Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 gru 2008, 13:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 gru 2008, 18:48
Posty: 29
GG: 0
Samochód: Iveco 180-30 4x4 + HMF
Lokalizacja: Wschód

Witam,
na początek chciałem się przywitać iż jest to mój pierwszy post.

Interesują mnie opinie znawców na temat wyżej wymienionego modelu IVECO 180-30 rocznik 1993 napęd 4x4 wywrot miller 3str. + HDS HMS stara buda. Jak się sprawują "starsze" modele iveco bo o nowych nic dobrego nie słyszałem. Na co zwrócic uwage podczas kupna ? Jak nie iveco to co ale w podobnej kasie ? Nie interesuje mnie sprzęt po 100tys.

Pozdrawiam Wojtek

_________________
Prawo jazdy kat: B, B+E, C, C+E;
--------------------------------
Koparko-ładowarka, koparka kołowa, minikoparka


Post Wysłano: 21 gru 2008, 23:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sie 2008, 22:00
Posty: 69
GG: 8244683
Samochód: Aktualnie Brak
Lokalizacja: Bieruń

Hm, widziałem tego zielonego TurboStarka i powiem że nie wygląda najgorzej. Jak już na kopaczce Ci odpowiedzieli, zależy od egzemplarza. Jeśli dbano o niego to i zapewne będzie w dobrym stanie. A na co uważać? Na pewno zobacz sobie ramę czy nie przegnita, czy nie ma jakichś wycieków, stan opon (te stare to moze nie ale nowsze lubią ząbkować), czy na kabinie nie ma rdzy (nie tylko z wierzchu tylko spróbuj podnieść)
no ogólnie wsadź wszedzie palec i oceń. Każdy egzemplarz to inna historia :D

Pozdrawiam


Post Wysłano: 24 gru 2008, 13:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 gru 2008, 18:48
Posty: 29
GG: 0
Samochód: Iveco 180-30 4x4 + HMF
Lokalizacja: Wschód

kilof oglądałes go na żywo czy tylko na zdjęciach ? Ma on nakrecone okolo 500tys km czy warto pakować się w te kilometry czy odpuscic ? Auto nie bedzie używane bardzo mocno - raczej sporadycznie jako dodatek do koparki i koparko ładowarki czasem jako transport.

Pozdrawiam

_________________
Prawo jazdy kat: B, B+E, C, C+E;
--------------------------------
Koparko-ładowarka, koparka kołowa, minikoparka


Post Wysłano: 27 gru 2008, 0:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2008, 12:59
Posty: 595
Samochód: VOLVO FH500 EEV

Kolego, przy zakupie musisz sprawdzić czy silnik jest suchy.Jak jest suchy, wiesz nie ma żadnych wycieków itp, to jest połowa sukcesu.Zobacz też sobie na olej, czy jest rzadki,ile ma zrobione itp.Spróbuj też podnieść antrapę przednią i zobacz, czy nie ma rdzy wokół tabliczki znamionowej (tej po lewej stronie, jak patrzysz na antrapę).Na pewno na rdzę sobie zobacz, w jakim kabina jest stanie.Na fotel kierowcy warto zwrócić uwagę, bo się łatwo i szybko przeciera pod ciężarem kierowcy.Na tacho też sobie zobacz, oryginalne tacho ma numerację co 10km/h(10 , 20 , 30 ... 125 km/h) a podróbki mają co 20 km/h tj 20,40,60,80,itp.Co do opinii tego pojazdu, to jest to rakieta.Mam też 180-30 4x4 tylko bez HDS-u.Zapala bez problemu w zimię.A auto chodzi cały rok.W zimię jako solarka a na lato chodzi z naczepą plandeką.Aha, zobacz sobie na zawór powietrza, bo oryginalnie dopija do 9,5 Atmosfer i nie więcej.Jakby nie dobijał, to masz problem ze sprężarką (u mnie tak było).Przebiegiem raczej bym się nie sugerował, aczkolwiek tak jak mówiłem, zwróć uwagę na olej,tacho,wnętrze,stan silnika, no i czy działa blokada tylnego mostu oraz czy przedni most się załącza.To tyle z mojej strony


Post Wysłano: 27 gru 2008, 17:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Wojtku napisz do czego będzie służył ten samochód (ostry teren\na potrzeby własne np dystrybucja) Czy ma śmigać po kilka km dziennie po placyku itp....
Generalnie motory iveco są świetne podzespoły troszkę mniej (kiepska elektryka) blacharka to pięta achillesowa starszych modeli :(


Post Wysłano: 27 gru 2008, 17:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 gru 2008, 18:48
Posty: 29
GG: 0
Samochód: Iveco 180-30 4x4 + HMF
Lokalizacja: Wschód

Cytuj:
Wojtku napisz do czego będzie służył ten samochód (ostry teren\na potrzeby własne np dystrybucja) Czy ma śmigać po kilka km dziennie po placyku itp....
Generalnie motory iveco są świetne podzespoły troszkę mniej (kiepska elektryka) blacharka to pięta achillesowa starszych modeli :(
Lekki teren dużo dróg na potrzeby własne pod koparke, czasem przywieźć trochę towaru na budowę.

Oglądałem tego iveco ale miał problemy z biegami czy jest mozliwe ze jak kabina nie opadnie do końca to biegi parzyste 2,4,6,8 mogą się zacinać, chodzi o to ze nie dało się wrzucic 2biegu a 4ka juz lepiej wchodziła a nieparzyste wszystkie wchodziły bardzo dobrze.
Nie wpadały w zapadkę tak jak pisałem wyżej najbardziej 2 pozostałe mniej. Skrzynia nie zgrzytała.

_________________
Prawo jazdy kat: B, B+E, C, C+E;
--------------------------------
Koparko-ładowarka, koparka kołowa, minikoparka


Post Wysłano: 27 gru 2008, 18:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Raczej to nie wina niedomkniętej kabiny :(
Proponuję wizytę w ASO lub u sprawdzonego mechanika, kosztem paru złoty zaoszczędzisz na kosztownych i czasochłonnych naprawach.... Iveco ma swoje kaprysy pomimo tego niejeden kierowca je sobie chwali... Podejrzewam że jeżeli nie było zbyt wielu "fachowców" na tym samochodzie to będzie to całkiem niezła inwestycja.


Post Wysłano: 29 gru 2008, 15:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2008, 12:59
Posty: 595
Samochód: VOLVO FH500 EEV

Masz rację kolego powyżej, ale może co do tej skrzyni, może oleju już nie ma, może ma nie właściwy?Nie wiem czy to prawda, ale w IVECO serii Turbo/TurboStar, olej przy skrzyniach ZF (wsteczny u góry) wymienia się co 120-150 tyś km,ale nie wiem czy to prawda.Więc może jakiś zaufany i dobry mechanik pomoże na tą skrzynię


Post Wysłano: 08 sty 2009, 15:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 gru 2008, 18:48
Posty: 29
GG: 0
Samochód: Iveco 180-30 4x4 + HMF
Lokalizacja: Wschód

Dzieki za wszelkie odpowiedzi

Gdzie kupujecie części do swoich iveco turbo ? Co najczęściej siada w tych autach ?

_________________
Prawo jazdy kat: B, B+E, C, C+E;
--------------------------------
Koparko-ładowarka, koparka kołowa, minikoparka


Post Wysłano: 12 sty 2009, 23:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2008, 12:59
Posty: 595
Samochód: VOLVO FH500 EEV

Jeśli chodzi o części, to z blacharskimi jest mały problem.Na Słomczynie ich raczej nie dostaniesz (antrapy,drzwi itp), ratują Ciebie i mnie tylko szroty.Najprościej jest z reflektorami, gdyż w ramkę po oryginalnej lampie IVECO możesz dać lampę od MAN-a F90, Renault R/Major lub nawet od Scanii 3.Z lusterkami temat też nie za ciekawie wygląda, jeśli chcesz oryginał, to tylko ASO, a jeśli nie, to będą pasować od premiumki.Co do awarii mechanicznych, cóż, no raczej ja ich nie miewałem, ale w czwartek na akcji, połamała mi się harmonijka (jak byś nie wiedział, harmonijka jest jak masz po prawej stronie pomiędzy pompką od podnoszenia kabiny a turbiną)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: