Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 23 lut 2009, 19:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

Witam mam takowy problem.
Volvo dostało hydraulikę, pompa jest z merca. Jest problem ze szybkością dźwigania kipra. Pompa ma mniejszą wydajność niż w mercu, bo ma mniejsze obroty w skrzyni biegów w volvo. Jednak jedno mnie nurtuje. Jak ustawię np na 700 obrotów auto, to jak zwiększę je do 1400 to pompa musiała prawie dwa razy szybciej pracować a tak się nie dzieje;/ W czym może być problem?


Post Wysłano: 23 lut 2009, 20:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Mozliwe, ze jesli olej jest zbyt zimny dlatego tak sie dzieje. Mam w jednym zelazie podobne objawy. Na pocztaku balem sie ze pompa sie konczy, ale nadal chodzi.


Post Wysłano: 23 lut 2009, 20:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

Chyba jest to możliwe to co gadasz, bo olej jak był kupywany to był nawet brany gęściejszy.
Zalecane jest by była przystawka do volviacza z przekładnią, ale jak braliśmy na początku nikt o tym nie wiedział. Ta sama pompa w Scani, Mercu czy innym aucie będzie szła jak głupia, a w volvo ostro zwolni.

Będziemy kombinować nad zwiększeniem szybkości. Najprawdopodobniej przyjdzie pompa coś koło 100l/min. Prościej było by kupić tą przystawkę z przekładnią ale to nie jest tanie, a tu mamy założoną nową;).

Spróbujemy z tym olejem;)


Post Wysłano: 23 lut 2009, 20:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 sty 2009, 0:28
Posty: 12
GG: 0
Samochód: SPRAWNE
Lokalizacja: RACIBÓRZ - BABORÓW

Witam jak zrozumiałem z wypowiedzi to pompa jest nowa . Jeżeli tak to w obecnych warunkach klimatycznych - zima-olej jest dość gęsty i jego "jakość" nie powinna budzić żadnych wątpliwości . Obstawiał bym raczej na obroty . jednakże musimy pamiętać iż pompa jest nieoryginalna i zwiększanie obrotów w nieskończoność nie jest zbyt zdrowe i to dla wszystkich przekładni . Z drugiej strony jedyną wadą jest to , że nie będziesz najszybszym kiprem na całym placu a to chyba nie boli . :D pozdrawiam Kampek

_________________
===============================
KTO JEŹDZI MAN`EM
TEN JEST PANEM - SERWISÓW


Post Wysłano: 23 lut 2009, 20:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Czasami mamy podobne problemy z hydrauliką,ale regulacja zaworem pozwala wszystko załatwić.Zawór jest zawsze na wierzchu.Czy to na pewno hydraulika do kipra?Kiedyś w Scanii zamontowano pompę od kipra to porozrywało nam zawory w naczepie ze skrętnymi osiami.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 23 lut 2009, 20:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

A więc.
Pompa jest używana
przystawka jest nowa
olej jest dość gęsty (przy zakupie wybraliśmy gęstszy rodzaj)
Takie coś się dzieje już od lata, bo wtedy to auto zaczęło jeździć. Na początku to nie przeszkadzało, bo kipowało się dwa razy dziennie. A teraz jest robota w której trzeba podnieść po 10-15razy na dzień( po miejscu). Od startu do wyjścia na samą górę na pusto mija około 4minut(stoperem mierzone)


Post Wysłano: 23 lut 2009, 20:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Wymyslilem jeszcze jedna mozliwa przyczyne.
Szybko opada na dol? Jesli wolno to moze szybkozlacze sie przycielo, lub skosilo tego bolca w srodku i jest tylko troszke otwarte.
Wiesz o co mi chodzi?


Post Wysłano: 23 lut 2009, 20:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

Wiem wiem, już daliśmy nowe i większym przekroju, taki zawór zakręcany na gwint. Ze starym nie było nic złego ale w reszcie naczep takie mamy więc i tu daliśmy takie . Opada w miarę szybko. Tłok ma około 120l.


Post Wysłano: 23 lut 2009, 21:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 sty 2009, 0:28
Posty: 12
GG: 0
Samochód: SPRAWNE
Lokalizacja: RACIBÓRZ - BABORÓW

Czy pierwsze podnoszenie jest szybsze a następne wolniejsze ?? Jeżeli tak to masz normalnie zużytą pompę , która "mieli" trochę olej i go grzeje przez co staje się mniej lepki i żeby podnieść tłok potrzene są wyższe obroty . Jeżdżąc TATRĄ i kiprując 25-30 razy dziennie do oleju który był wściekle gorący zagęszczałem go smarem . Tego ostatniego rozwiązania do VOLVA osobiście nie polecam lepsza będzie wizyta w zakładzie gdzie zregeneruja Ci pompe a koszt napewno będzie mnieszy niż zakup nowej pompy . pozdro KAMPEK

_________________
===============================
KTO JEŹDZI MAN`EM
TEN JEST PANEM - SERWISÓW


Post Wysłano: 23 lut 2009, 21:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

Nie, wszystkie tak samo. Pompa raczej dobra od dobrego znajomego, jeździła do końca. Ale może jednak. Powiem ci tak wszystkie wyliczenia wychodzą na to że trzeba kupić większą. Tak jak wspominałem z tymi obrotami tak wychodzi. Po wyliczeniu wyszło, że ta sama pompa tylko że w volvo działa na 60% tego co może wydoić w mercu. Przez te mniejsze obroty w skrzyni.
Będziem dalej kombinować, może jutro coś się zrobi.


Post Wysłano: 23 lut 2009, 21:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 sty 2009, 0:28
Posty: 12
GG: 0
Samochód: SPRAWNE
Lokalizacja: RACIBÓRZ - BABORÓW

jeszcze jedno pytanie czy tak się dzieje od początku założenia hydrauliki czy na początku było lepiej

_________________
===============================
KTO JEŹDZI MAN`EM
TEN JEST PANEM - SERWISÓW


Post Wysłano: 23 lut 2009, 21:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

Od początku.


Post Wysłano: 23 lut 2009, 21:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 sty 2009, 0:28
Posty: 12
GG: 0
Samochód: SPRAWNE
Lokalizacja: RACIBÓRZ - BABORÓW

ostatni pomysł to jak ustawiony jest bezpiecznik przelewowy . Jeżeli podczas kiprowania nic nie brzęczy w okolicy zaworu sterującego to niestety szukamy dziury w całym i pompa z mietka w volvie nie che pracować albo pracuje ospale (mała wydajność ze względu na źle dobrane obroty) NIESTETY, ALE Z TĄ WADĄ DA SIĘ ŻYĆ TO NOS A RACZEJ KIPER DO GÓRY :lol: :lol:

_________________
===============================
KTO JEŹDZI MAN`EM
TEN JEST PANEM - SERWISÓW


Post Wysłano: 23 lut 2009, 21:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

Nie przelewa :mrgreen:

Jutro napisze co i jak wyszło. :wink:


Post Wysłano: 23 lut 2009, 21:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

nie wiem czy to coś da ale może przeżuć z niskiej skrzyni na wysoką i tym samym zwiększysz obroty bo w końcu pompa jest przystawką do skrzyni :)

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 24 lut 2009, 16:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

Tylko na dużej dźwiga.

Dziś została zamontowana na próbę pompa większa. Czas podnoszenia przy obrotach 1000na minutę wynosił nieco ponad dwie minuty, czyli o wiele lepiej. Więc trzeba taką zakupić :wink:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: