej porządek wtedy w tym utrzymać i kierowcy i kontrolującemu ;)

2/ ja bym wyjął tarczke przed pójsciem spać, zeby mi sie nie zaczeła druga doba /mimo ze to odpoczynek to potem bałagan mam/ i potem sobie opisał na dwóch tarczach ręcznie odpoczynki /na odwrocie w tej tabelce/

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 31 maja 2008, 22:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
Koledzy mam takie pytanko. Wkładam tarczkę, rozpoczynam jazdę o godz. 6:00 jadę 4h 30 min i o 10:30 robię pauzę 45 min. O godz. 11: 15 ruszam dalej w drogę jadę 4h 30 min o godz. 15:45 rozpoczynam odpoczynek dzienny 11h, czyli w drogę dalszą mogę ruszyć o godz. 2:45 i tutaj moje pytanie. Okres na tarczce trwa 24 h. Co dalej zrobić z tymi 3h 15min co mi zostały do dokończenia okresu?

Jeju, było to wałkowane tyle razy, że minimalna inicjatywa z własnej strony wystarczy żeby to poszukać. Doba kierowcy to nie doba zegarowa. Trwa maksymalnie 24 godziny, ale może trwać mniej.

Cytuj:
Powiedzmy stoję w miejscu rozładunku,robię odpoczynek dobowy 11 h i koniec tej pauzy wychodzi mi o godz. 3 w nocy, a rozładunek mam rano np. o godz.8 , a okres 24h. na tarczce mi sie zakończył. I tutaj mam pytanko, czy muszę wstać o tej 3 w nocy po zakończonym okresie i włożyć następną tarczkę?

Jak pauza najdzie na jazdę to nie ma tragedii. Gorzej jak odwrotnie. Chociaż mają prawo się czepiać i najlepiej dla świętego spokoju wymienić ją. Tym bardziej, że to aż 5 godzin.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 27 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 125 26 27 28 29162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: