Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 25 lis 2007, 21:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2006, 12:28
Posty: 106
GG: 12479927
Samochód: MAN TGL 12.240 LX
Lokalizacja: Trzcianka

Cytuj:
Słyszałem, że silniki Volvo FH pochodzą od Renault, ale nie chce mi się w to wierzyć. Czy ktoś coś wie więcej na ten temat?
Mi się wydaje że odwrotnie... Silniki Volvo są montowane w Renault.


Tytuł:
Post Wysłano: 25 lis 2007, 21:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew

Cytuj:
Słyszałem, że silniki Volvo FH pochodzą od Renault, ale nie chce mi się w to wierzyć. Czy ktoś coś wie więcej na ten temat?
Totalna bzdura!!.Volvo samo opracowało silniki D12/16X a także gamę D13X.Być może Renault miało jakiś wkład w postęp prac nad nowymi D13X, ale to Volvo jest producentem tych jednostek.Zresztą wystarczy podać prosty przykład.Kiedy pojawiło się FH Z D13A to dopiero po jakimś czasie jednostki te zostały zamontowane w Renault tak samo jak D12D pod nazwą kodową Dxi w Renault a nie odwrotnie więc to już o czymś świadczy.Francuzi wgrywają tylko własny program sterujący silnikiem i praktycznie zmiany się ta tym kończą.

To tak samo jak z odwiecznym poglądem, że to Renault robi silniki Nissana.A tak nie jest(oczywiście jest kilka projektów przy których pracowali obaj producenci)

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Tytuł:
Post Wysłano: 26 lis 2007, 20:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 22:55
Posty: 527

Współpraca Renault i Volvo to rodzaj pewnej symbiozy.
Mianowicie, silnik Volvo montowany jest w Magnum, natomiast Volvo FE posiada kabinę od Premium. Każdy daje coś od siebie, taka obu wspólna korzyść.


Tytuł:
Post Wysłano: 26 lis 2007, 20:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
Współpraca Renault i Volvo to rodzaj pewnej symbiozy.
Mianowicie, silnik Volvo montowany jest w Magnum, natomiast Volvo FE posiada kabinę od Premium. Każdy daje coś od siebie, taka obu wspólna korzyść.
To też nie do końca tak. Volvo i Renault działając w ramach koncernu podjęły decyzję o podziale prac nad jednostkami napędowymi (a nie tylko kabinami do FE i FL), która wygląda następująco: Volvo opracowuje silniki dużej mocy i pojemności do ciężkich pojazdów, natomiast w zakładach Renault powstają silniki mocy małej i średniej do samochodów lekkich i średnio-ciężkich.

Info ze strony producenta odnośnie nowego FH:

2007-11-26
VOLVO UJAWNIA PIERWSZE INFORMACJE DOTYCZĄCE NOWEGO VOLVO FH I VOLVO FH16
Latem 2008 r. Volvo Trucks zaprezentuje w Europie nową generację samochodów ciężarowych o dużej ładowności. Daleko idące udoskonalenia są obecnie wprowadzane zarówno w Volvo FH, najlepiej sprzedającym się modelu Volvo w segmencie pojazdów długodystansowych, jak i we flagowym Volvo FH16. Rozpoczęcie produkcji zaplanowano na jesień 2008 r. Jednak zamówienia na nowe pojazdy klienci mogą składać już od grudnia br.

– Obecnie istnieje bardzo duży popyt na nasze samochody ciężarowe, co powoduje wyjątkowe wydłużenie terminów dostaw – mówi Claes Nilsson, Prezes Europe Division w Volvo Trucks. – Dlatego chcemy dać naszym klientom możliwość wcześniejszego składania zamówień na nową gamę produktów, które będą dostępne od jesieni przyszłego roku.


Komfort, funkcjonalność i bezpieczeństwo

Co więc Volvo proponuje klientom? Na tym etapie firma nie może oczywiście ujawnić wszystkich szczegółów. Jednak na pewno zakres zmian obejmie całkowicie przeprojektowane wnętrze kabiny. Główny kierunek działań projektantów polega na wzmocnieniu tych cech, które są najbardziej cenione przez klientów w obecnej gamie pojazdów, czyli komfortu, funkcjonalności i bezpieczeństwa.


Przestrzeń, światło i pomysłowe schowki

– Zaprojektowaliśmy wnętrze, które oferuje kierowcy więcej przestrzeni i światła, a także znacznie większe możliwości przechowywania bagażu i przedmiotów osobistych – mówi Christer Pehrsson, Business Area Manager ds. sektora transportu długodystansowego w Volvo Trucks. – Nowy projekt powstał w oparciu o wyniki szczegółowych analiz wszystkich potrzeb, jakie kierowca może mieć, zarówno w trakcie jazdy, jak i podczas postoju. Kierowca musi mieć mozliwość efektywnej pracy i wygodnego wypoczynku.


Więcej przestrzeni na stanowisku kierowcy

Przeprojektowane schowki znajdujące się nad przednią szybą zapewniają poczucie większej przestronności i ułatwiają poruszanie się w kabinie w pozycji stojącej. Otwieranie i zamykanie schowków ułatwiają żaluzjowe pokrywy. Deska rozdzielcza również otrzymała nowy kształt, dzięki czemu zajmuje mniej cennego miejsca. Z tego samego powodu dźwignie wybieraków skrzyń biegów I-Shift i Powertronic zostały nieco odsunięte od fotela kierowcy.


Schowki pod leżanką

Dzięki zmianie lokalizacji niektórych schowków i zwiększeniu liczby schowków pod leżanką, wzrosła ich łączna pojemność, mimo że jednocześnie wnętrze kabiny wydaje się bardziej przestronne. Co więcej, nowe rozwiązania zapewniają większą elastyczność aranżacji wnętrza, tak aby sprostać zróżnicowanym potrzebom klientów.


Większe możliwości relaksu

Nowa kabina oferuje znacznie wyższy poziom komfortu, szczególnie w zakresie możliwości relaksu i wypoczynku. Jednym z nowych elementów jest szersza leżanka z regulowanym podgłówkiem. Ponadto, leżanka jest umieszczona wyżej, dzięki czemu siedzi się na niej wygodniej. Kolejnym elementem jest fotel pasażera, który można obrócić o 90 stopni i odchylić o 15 stopni. W kabinie zainstalowano również system audio dużej mocy, pozwalający za pośrednictwem gniazd USB i AUX na podłączanie urządzeń, takich jak odtwarzacz MP3 i odbiornik telewizyjny.


Wyjątkowa, niespotykana gdzie indziej jakość oświetlenia

– Dużo wysiłku włożyliśmy również w zapewnienie odpowiedniego oświetlenia we wnętrzu kabiny – mówi Christer Pehrsson. – W wyniku przemyślanego rozmieszczenia 17 punktów świetlnych i zastosowania rozbudowanego układu sterowania oświetleniem, obejmującego m.in. ściemniacz, istnieje możliwość wyboru strefy i natężenia światła dokładnie do potrzeb. Do dyspozycji jest także czerwone podświetlenie nocne. Nasz system oświetleniowy należy do najdoskonalszych na rynku.


Czujnik deszczu

Jednym z najważniejszych kierunków działań Volvo na rzecz bezpieczeństwa jest poprawa widoczności we wszystkich warunkach. Dlatego oferujemy czujniki deszczu sterujące pracą wycieraczek przedniej szyby. Czujniki te monitorują występowanie opadów i ich natężenie, a następnie uruchamiają wycieraczki i dostosowują tempo ich pracy do panujących warunków. W Volvo FH po raz pierwszy zastosowano dodatkowe reflektory doświetlające, zapewniające lepszą widoczność podczas skrętu lub pokonywania zakrętów. Więcej nowych elementów bezpieczeństwa zostanie pokazanych latem przyszłego roku, podczas oficjalnej premiery nowych pojazdów.


Volvo FH16 – najbardziej ekskluzywny pojazd w rodziny

Większość innowacji wprowadzonych w Volvo FH będzie można znaleźć także w Volvo FH16. Jednak oczywiste jest, że tak prestiżowy pojazd jak FH16 ma również wiele wyjątkowych, indywidualnych cech. – Volvo FH16 wybierają klienci, którzy poszukują czegoś naprawdę wyjątkowego. I otrzymują to – wyjaśnia Christer Pehrsson.

Komfort w nowym Volvo FH16 jest na najwyższym poziomie. Poczucie wyjątkowości podkreśla zwłaszcza kolorystyka wnętrza z fioletowo-niebieskimi i brązowymi akcentami na materiałach obiciowych, tapicerce i kole kierownicy. Brązowe wstawki znajdują się również na desce rozdzielczej. Nawet zestaw wskaźników ma inny kształt. Ponadto, na wielu elementach w kabinie znajduje się emblemat FH16. Na przykład jest on wyhaftowany na poszyciu drzwi.


Atrakcyjne wnętrze kabiny przyciąga najlepszych kierowców

– Volvo FH i Volvo FH16 zostały zaprojektowane z myślą o ciężkim transporcie długodystansowym, w którym kładzie się duży nacisk na wydajność – mówi Claes Nilsson. – Poprawiając warunki pracy kierowcy przyczyniamy się również do poprawy rentowności naszych klientów. Co więcej, dzięki temu klienci mogą łatwiej przyciągać najlepszych kierowców.


Szereg nowych cech jednocześnie

Nowe pojazdy Volvo FH i Volvo FH16, będzie można zamawiać na rynku europejskim począwszy od połowy grudnia 2007 r. Poniżej przedstawiamy kilka spośród nowych cech pojazdów.


Większy komfort jazdy

- Koło kierownicy i podłokietniki pokryte skórą.

- Czytelny i logicznie uporządkowany zestaw wskaźników, wraz ze wskaźnikiem poziomu AdBlue.

- Deska rozdzielcza w nowym kształcie, zapewniająca kierowcy więcej miejsca.

- Nowa dźwignia wybieraka skrzyni biegów I-Shift i Powertronic, charakteryzująca się lepszym chwytem i umieszczona w wygodniejszym miejscu.


Pomysłowe schowki o większej pojemności

- Przeprojektowane schowki nad przednią szybą zapewniające więcej przestrzeni w kabinie. Otwieranie i zamykanie schowków ułatwiają żaluzjowe zasłony.

- Siatkowa kieszeń z boku środkowego panelu deski rozdzielczej.

- Łatwo dostępne schowki, np. pod leżanką, o większej pojemności i większej elastyczności aranżacji niż dotychczas.


Komfort ułatwia życie w kabinie

- System audio dużej mocy z gniazdami USB i AUX umożliwiającymi podłączanie urządzeń, takich jak np. odtwarzacz MP3.

- Wygodniejsza dolna leżanka z szerszym materacem i regulowanym podgłówkiem.

- Duży wybór wysokiej jakości materiałów wykończeniowych wnętrza.

- Fotel pasażera obracany o 90 stopni.

- Oświetlenie wewnętrzne o regulowanym natężeniu.

- Fabryczne przygotowanie do instalacji odbiornika telewizyjnego z płaskim ekranem, z możliwością jego podłączenia do systemu audio.


Nowe elementy bezpieczeństwa zapewniające lepszą widoczność

- Dodatkowe reflektory doświetlające, zapewniające lepszą widoczność podczas skrętu lub pokonywania zakrętów.

- Wycieraczki szyby przedniej z czujnikami deszczu.


26 listopada 2007 r.

Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z:
Marie Vassiliadis, tel.: +46 31 322 41 27, e-mail: marie.vassiliadis@volvo.com
Renata Stefańska, tel.: +48 22 383 45 59, e-mail: renata.stefanska@volvo.com


Tytuł:
Post Wysłano: 26 lis 2007, 23:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Jeśli tak będzie jak tu piszą to jutro jadę z tatą do Volva. Oczywiście mój tata i tak nie weźmie nowego FH bo dopiero w maju 1 Chińczyk (używany) przyjdzie do firmy, lecz na pewno kiedyś ja się do takiego dorwę :mrgreen:


Tytuł:
Post Wysłano: 27 lis 2007, 13:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 cze 2007, 20:34
Posty: 152

Cytuj:
Cytuj:
Słyszałem, że silniki Volvo FH pochodzą od Renault, ale nie chce mi się w to wierzyć. Czy ktoś coś wie więcej na ten temat?
Totalna bzdura!!.Volvo samo opracowało silniki D12/16X a także gamę D13X.Być może Renault miało jakiś wkład w postęp prac nad nowymi D13X, ale to Volvo jest producentem tych jednostek.Zresztą wystarczy podać prosty przykład.Kiedy pojawiło się FH Z D13A to dopiero po jakimś czasie jednostki te zostały zamontowane w Renault tak samo jak D12D pod nazwą kodową Dxi w Renault a nie odwrotnie więc to już o czymś świadczy.Francuzi wgrywają tylko własny program sterujący silnikiem i praktycznie zmiany się ta tym kończą.

To tak samo jak z odwiecznym poglądem, że to Renault robi silniki Nissana.A tak nie jest(oczywiście jest kilka projektów przy których pracowali obaj producenci)
Dzięki za wyjaśnienie Levuss.
Jak wcześniej, tylko tak usłyszałem, więc chciałem się tylko upewnić.

_________________
SERDECZNIE ZAPRASZAM


Tytuł: Re: Volvo FH
Post Wysłano: 22 sty 2008, 22:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 maja 2006, 18:33
Posty: 443
Lokalizacja: WM

Poniżej można obejrzeć ciekawą prezentację przedstawiającą Volvo FH i FM:

http://apps.volvotrucks.com/launch/fhfm/corporate/

Co prawda nie jest to jakaś nowość, ale pewnie wszyscy tej prezentacji nie widzieli.

_________________
"640 KB pamięci operacyjnej powinno każdemu wystarczyć." - Bill Gates, 1981r.

Fotogaleria, Trasy - zapraszam do przeglądania i komentowania.


Tytuł: Volvo FH :)
Post Wysłano: 21 mar 2008, 23:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2008, 14:34
Posty: 8
GG: 4351105

Tytuł: Re: Volvo FH
Post Wysłano: 13 kwie 2008, 10:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 22:55
Posty: 527

Wczoraj miałem okazje bliżej przyjrzeć się wnętrzu FH440 XL.

+ duża ilość pojemnych schowków
+ niski tunel silnika
+ Grubość materacy leżanek; szerokość obydwu łóżek
+ dobre oświetlenie wnętrza
+ świetnie zaprojektowany cyberflat

- szafki ograniczające przestrzeń
- mało miejsca na nogi przed fotelem pasażera oraz jego sztywność
- brak podłokietników


Podsumowując, pierwsze wrażenie raczej pozytywne.


Tytuł: Re: Volvo FH
Post Wysłano: 13 kwie 2008, 12:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 mar 2006, 22:05
Posty: 422
Lokalizacja: Poznań

Cytuj:
- szafki ograniczające przestrzeń
Chcąc uzyskać taką aerodynamikę pojazdu, jaką uzyskał szwedzki producent, trzeba coś "popsuć". Pochylenie kabiny Volva kosztowało go pomniejszeniem wnętrza, przez pochylone do środka schowki(podobnie, lecz chyba gorzej zrobił to producent Iveca w najnowszym Stralisie). Gorzej doskwierają schowki nad łóżkiem w XL-u..Ale wszystko to dotyczy osób wysokich..
Cytuj:
- mało miejsca na nogi przed fotelem pasażera oraz jego sztywność
Fotel, jak wiadomo jest elementem, który możemy sobie wybirać w zależności od wersji pojazdu. Zgodzę się z tym, że są one twarde(że tak powiem, nie pierwszej "miętkości" :P ), jednak przed nimi uważam, jest wystarczająca ilość miejsca i na moje kolana i na moje 30 centymetrowe stopy :)
Cytuj:
brak podłokietników
To, jak już powiedziałem wcześniej, zależy chyba do wersji, zamówienia itp.. Podłokietniki występują i przy siedzeniu pasażera.


Tytuł: Re: Volvo FH
Post Wysłano: 19 maja 2008, 23:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Obrazek Obrazek


Tytuł: Re: Volvo FH
Post Wysłano: 20 maja 2008, 13:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 22:37
Posty: 13
GG: 0
Lokalizacja: Hungary

Tytuł: Re: Volvo FH
Post Wysłano: 10 lip 2008, 19:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2007, 22:48
Posty: 207
GG: 13717229

VOLVO FH 480 E5 Globetrotter XL.
Obrazek


Tytuł: Re: Volvo FH
Post Wysłano: 13 lip 2008, 20:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2008, 15:52
Posty: 5
GG: 9982453

błagam o omoc czy ma ktoś strone ze zdjęciami z Volvo FH13 480 Euro5 pomarańczowe! :(


Tytuł: Re: Volvo FH
Post Wysłano: 29 sie 2008, 14:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 cze 2008, 9:34
Posty: 171

niestety przedmówcy nie pomogę, natomiast chciałbym zaprezentować 990-konne FH '21' :lol: :lol:
ciekawe rozwiązanie z numerem taborowym:D
a tak poza tym, co oznaczają te znaczki u dołu drzwi? pojemność kabiny czy też ile sztuk z danej grupy zostało dotąd rozjechanych?? :]

Obrazek

_________________
www.trucksfoto.pl


Tytuł: Re: Volvo FH
Post Wysłano: 03 wrz 2008, 19:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 mar 2006, 22:05
Posty: 422
Lokalizacja: Poznań

Hehe.."Dowciapny Pan, dowciapny.." :mrgreen: Pośmiać się można ale osobiście uważam, że takie "przyozdabianie" auta sprawia, że wygląda na kilka lat więcej :D Ale sam pomysł dobry :mrgreen:
Cytuj:
Volvo FH13 480 Euro5 pomarańczowe
Ze zdjęciami FH13 480 E5 nikt Ci nie pomoże. Możesz ewentualnie zawęzić obszar poszukiwań do Volva FH 480... :mrgreen:


Tytuł: Re: Volvo FH
Post Wysłano: 29 lis 2008, 23:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2006, 12:58
Posty: 550
GG: 8261240
Lokalizacja: Tarnobrzeg

2 x Volvo FH. Zdjęcie mojego autorstwa, styczeń 2008.

Obrazek

_________________
Ból z serca bliskich, a przesłanie dla Was.
Obudźcie się ludzie i przejrzyjcie na oczy jesteśmy tacy jak Wy i może to was zaskoczy ...


Tytuł: Re: Volvo FH
Post Wysłano: 01 gru 2008, 22:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 18:37
Posty: 113
GG: 0

Widać, że myjnie to oni omijają kilometrami tymi volvami


Tytuł: Re: Volvo FH
Post Wysłano: 01 gru 2008, 22:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2006, 16:05
Posty: 839
Samochód: kadetem tera

Cytuj:
Widać, że myjnie to oni omijają kilometrami tymi volvami
Wystarczy przejechać przez nasz piękny kraj, moje audi po tygodniu "zimy" było nie do zidentyfikowania w sprawie koloru poniżej metra od ziemi.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=YTdDuklzIxk

"MAM WYJE BANE NA TIRY!"


Tytuł: Re: Volvo FH
Post Wysłano: 02 gru 2008, 17:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Cytuj:
Widać, że myjnie to oni omijają kilometrami tymi volvami
Na trasie Łomża- Krasna Gorka nasze 3 auta wyglądały gorzej. A po powrocie 2 razy myliśmy bo domyć nie można było.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: