Cytuj:
WORD Olsztyn - na samochodzie kilka betonowych bloków, w sumie "na oko" około 2, do 3 ton.
Przejście z dużej na małą robi się na luzie lub w momencie przełączania biegu np. z 3 na 5, ale z 5 na 3 w czasie jazdy już się nie da, bo zgrzyta. Przynajmniej w 95XF tak jest, bo będąc na biegu nie złapie redukcji z dużej na małą i vice versa. .....nie wiem, może tylko u nas się taka skrzynia wyczulona trafiła?
Wy chyba nie wiecie o co mi chodzi.
1. Jade sobie powiedzmy 40 kmh na 6 biegu na duzej skrzyni
2. Czerwone swiatlo, zwalniam
3. w myśl jak najmniejszej ilosci wachlowań dojeżdżam na tej szóstce aż doświatel
4. w koncówce wciskam sprzęgło żeby auta nie zmuliło
5. Nie zdąże sie zabrać za przejscie na małą skrzynie jak komputer sie drze.
AD 5. ktoś powie że w koncówce dojeżdzania jak juz jedziemy 5 kmh to mozna dać luz i przejśc na małą, ale kiedyś mnie instruktor opieprzył bo przeciez nie jeździ sie na luzie...
i taka gadka
teraz rozumiecie mój problem?
Oczywiście w normalnych warunkach to albo hamowaloby sie silnikiem i na przykład wrzuciło w koncówce 4 albo 3, w miedzyczasie przechodząc na małą, albo by sie chwile przed zatrzymaniem dało luz i przeszło na małą skrzynie..
dobrze ze egzaminacyjna nie ma tego paskudnego brzeczka