ostatnio mieliśmy w tym aucie awarię - pęknięta obudowa skrzyni biegów (tylna część, od strony mostu - skrzynia typ GRS 900). Skrzynia musiała zostać wymieniona w całości na nową (tzn. sprawną używaną).
Mam pytanie - jakie są potencjalne przyczyny awarii i ew. czy można na przyszłość uchronić się od takich przykrych niespodzianek? czy mogła to być bardziej jakaś wada fabryczna (dodam, że auto ma 10 lat, ok 800 tys. przebiegu) czy raczej związana z eksploatacją (styl jazdy, ciężar ładunku)?
Kolego zapewne mówisz o obudowie planetarki to jest ta tylna alumniowa część skrzyni biegów. W scanii zdarza się że te planetarki się rozlatują i nieraz rozsadza obudowę. Trudno powiedzieć przy jakim przebiegu należałoby tam wcześniej zajrzeć bo jedna skrzynia wytrzyma ponad 2mln a druga rozlatuje się po 600-800tys km. Duży wpływ na to ma napewno kierowca. pzdr
auto mamy 1,5 roku i w tym czasie nie było stłuczki (czy wcześniej, to nie wiem na 100%).
Oporniczek - możesz coś więcej na temat związku magnesu i skrzyni biegów powiedzieć? ja tym autem nie jeżdżę, więc nie wiem, czy tam ktoś z tym nie kombinował, a wiem, że stosuje się je do oszukiwania tacho. Moża to jakoś sprawdzić?
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 8 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę