Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 lip 2008, 22:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Korzystając z okazji....


W moim 416cdi 2006r. coraz bardziej i intensywniej słysze blachy, plastiki, jakieś popiskiwanie pod deską (gdzieś w srodku). Nie mogę już normalnie na pusto przejechać po niewielkich dołach, bo w kabinie dosłownie wszystko ożywa i zaczyna grać swój koncert. Wywaliłem wszystkie klucze i śrubki oraz zbędne rzeczy, które mogły równiez taki hałas wydzielać i mało to pomogło.

Mogę śmiało podejrzewać, że trafiła mi się trefna wersja :/ samochód ma 2 lata i 115tys. przebiegu dopiero. Jedyne co zasługuje na pochwałe to silnik, rakieta poprostu. Chociaż po 110tys. zaczyna mieć kłopoty z odpalaniem, gdy jest ciepły (nie wiem co to, komputer pokaże w przyszłym tygodniu)

Kocham te autko, dbam o nie i wymienaim wszystko czego zapragnie, ale zaczyna mnie irytować. Co dzień, to słysze nowy dźwięk gdzieś z okolic tylnej ściany, paki, deski, drzwi etc. :/


Najlepiej jeździło mi się 312D 99r. Tam kokpit miał inne wykonanie, nie było słychać plastików niemal wcale. Blacha jak na 250tys. była w miarę cicha.....no i ta perfekcyjna skrzynia, chodziła idealnie :]

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 31 lip 2008, 17:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2005, 20:54
Posty: 213
Samochód: FSC Żuk A11B+Schmitz 1995r
Lokalizacja: Sobienie Jeziory WOT

To twój sprinter jak nasze Vario. Wszystko lata. Jak zmieniasz bieg z 1 na 2 albo i nawet na 3 to w kabinie wszystko drga i trzeszczy. teraz tata znalazł korbe od szyby i przyczepil. Troche z nia pojeździlismy i zaczęła odpadać. Załamka. A Vario jest z 1998 to troszke przeszlo

_________________
Ale pompa już pękła!


Post Wysłano: 05 sie 2008, 15:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Cytuj:
Korzystając z okazji....
Chociaż po 110tys. zaczyna mieć kłopoty z odpalaniem, gdy jest ciepły (nie wiem co to, komputer pokaże w przyszłym tygodniu)
Koło zamachowe do wymiany :roll: (już niedługo...)
Wujkowi padło przy 380 000 km.
A co do "grającej" kasty - to prawda, że po kilku latach zaczyna żyć własnym życiem, ale nie ma się co dziwić... Czołg to to nie jest.
Kokpit też, ale żeby aż tak...? Nie.

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 05 sie 2008, 17:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

wczoraj wymieniłem resor przedni węglowy i jest 100x lepiej. Auto już tak nie dobija jak wcześniej i zarazem ucichły troche plastiki w kokpicie, także jest ok :] Resor nie był pęknięty, ale rozwarstwił się w paru miejscach, gdzie pod obciążeniem poprostu wyginał się w drugą stronę.

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 12 sie 2008, 17:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Z tego co wiem nasz (ma aktualnie ok. 390 000km) nie miał jeszcze wymienianych resorów - myślę że niedługo wujek to zrobi, ale na razie nic nie stuka, nie bije... Zobaczymy kiedy się "rozsypią" :mrgreen:

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 01 wrz 2008, 20:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2007, 19:41
Posty: 40
GG: 9888914
Lokalizacja: Wrocław

Witam ja chciałbym pokazać takiego o to Mercedesa
Obrazek
Sorka za jakość ale foto robione telefonem :)
A autorem jest mój Przyjaciel zdjęcie może być tylko i wyłącznie na http://www.wagaciezka.com

_________________
WROCŁAW- MIASTO SPOTKAŃ


Post Wysłano: 01 wrz 2008, 20:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sie 2008, 22:50
Posty: 17
GG: 0
Samochód: resor.com.pl

Jak zawieszenie w tego typu samochodach ? Jak często i jakich producentów stosujecie resory w Waszych Sprinterach.

_________________
Resory - ważne dla bezpieczeństwa i stabilności


Post Wysłano: 16 lis 2008, 13:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 mar 2008, 13:30
Posty: 8
GG: 0
Samochód: Mercedes

Post Wysłano: 16 lis 2008, 16:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 paź 2006, 11:54
Posty: 209
Lokalizacja: zgierz / k.Łodzi

mam pyatanie w jakich sprinterach obowiazuje tacho oraz z jaka przyczepa mozna jezdzic (chodzi o ladownosc) z gory dziekuje :mrgreen:

_________________
.....::::Wchodzę Po Schodkach I Wytaczam Na Drogę Moje 40 Ton::::.....
B:15-01-2010r.
C:12-04-2010r.
C+E:09.09.2010r.


Post Wysłano: 16 lis 2008, 17:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

tacho obowiązuje od DMC 3,5t, a ładowność przyczepki nie może przekroczyć dopuszczalnych wartości podanych w dowodzie zarówno przyczepki jak i samochodu...Także jeżdżąc z przyczepką pewnie przekroczyłbyś DMC 3,5t, więc tacho obowiązkowe. CHyba, że jest to sprinter o DMC 3t a przyczepka 490kg :P

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 16 lis 2008, 17:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 paź 2006, 11:54
Posty: 209
Lokalizacja: zgierz / k.Łodzi

to mam pytanie czemu sprinterki np 411 nie maja tacho? ogolnie potrzebuje autko z ladownoscia min 2 tony i zeby bylo bez tacho wiec myslalem nad 312 plus przyczepa ale hcce sie upewnic czy napewno tak mozna :)

_________________
.....::::Wchodzę Po Schodkach I Wytaczam Na Drogę Moje 40 Ton::::.....
B:15-01-2010r.
C:12-04-2010r.
C+E:09.09.2010r.


Post Wysłano: 16 lis 2008, 18:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

ja mam 416 i tez nie mam tachografu :] Liczy się to, co masz wpisane w dowodzie

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 16 lis 2008, 19:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 paź 2006, 11:54
Posty: 209
Lokalizacja: zgierz / k.Łodzi

acha to takie buty dzieki za info :>

_________________
.....::::Wchodzę Po Schodkach I Wytaczam Na Drogę Moje 40 Ton::::.....
B:15-01-2010r.
C:12-04-2010r.
C+E:09.09.2010r.


Post Wysłano: 16 lis 2008, 19:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Cytuj:
Witam ja chciałbym pokazać takiego o to Mercedesa
Obrazek
Sorka za jakość ale foto robione telefonem :)
A autorem jest mój Przyjaciel zdjęcie może być tylko i wyłącznie na http://www.wagaciezka.com
No piękny zestaw uchwyciłeś.
Podobno takich zestawów jest dużo zagranicą, u nas to rzadkosc, choć przeszukując allegro można coś znaleźć

W sumie ciekawe dlaczego jest to u nas tak słabo rozwinięte.
Dawałoby spore możliwości nauki młodym kierowcom z CE przed 21 rokiem zycia, bo domyslam sie ze te zestawy maja dmc do 7,5 tony.


Co do Waszych dywagacji na temat przyczepy

Z pewnej interpretacji przepisów (wydaje mi sie słuszna)
wynika, ze jeżeli samochód sam w sobie ma mase całkowitą 3,5 tony (np 3,49) to nie dyskwalifikuje go to z możliwosci ciagnięcia przyczepy lekkiej, jeśli nie posiada się prawa jazdy B+E.

Tak więc w pewnych przypadkach kierowca z samym B może kierowac zestawem pojazdów o DMC 4250


Przykładowe źródło tych rewelacji
Cytuj:
Czy mając prawo jazdy kat. B mogę prowadzić zespół pojazdów o DMC równej 4250 kg? Zespół ten składałby się z pojazdu o dmc 3500 kg i przyczepy lekkiej.

Posiadacz prawa jazdy kategorii B może zgodnie z art. 62 Prawa o ruchu drogowym ciągnąć przyczepę o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 750 kg, jeżeli dopuszczalna masa całkowita przyczepy nie przekracza masy własnej pojazdu ciągnącego i jednocześnie dopuszczalna masa całkowita zespołu (czyli pojazdu i przyczepy) nie przekracza 3500kg.

Jeżeli zaś dopuszczalna masa całkowita przyczepy wynosi nie więcej niż 750 kg (przyczepa lekka), to DMC pojazdu ciągnącego może wynosić nawet 3,5 t. W tym przypadku suma DMC zespołu nie może przekraczać 4250 kg. Wynika to z treści art. 88 ust. 3 pkt. 3 Prawa o ruchu drogowym, a dodatkowo - z ratyfikowanej przez Polskę Konwencji Wiedeńskiej o ruchu drogowym (art. 41 ust. 4).



« wstecz


http://www.v10.pl/prawo/Czy,majac,prawo ... g,356.html


Pojawia się teraz pytanie co z tacho?
Trzeba by przeszukac dokładnego zapisu tej ustawy, jeżeli jest to sytuacja wyjątkowa i jesli jest to traktowane jako zestaw do 3,5 tony to pewnie tacho nie trzeba



edit:

zaczynam wertowanie ustaw

art 41 us 4
Cytuj:
4. Przy stosowaniu postanowień ustępu 1 i ustępu 2 litera c) niniejszego artykułu:
a)do pojazdów samochodowych kategorii B, wymienionych w załącznikach 6 i 7 do niniejszej konwencji, może być dołączona lekka przyczepa; może do nich być także dołączona przyczepa, której największa dopuszczalna masa przekracza 750 kg (1650 funtów), ale nie przekracza ona masy własnej pojazdu samochodowego, oraz jeżeli największa dopuszczalna masa pojazdów połączonych w ten sposób nie przekracza 3500 kg (7700 funtów);
b)do pojazdów samochodowych kategorii C lub D, wymienionych w załącznikach 6 i 7 do niniejszej konwencji, może być dołączona lekka przyczepa, a powstały w ten sposób zespół pojazdów nadal należy do kategorii C lub kategorii D.
szczerze mowiac nie ma tu tego, o czym jest napisane w artykule
a tego zalacznika nie moge odnalezc


Cytuj:
Posiadacz prawa jazdy kategorii B może zgodnie z art. 62 Prawa o ruchu drogowym ciągnąć przyczepę o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 750 kg, jeżeli dopuszczalna masa całkowita przyczepy nie przekracza masy własnej pojazdu ciągnącego i jednocześnie dopuszczalna masa całkowita zespołu (czyli pojazdu i przyczepy) nie przekracza 3500kg.

Zaś tu jest dla mnie nowosc

Czyli moge sobie ciągnąc swoim mondeo przyczepe 1300 kg pomimo ze nie mam B+E?


edit: w art 62 nic o tym nie ma ehh
http://www.abc.com.pl/serwis/du/1997/0602.htm



Za to tutaj:
Cytuj:
Art. 88. 1. Dokumentem stwierdzającym uprawnienie do kierowania pojazdem silnikowym jest prawo jazdy określonej kategorii.
2. Prawo jazdy uprawnia do kierowania:
1) kategorii A - motocyklem;
2) kategorii A1 - motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3 i mocy nieprzekraczającej 11 kW;
3) kategorii B:
a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,
b) pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,
Nic nie ma o tym ze musi to byc przyczepa lekka.
Czyli wychodzi na to z moge miec 1300 kg przyczepe z B?
Cytuj:
3) kategorii A, B, B1, C, C1, D lub D1 - uprawnia do kierowania pojazdem w nich wymienionym z przyczepą lekką;
eh..... niejasne to strasznie.


Post Wysłano: 07 gru 2008, 19:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2007, 14:02
Posty: 293
GG: 0
Samochód: wypasione
Lokalizacja: Wrocław

Z tym tematem jest trochę ciężko. Był nawet artykuł z pół roku temat w czasopiśmie "Motor", na ten temat. Ogólnie powiem Ci tak jak ja czasami jeżdżę z przyczepą i mój kolega. Do auta dostawczego o dmc 3.5t doczepiamy przyczepkę dwu osiową, hamowaną, o dmc 449kg i lecimy :) Raz policjant z drogówki podczas rutynowej kontroli zaciekawił się tym. Troszkę się napociłem ponieważ autentycznie sam nie wiedziałem jak to jest. Wiem jedno, nie dostałem mandatu :) Ale, przepisy w III RP mówią iż dostawczakiem można ciągać takie lekkie przyczepki. Nie mniej jednak inne przepisy, również III RP tego zabraniają ponieważ przekracza się tym samym możliwości kat. B.

Podsumowując. W Polsce nie ma dokładnie i jasno napisanego kodeksu do czego uprawnia kat. B. Ale lepiej nie ryzykować. Poza naszym krajem przepisy są jasne i klarowne i wszystko co ma więcej niż 3.5t wymaga wyższych kategorii.

Co do kolegi który pisał nt. Mondeo. W dowodzie rejestracyjnym masz wszystko napisane jaka jest masa przyczepy z hamulcem najazdowym i bez:)


Odnośnie nowego Sprintera. Byłem w salonie u Wróbla we Wrocławiu (już drugi raz :lol: ). Przejechałem się na jeździe testowej tą wersją którą chciałem, czyli : 318cdi, klima, czujnik parkowania przód/tył, ABS, jaśki, 17m3, skrzynia Tiptronic, składane oparcie kanapy to funkcji stolika, tempo, reg. kierownicy, światła przeciwmgłowe. Z moich życzeń nie miało tylko pneumatycznej tylnej osi (ale sam nie wiem czy to dobry pomysł). Jechało się super. Bardzo cicho we wnętrzu, podczas rozwijania prędkości automat naprawdę dawał radę, dość dobre trzymanie się drogi, na A4 doszedłem do 160km/h i więcej nie chciałem :wink:
Ale teraz pytanie do osób które faktycznie jeździły wersją z Tiptronikiem. Jak to się sprawuję przy przebiegach większych, typu 200 000 km, 400 000 km, albo i więcej ? Jak ta skrzynka pracuję przy ładunkach rzędu 2t. ? Jak skrzynka radzi sobie z jazdą z przyczepą o dmc 1.2t. ?

Za wselkie konkretne odpowiedzi z góry dziękuje :)

_________________
Życie jest piękne ! - powiedział Prosiaczek ... i rzucił się w przepaść.


Post Wysłano: 10 lut 2009, 17:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sty 2008, 17:24
Posty: 57
GG: 0

Mam pytanie czy ktoś wie jakie max. zbiorniki paliwa można było zamówić do sprintera 316 ? Standart to 80litrów, był na pewno 100 litrów. Podobno oryg. można było zamówić 120litrów i 150, ale to tylko słyszałem od kogoś.

Mam jeszcze drugie pytanie czy ma ktoś półkę do sprintera na środek ten model ok 2004 roku ? Jak to wygląda ? (może macie jakieś zdjęcia bo na Allegro jest tylko jedna fotka?) Czy nie przeszkadza to bardzo w jeździe ?

Co do Sprinterów to silniki przy dobrym paliwie (Statioil, Schell, BP) zrobią 800tys-1miliona km bez problemów. Potem zawsze coś odpuści :wink:


Post Wysłano: 10 lut 2009, 22:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Cytuj:
Mam pytanie czy ktoś wie jakie max. zbiorniki paliwa można było zamówić do sprintera 316 ? Standart to 80litrów, był na pewno 100 litrów. Podobno oryg. można było zamówić 120litrów i 150, ale to tylko słyszałem od kogoś.
O ile dobrze pamiętam to max. zbiornik jaki był dostępny w opcji to 120l.
Cytuj:
Co do Sprinterów to silniki przy dobrym paliwie (Statioil, Schell, BP) zrobią 800tys-1miliona km bez problemów. Potem zawsze coś odpuści
Co racja to racja - silnik CDI jest wybredny, ale za to odwdzięcza się doskonałą mocą i bezawaryjnością.

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 12 lut 2009, 18:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 paź 2006, 11:54
Posty: 209
Lokalizacja: zgierz / k.Łodzi

Czy ja wiem czy wybredny trzeba po prostu tankować na normalnych stacjach a nie na jakimś badziewiu :wink:

_________________
.....::::Wchodzę Po Schodkach I Wytaczam Na Drogę Moje 40 Ton::::.....
B:15-01-2010r.
C:12-04-2010r.
C+E:09.09.2010r.


Post Wysłano: 12 lut 2009, 22:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Oczywiście Marcus masz rację, ale mi bardziej chodziło o to, że nie toleruje jakiegoś rzepaku i innych mikstur, tak jak to można było podobno do 312D lać :mrgreen:

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 13 lut 2009, 21:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 mar 2007, 19:27
Posty: 274
Samochód: Rav
Lokalizacja: Sieradz/ Zadzim

My mamy Sprintera z końca 2003 roku i ma zrobione około 50 tyś. km 8) :mrgreen: Denerwującą wadą jest trzeszczenie blaszanej ścianki odgradzającej pakę od kabiny oraz rdzewiejące felgi, a tak to jest wszystko dobrze jak na razie

_________________
Polska Mieszkam w Polsce


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: