Co do systemu, który opisał
Jacek (LKS) to można go wyłączyć, także z marginesami nie byłoby problemu. Zresztą przyśnięcie na naszych drogach jest nie lada wyczynem.
Igor, w nowym FH/FH16 będzie system, który monitoruje zachowanie kierowcy.
Układ nazywa się
Driver Alert Support, jest on rozszerzeniem systemu LKS i opiera się na tych samych czujnikach. Kiedy kierowca zacznie się bujać po drodze to wtedy rozbrzmiewa sygnał dźwiękowy, a na wyświetlaczu komputera pokładowego pojawia się odpowiedni komunikat.
Jeśli jesteśmy przy systemach bezpieczeństwa to warto także wspomnieć o takim, który będzie tylko i wyłącznie dostępny w Volvie. Jest to
Security Service. Gdy w nocy ktoś zacznie się dobierać do auta, kierowca za pomocą jednego przycisku może o tym powiadomić centrum pomocy, które lokalizuje pojazd i wysyła do niego policję.