Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 lut 2009, 16:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Witam dzisiaj zacząłem kopać w kablach w manie i wreszcie dokopałem się do sterownika intardera więc tak odpięta była kostka od niego leżała na ziemi zaizolowana znalazłem też 2 kostki męska i żeńska o tych samych oznaczeniach kabli również od interdera odpiętych i zaizolowanych, połaczyłem je i po przekręceniu kluczyka po około 1 sekundzie zapala się kontrolka od intardera następnie swieci się około 3 sekundy po czym gaśnie. Gdy przesune wajhą od retardera na 1 stopień czyli włacze retarder coś psyknie i zapala się kontrolka jak wyłaczam to psyknie tak powietrze jakby sie hamulec puszczło. Jeżliłem sobie po podwórku z prędkościa około 10km/h i właczałem ten retarder i nie odczułem żednego hamowania tylko zapala się kontrolka retardera.Tu moje pytanie czy retarder włącza się od razu i hamuje czy trzeba mieć jakąś większą prędkość i obroty z góry dzięki za odpowiedz :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 24 lut 2009, 16:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Wszystkie objawy: wlaczajace sie konrolki, psykajace powietrza sa prawidlowe.
Zeby wyczuc sile hamujaca powinienes jechac min 30km/h. Optymalnie bedzie jak rozgrzejesz oleje i pojedziesz z 50km/h. Wtedy na 6 stopniu powinno blokowac kola (przy jezdzie samym konikiem).

Jak wlaczysz to kontrolka miga czy swieci na stale?


Post Wysłano: 24 lut 2009, 16:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Jak włacze to swieci się na stałe do momenty wyłaczenia :wink:
Ale zastanawiające jest to dlaczego ktoś to poodpinał :D

_________________
MAN


Post Wysłano: 24 lut 2009, 17:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Jesli swieci na stale tzn ze komputer nie wykrywa zadnych bledow, powinno byc ok. Kontrolka miga jesli np gaszak jest zepsuty (gaszak wlacza sie automatycznie na ostatnim stopniu).

No wlasnie, po co ktos to porozpinal jesli wszystko powinno byc ok.

Jak juz pojezdzisz troche uzywajac intardera zwroc uwage na wycieki oleju z jego okolicy. I uwazaj na temperature silnika, olej ze skrzyni jest chlodzony plynem z silnika. Z dobrej gory latwo przegrzac silnik. Ja zjezdzjac starm sie trzymac obroty 1500 - 1600, wtedy temperatura nie rosnie zabardzo.


Post Wysłano: 25 lut 2009, 1:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Jak już zauwżyłem intarder długo nie był używany co może się mscić na jego pracy :wink:
To nasze pierwsze auto z retarderem i nie mam zielonego pojęcia jak to działa w f 2000 mamy tylko górski a to całkiem inna bajka :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 25 lut 2009, 9:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 9:02
Posty: 26
Lokalizacja: piotrków tryb

Ważną sprawą jest stan oleju, zarówno ilość i jakość. Jeżeli to jest Voith Retarder to ma swój olej i wypadałoby sprawdzić jego ilość. Jaki był napis na sterowniku?


Post Wysłano: 25 lut 2009, 9:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

ZF INTARDER i jakies numerki dodam że jest to intarder połączony ze szkrzynią zf 16 olej był niedawno wymieniany w skrzyni :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 25 lut 2009, 17:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tak intrader ma wspólny olej z skrzynią biegów tam nie ma co się psuć poza elektrozaworami :D

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 lut 2009, 18:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Tak intrader ma wspólny olej z skrzynią biegów tam nie ma co się psuć poza elektrozaworami :D
Chyba że pusci w nim chłodniczka i wypchnie olej do płynu chłodzącego. A skrzynia bez oleju bardzo szybko nadaje się .. wlaściwie do wyrzucenia. Przerabiałem taką przjemność w Belgii..

_________________
ego


Post Wysłano: 25 lut 2009, 18:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

No wałaśnie obawa jest bo nie wiem ile to nie była ruszane :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 25 lut 2009, 19:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Cytuj:
Tak intrader ma wspólny olej z skrzynią biegów tam nie ma co się psuć poza elektrozaworami :D
Chyba że pusci w nim chłodniczka i wypchnie olej do płynu chłodzącego. A skrzynia bez oleju bardzo szybko nadaje się .. wlaściwie do wyrzucenia. Przerabiałem taką przjemność w Belgii..
takie cuś się stało jak wlali gosciowi zwykły olej do skrzyni przekładmiowy i chłodniczka nie wytrzymała ciśnienia

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 14 mar 2009, 12:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Przy jakiej prędkosi retarder powinien się już włączać ja włączałem przy prędkosci około 30-35 km/h na wtskokiej piątce intarder nie hamował nic kontrolka po włączeniu swieciła się non stop do momentu wyłączenia zwalniacza i wtedy było słychać psykanie powietrza ale nic nie hamowało!!! co moze byc popsute kontrolka nie pokazuje żadnych błędów ale mimo tego retarder nie działa :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 14 mar 2009, 13:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Kiedys pisalem Ci, ze min 30km/h. Baaardzo wyraznie powinienes czuc sile zwalniacza przy 50km/h.
Bieg na jakim jedziesz nie ma tu nic do rzeczy. Na luzie tez bedzie chamowal (hamowal?) z ta sama sila.


Post Wysłano: 23 kwie 2009, 8:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 kwie 2009, 7:59
Posty: 4
GG: 0

Witam !

Mam MAN-a TGA skrzynia ZF z intarderem, wyswietla sie u mnie komunikat Retarderleistung reduziert (moc intardera zredukowana), numerow bladow nie wyswietla, tylko ten komunikat. W czasie jazdy po gorach po zalaczeniu intardera zalacza sie po czym po chwili puszcza i nie hamuje. Co moze byc tego przyczyna ? Co z tym fantem zrobic ?


Post Wysłano: 23 kwie 2009, 22:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Kolego nie powiem Ci ale w f 90 przy prędkości 40km/h intarder mi się też niechce załączyć a przy większej prędkosci nie próbowałem bo nie mam się gdzie rozpedzić a po drugie nie mam prawka na C o ADR nie wspomnę a już miałem przygode z polcją i niechce ryzykować :wink:

_________________
MAN


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: