Witam! mam pewien problem; podczas skręcania, kierownica zachowuje się tak jak by w układzie nie było płynu do wspomagania, jest twarda ale nie przez cały czas, czy stoję czy jadę z normalna prędkością efekt jest taki sam : raz przycina raz nie , praktycznie na cały obrót kierownicą w którąkolwiek ze stron ze 2 3 razy mi się przytnie. Patrzyłem na płyn i wszytko ok. Proszę o pomoc
Witam, sprawdź sobie krzyżaki na drążku łączącym kolumnę kierowniczą z przekładnią kierowniczą. Nie mam Volvo ale miałem taki przypadek w Scanii i Iveco. Dolny krzyżak drążka czyli ten który jest założony na przekładnie zsuń z wałka i zobacz czy ma swobodny zakres ruchu. W razie problemu włóż go w ropę albo olej i spróbuj rozruszać u mnie pomogło.
Rejestracja:16 mar 2008, 21:33 Posty: 66
GG: 6285495
a jesli nie to co kolega pisze to moze byc ze masz w przekładni kierowniczej głebokie rysy i one mogą to powodować miałem taki przypadek wiec prawdopodobnie mozze byc to
Na 90% mogę stwierdzić że chodzi o krzyżak ten zaraz na kolumną kierowniczą. Miałem to samo u siebie, wychodzę z zakrętu prubuje wrócić kierownicą a ona zostaje Dużo WD albo innego środka tego rodzaju i lać do bulu. Krzyżaka nie wymienisz bo musisz go kupić z całym drążkiem który idzie aż do koła kieronicy koszt.... około 1500zł
dzięki śliczne:) odpowietrzyłem okład i zalałem krzyżak ropą i przeszło w starszym modelu FH kalamitka na krzyżaku była , niestety w tym modelu brak. jeszcze raz dzięki:) i pozdrawiam serdecznie:)
Rejestracja:03 sie 2009, 8:10 Posty: 4
GG: 0
Samochód: volvo man
mam właśnie podobny problem z układem kierowniczym. Już mieliśmy wymieniać przekładnię bo zwrotnice nie zatarte a po odłaczeniu drązka wzdłużnego problem pozostawał. Na szczęscie znalazłem tę stronę i za radą sprawdziłem krzyżak przy przekładni . W jedną stronę elegancko chodzi a w drugą ni "huh hu".Teraz go moczę w płynie ,póżniej trochę WD -ka i smarowanie ; myślę że pomoże.
Dzięki za radę ,zaoszczędziłem czas i sporo pieniędzy. Pozdrawiam!!!!!
Witam! Panowie mam stare volvo f12 układ kierownicz praktycznie stoji dęba nawet jeśli jest podniesiony na lewarkach. Pierwsze obiawy były takie że jesli był zimny działał bez zarzutu w miare nagrzewania się stawiał coraz większy opur, obecnie została wymieniona pompa wspomagania i nadal nic się nie zmieniło, aby przekręcić kierownice trzeba się dobrze zaprzć i kręcić obiema rękami. Pozdrawiam
Witam. Mam zamiar zmienić płyn wspomagania w fh i w kolumnie pod spodem są dwie śrubki, jedna na imbus druga na klucz. Którą odkręcić zeby spuscic z niej olej zeby nic sie tam nie przestawiło? I wystrczy pozniej krecic kierownicą na zgaszonym czy spuścić olej przy pompie?
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę