Cytuj:
Czym innym jest korekta, a czym inym powtórka!
1. Przy kat. C - ŁUK oraz ZAWRACANIE NA TRZY - tu przysługuje tylko powtórka. Czyli jeśli wjedziesz na linię, potrącisz pachołek, zatrzymasz się w odległości większej niż 1 metr od początku lub końca łuku, wtedy wykonujesz zadanie drugi raz. Zjeżdzasz z łuku, ustawiasz się na jego początku i jeszcze raz próbujesz. To samo przy zawracaniu, jeśli przejedziesz przez tyczkę. Musisz ustawić się do pozycji starowej i manewr wykonać jeszcze raz.
Przy C+E, D, D+E - oprócz prawa do powtórki, ma się na łuku nieograniczoną liczbę korekt, ale trzeba się zmieścić w 5 minutach. Jak nie dasz rady, wtedy powtórka.
2. PARKOWANIE prostopadłe (przodem i tyłem), skośne oraz równoległe. Masz prawo do powtórki (jak wyżej) ale oprócz tego w ramach każdej z tych dwóch prób do jednej korekty! Ale korekta to jest tylko to, że możesz dodatkowo wykonać menewr korygujący, czyli np. wjeżdżasz tyłem do "garażu" ale podjechałeś za blisko jednej z tyczek i dalsza jazda do tyłu spowoduje wjechanie na nią. Wtedy wrzucasz "1" podciągasz auto lekko do przodu i ponownie na wstecznym cofasz już po właściwym torze. Albo np. przy wjeździe w zatoczkę, i gdy już tył auta w niej jest a przód jest za blisko przedniej tyczki i możesz zawadzić lusterkiem, wtedy odkręcasz kierownicą w prawo, oddalasz się i znowu w lewo, żeby wjechać w zatokę.
Oczywiście prawo do korekty nie przysługuje, jeśli już przejechałeś linię lub potrąciłeś słupek. Wtedy powtórka lub po drugim razie oblewka.
Szczegóły znajdziecie w INSTRUKCJI PRZEPROWADZANIA EGZAMINÓW PAŃSTWOWYCH, Dz. U. Nr 150, poz. 1681
Dobrze, że jest choć jedna osoba co może PRAWIDŁOWO udzielić odpowiedzi...
Wiekszość nie zna się na rzeczy, a pcha się do doradzania. Miałem na egzaminie kat. C korekte i wcale nie musiałem powtarzać zadania, tylko lekko sie poprawiłem jak to wyjaśnił Walp i było ok.