Kategorie podajesz, bo kartę możesz wyrobić tylko posiadając minimum kategorie C1 lub D1.
Na karcie nie jest napisane jakie masz kategorie, nie jest to również w informacjach na zapisanych elektronicznie. Nie jest wymagane wymienianie lub jakiekolwiek aktualizowanie karty po dorobieniu kategorii, ona jest tylko do zapisu danych, nie jest Prawem Jazdy.
Cytuj:
Nie nie zapisuje tego na twojej karcie bo nie miałeś jej w tacho, tachograf cyfrowy zapisuje bierzące zdarzenia, a nie te wstecz, na twojej karcie po szczytaniu pojawi sie inforamcja "poza okresem". Dlatego napisałem że trzeba zrobić wydruk z tachografu ( wcześniej jak pisałem zaznaczyć funkcje OUT) na wydruku gdzie bedzie pokazana funkcja OUT opisujesz np:
2 h OUT -czyli jazda bez karty (dopuszczalna tylko z zaznaczoną tą funkcją), opisujesz " załadunek- czas dyspozycji nr kary kierowcy", możesz podać dlaczego wyciągnęłeś kartę, kierowca poza zestawem 2h i już. Opisanie to Twoja wena.
Mam nadzieje że już wszystko jasne. Ten przykład co podałem jest dopuszczalny przez służby kontroli i uważam że to bardzo dobry sposób w sytuacji o ktorej napisałeś.
pozdrawiam
Ps. W razie jakiś niejasności postaram się jeszcze jakoś to wyjaśnić. Aha zastosowanie funkcji OUT opisywałem już w jakimś temacie więc możesz sobie poczytać.
Oglądałem wczoraj płytę wydaną przez Vosa - trochę jakby brytyjski odpowiednik ITD, o godzinach pracy tachografach przerwach itd. Mówili tam że funkcji OUT używa się do jazdy poza drogami publicznymi. Ktoś kto nie ma karty nie jest uprawniony do jazdy samochodem wyposażonym w tacho cyfrowe (jest kilka wyjątków). Nawet warsztaty mają swoje karty.
W ten sposób jak Ty mówisz mógłbym sobie wyjąć kartę, zaznaczyć OUT i podjeżdżać np w korku, a bym miał pauzę na karcie.
Jeżeli jest inaczej proszę o informacje od kogoś kompetentnego, nie od 14 latków