Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 sty 2009, 20:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2008, 17:08
Posty: 173
GG: 3968324

Gdzie produkują naczepy Berger i co o nich sądzicie?


Post Wysłano: 28 sty 2009, 21:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

Polskie naczepy-berger. Jak dla mnie to ciężkie. Ich ceny są dość niskie.


Ostatnio zmieniony 29 sty 2009, 10:26 przez marctos, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 28 sty 2009, 23:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2008, 21:17
Posty: 151
GG: 0

Bergery są produkowane w Gidlach koło Radomska,a właścicielem fabryczki jest Rusek. Naczepy do najlepszych nie należą. Mój kolega tam pracuje i opowiadał mi, że patrząc na to jak powstają, to strach je na drogę wypuszczać z ładunkiem. Puszczają na szwach po krótkim czasie użytkowania.

Ja gdybym miał wybrać naczepę do kruszywa to z polskich wybrałbym BODEX lub WIELTON, a z zagranicznych marek LANGENDORF albo SCHMITZ.


Post Wysłano: 29 sty 2009, 21:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 22:49
Posty: 25
GG: 0
Samochód: fh 16

nie porównuj polskich naczep do zagranicznych

_________________
Nowy STRALIS pogromca mitów
DAF SIŁA NAPĘDOWA TWOJEJ FIRMY :) -
OBY FIRMA NIE MIAŁA PODJAZDU POD GÓRKĘ BO MOŻE BYĆ PO NIEJ

JEDNAK DAF TO NIE VOLVO


Post Wysłano: 29 sty 2009, 21:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2008, 21:17
Posty: 151
GG: 0

Źle mnie zrozumiałeś kolego. Ja tylko mówie jaką bym wybrał z polskich marek jak bym musiał a jaka z zagrznicznych. Wiadomo że nie ma porównania!!!


Post Wysłano: 01 lut 2009, 22:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 23:11
Posty: 152
GG: 0
Samochód: Mitsubishi Galant 2.4l
Lokalizacja: Wrocław

To uważacie że jak polskie to do dupy ?


Post Wysłano: 02 lut 2009, 0:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

Nie że jak Polskie. Jest wiele firm zachodnich które też nie zrobiły aż tak dobrych produktów. No ale cóż nie czarujmy się.
W Polsce produkuje się wiele rzeczy na skalę europejską, często jest to kapitał zagraniczny. Np amortyzatory Delphi


Post Wysłano: 05 lut 2009, 21:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 maja 2008, 21:25
Posty: 388
GG: 4287442
Samochód: Volvo V40
Lokalizacja: Wiązownica

Cytuj:
Nie że jak Polskie. Jest wiele firm zachodnich które też nie zrobiły aż tak dobrych produktów. No ale cóż nie czarujmy się.
W Polsce produkuje się wiele rzeczy na skalę europejską, często jest to kapitał zagraniczny. Np amortyzatory Delphi
Kolego widzę ze macie naczepę Benalu, dodam od ciebie ze my tez taką mamy, nie wiem jak kolega ale my jesteśmy nie zadowoleni.


Post Wysłano: 05 lut 2009, 22:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

Jam nie posiadać benalu, jam chcieć mieć taką;)


Post Wysłano: 06 lut 2009, 18:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1626
GG: 1
Samochód: osobowy

A naczepy KARGOMIL słyszał ktoś coś o nich? Polskie to jest ? Dobrze się sprawują w codziennej eksploantcji? Czy pierwsza trasa i remont? Z zewnątrz nawet ładnie wygląda :!:

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Post Wysłano: 06 lut 2009, 21:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

Z tego co wiem Kargomil to firma która sprzedaje, a nie produkuje naczepy.


Post Wysłano: 06 lut 2009, 23:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Z tego co wiem Kargomil to firma która sprzedaje, a nie produkuje naczepy.
Dokładnie tak, choć moża=na spotkać starsze naczepy oklejone jako Kargomil, a tak naprawde to wszystko to produkcja Janmil, jeżdziłem swego czasu dużo z tymi naczepami i złego słowa na nie nie powiem, może i trochę topornie wyglądają i są nieco cięższe ale za to trwałe i solidne. Osobiście polecam tą markę (ja miałem z osiami SAF na bębnach jak by ktoś pytał).

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 08 lut 2009, 8:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lis 2007, 18:56
Posty: 61
GG: 5477986
Lokalizacja: Tomaszów maz

Zdjęcia wykonane dnia 06.02.2009r
:arrow:
Obrazek
:arrow:
Obrazek
:arrow:
Obrazek Obrazek

_________________
SCANIA- Królową szos

Moje autko:
SCENIC


Post Wysłano: 08 lut 2009, 21:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 maja 2008, 21:25
Posty: 388
GG: 4287442
Samochód: Volvo V40
Lokalizacja: Wiązownica

Cytuj:
Cytuj:
Z tego co wiem Kargomil to firma która sprzedaje, a nie produkuje naczepy.
Dokładnie tak, choć moża=na spotkać starsze naczepy oklejone jako Kargomil, a tak naprawde to wszystko to produkcja Janmil, jeżdziłem swego czasu dużo z tymi naczepami i złego słowa na nie nie powiem, może i trochę topornie wyglądają i są nieco cięższe ale za to trwałe i solidne. Osobiście polecam tą markę (ja miałem z osiami SAF na bębnach jak by ktoś pytał).
Kolego my tez mamy z osiami SAF i nie narzekamy na JanMilki, ale dodam ze firma Kargomil inaczej swoje wywrotki znakuje niż Janmil bo JanMil ma inne napisy a kupiona od Kargomil to już mają inne logo.


Post Wysłano: 08 lut 2009, 21:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Z tego co wiem Kargomil to firma która sprzedaje, a nie produkuje naczepy.
Dokładnie tak, choć moża=na spotkać starsze naczepy oklejone jako Kargomil, a tak naprawde to wszystko to produkcja Janmil, jeżdziłem swego czasu dużo z tymi naczepami i złego słowa na nie nie powiem, może i trochę topornie wyglądają i są nieco cięższe ale za to trwałe i solidne. Osobiście polecam tą markę (ja miałem z osiami SAF na bębnach jak by ktoś pytał).
Kolego my tez mamy z osiami SAF i nie narzekamy na JanMilki, ale dodam ze firma Kargomil inaczej swoje wywrotki znakuje niż Janmil bo JanMil ma inne napisy a kupiona od Kargomil to już mają inne logo.
te z kargomilu to często za premiumkami jeżdżą(zestawy w lejzingu z kargomilu);)


Post Wysłano: 13 lut 2009, 21:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 maja 2008, 21:25
Posty: 388
GG: 4287442
Samochód: Volvo V40
Lokalizacja: Wiązownica

Co panowie myślicie o tej naczepie http://kargomil.otomoto.pl/janmil-wywro ... 28487.html wygląda ona na dużą.


Post Wysłano: 13 lut 2009, 21:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2008, 21:17
Posty: 151
GG: 0

Ta to raczej do transportu trocin by sie nadawała a nie kruszywa.


Post Wysłano: 13 lut 2009, 22:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

Do normalnego użytku w życiu bym nie kupił.
-duża masa własna
-nie wygodne do manewrowania, podjazd pod ładowarkę zsyp itp.(30 palet to gdzieś 12metrów paki będzie)
-nie praktyczna wielkość w dzisiejszych czasach, za duża jak dla mnie

Chyba, że masz robotę na objętościówkę to co innego, ale jeśli chcesz ją kupić aby byc bardziej uniwersalnym to odradzam. W zwykłym użytkowaniu zaraz wyjdzie jej długość, mniejsza ładowność. Spokojnie wystarcza naczepa około 40 kubików, zboża, kruszywa oczywiście itp.

Ale tak jak mówie, chyba że masz robotę na takiego wielkiego.


Post Wysłano: 14 lut 2009, 12:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...Piszac o silach dzialajacych na tarcze i klocek, chodzilo mi o to ze sa to ogromne sily, ale bardziej grzeją sie bebny...
jeżeli pojazdy z hamulcami tarczowymi i bębnowymi wyhamowują z tej samej prędkości, muszą hamować z tą samą siłą. tym co hamuje jest zjawisko tarcia. w jednym przypadku klocków o tarczę, w drugim okładzin o bębny.
w obu przypadkach podobne tarcie występuje na różnych powierzchniach. w hamulcach tarczowych na powierzchni klocka i wycinku obwodu tarczy. w hamulcach bębnowych na powierzchni okładzin i całej szerokości bębna.

w którym przypadku szybciej wzrośnie temperatura?

zaletą hamulców tarczowych jest ich skuteczność przy gwałtownym hamowaniu i szybkość wychładzania.
natomiast jeżeli występuje hamowanie na dłuższym dystansie, lepsze są bębnowe, ale wymagają dłuższego schładzania po hamowaniu.

w czasie gdy pojazdy są wyposażone w skuteczniejsze hamulce silnikowe, a większość posiada różnego rodzaju zwalniacze, dzięki prostocie obsługi i skuteczności gwałtownego hamowania hamulce tarczowe wygrały.

wyjątkiem są pojazdy pracujące w terenie.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 14 lut 2009, 14:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 maja 2008, 21:25
Posty: 388
GG: 4287442
Samochód: Volvo V40
Lokalizacja: Wiązownica

Cytuj:
Do normalnego użytku w życiu bym nie kupił.
-duża masa własna
-nie wygodne do manewrowania, podjazd pod ładowarkę zsyp itp.(30 palet to gdzieś 12metrów paki będzie)
-nie praktyczna wielkość w dzisiejszych czasach, za duża jak dla mnie

Chyba, że masz robotę na objętościówkę to co innego, ale jeśli chcesz ją kupić aby byc bardziej uniwersalnym to odradzam. W zwykłym użytkowaniu zaraz wyjdzie jej długość, mniejsza ładowność. Spokojnie wystarcza naczepa około 40 kubików, zboża, kruszywa oczywiście itp.

Ale tak jak mówie, chyba że masz robotę na takiego wielkiego.
Tak się zastanawiam że robota by była to wożenie filarów na mosty ok. 10 - 11 metrów długości.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: