A więc ja miałem okazje zacząć karierę na nowym Dafie 105.460 i po kilku przyuczających trasach skoczyć w trasę starszym modelem a mianowicie 95.430 z 06r. Oba są w manualach i kabiny SC. W moim odczuciu jest wielka różnica miedzy 105 a 95. Może, trochę przez to, że jeden ma 30 tyś a drugi 300 tyś km, ale do rzeczy. Duża różnica jest w operowaniu obrotami czyli odpowiednia mocą. 105tka zbiera się na każdym biegu bardzo żywo z niskich obrotów a 95 trzeba kręcić dużo wyżej żeby żwawo się zbierać. Wtedy wiadomo rośnie nam spalanie itd. Druga sprawa to skrzynie biegów, po kilku trasach 105tką jak wyjechałem z firmy 95tką to miałem wrażenie jakbym pierwszy raz jechał ciężarówką, biegi wchodzą o wiele gorzej/ciężej. Dla mnie wadą o ile można nazwać to wadą jest rozłożenie biegów w Dafie, chodzi mi o to, że w manualu nie jest tam potrzebna ta 16stka i starczyłaby spokojnie 12 jak w szwedach.Dafem rozpędzając się na pusto albo z lekkim ładunkiem nie da się kompletnie jechać niskimi biegami z połówkami bo biegi zmieniać trzeba dosłownie co 5 s aż do 7 biegu To moje zdanie.
Oczywiście w 105 tunel daje wiele więcej przestrzeni.
Co do wnęki nad pasażerem w schowkach, myślę, że w kabinie SC jest ona po to aby można było stanąć sobie przed siedzeniem i nałożyć sobie spodnie, oczywiście mowie o tych którzy nie mieszczą się na tunelu(czyli np ja)
Co do górnego łóżka to jest wielki żal, stanowczo za wąskie i za mało przestrzeni nad głową, trumna jednym słowem.
Poza tym dolne łóżko bardzo wygodne, długie i szerokie. W 105 wielka lodówka na długie trasy. Przestronne lusterka w przeciwieństwie do 95. Oczywiście wiele schowków, swobodnie w podwójnej obsadzie można ruszać.
Zaletą Dafa 105 jest niskie spalanie, bynajmniej u nas w firmie. 460tki palą sporo mniej niż starsze modele 95.430. Wczoraj wróciłem z trasy PL-GB-PL ładunki w obie strony 15 t i wyszła nam(podwójna obsada) norma 26.5l/100km, z komputera i metrówki.
Mniej więcej porównałem te 2 modele jednej Marki, o wiele bardziej wole jeździć 105, w moim odczuciu jest to bardzo dobre auto które ma więcej zalet niż wad
Jednak nie mogę DAFów porównać do innych marek bo w trasie żadną inna sam za kierownicą jeszcze nie byłem... Jutro ruszam w trase 105tką która ma 240 tyś przebiegu to może coś jeszcze ciekawego wywnioskuje.