Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 kwie 2009, 13:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 gru 2007, 0:32
Posty: 31
GG: 0
Lokalizacja: WLKP

Wyskakuje błąd na wyświetlaczu:

"SPRAWDZ PRZY STEROW POJAZDU NAST. POJAZDU"
wchodząc dalej pokazują się błędy:

[1] Sterownik pojazdu łącze inf SAEJ1939 Awaria części
[2] Sterownik pojazdu zasil. wyjscia #4 Usterka elektryczna
[3] Sterownik pojazdu Ogranicznik mocy Usterka elektryczna

Jeśli ktoś może miał coś podobnego proszę o jakieś sugestie.


Post Wysłano: 13 kwie 2009, 13:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 11:42
Posty: 358
GG: 175257427
Lokalizacja: Sweden

Podobny komunikat wyświetlił się koledze w Volvie, z tym że, ono poprostu stanęło i już dalej nie pojechało :( Cała naprawa polegała na wymianie przekaźnika pod konsolą środkową. Tam gdzie masz kolego bezpieczniki, masz też przekaźniki - może któryś się poluźnił, wypalił lub coś innego się z nim zrobiło - i dlatego tak się dzieje ...

_________________
"... Life's simple, make choices, don't look back ..."


Post Wysłano: 13 kwie 2009, 14:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 gru 2007, 0:32
Posty: 31
GG: 0
Lokalizacja: WLKP

Na pierwszy rzut oka wszystko wygląda ok a może wiesz kolego od czego były te przekaźniki??


Post Wysłano: 14 kwie 2009, 11:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 mar 2007, 21:35
Posty: 129

Witam twój [1] Sterownik pojazdu łącze inf SAEJ1939 Awaria części oznacza ze twoja kaseta pojazdu nie ma komunikacji lub jest nie prawidłowa z innymi kasetami ,[2] Sterownik pojazdu zasil. wyjscia #4 Usterka elektryczna może świadczyć o zwarciu w instalacji ,[3] Sterownik pojazdu Ogranicznik mocy Usterka elektryczna jest to informacja o usterce elektrozaworu wys-nis na skrzyni biegów , jeżeli podasz konkretne dane czyli Mid 144 Pid,sid to będę mógł ci więcej pomóc . Pozdrawiam


Post Wysłano: 14 kwie 2009, 16:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 gru 2007, 0:32
Posty: 31
GG: 0
Lokalizacja: WLKP

No ok jutro jak samochód wróci sprawdzę i dokładnie napisze ten numeryczne kody usterek.


Post Wysłano: 18 kwie 2009, 17:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 gru 2007, 0:32
Posty: 31
GG: 0
Lokalizacja: WLKP

No więc tak:

[1] Sterownik pojazdu łącze inf SAEJ1939 Awaria części
MID 144
PPID 046
FMI 1


[3] Sterownik pojazdu Ogranicznik mocy Usterka elektryczna
MID 144
PPID 075
FMI 4


[2] Sterownik pojazdu zasil. wyjscia #4 Usterka elektryczna
MID 144
PPID 071
FMI 4


Post Wysłano: 19 kwie 2009, 22:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 mar 2007, 21:35
Posty: 129

Kod usterki

MID 144 PPID 71 Tempomat i zwalniacz, zasilanie przełączników
wysokie napięcie lub zwarcie do niższego napięcia.

Warunki wygenerowania kodu usterki:

Zarejestrowanie na przewodzie zasilania napięcia poniżej 2,5 V, jednostka sterująca pojazdu interpretuje jako usterkę i generuje kod usterki.
Możliwe przyczyny:

Zwarcie przewodu zasilania do masy.
Przewód sygnałowy tempomatu, SET+/SET-/ RESUME/ON, zwarty do masy.
Przewód sygnałowy przełącznika hamulca silnikowego (dotyczy pojazdów wyposażonych w hamulec silnikowy), EPG/VEB zwarty do masy.
Uszkodzony zestyk lub przełącznik.


MID 144 PPID 75 Stan blokady zakresu, elektrozawór
wysokie napięcie lub zwarcie do niższego napięcia.

Warunki wygenerowania kodu usterki:

Zarejestrowanie napięcia poniżej 2,3 V podczas kiedy ta funkcja jest nieaktywna, jednostka sterująca pojazdu interpretuje jako usterkę i generuje kod usterki.
Uwaga! Kod usterki zostaje wygenerowany dopiero przy prędkości przy której blokada zakresów zostaje normalnie wyłączona (ok. 36 km/godz).


Post Wysłano: 21 kwie 2009, 13:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 gru 2007, 0:32
Posty: 31
GG: 0
Lokalizacja: WLKP

MID 144 PPID 75 Stan blokady zakresu, elektrozawór ---> gdzie znajduje się ten elektrozawór??

MID 144 PPID 71 Tempomat i zwalniacz, zasilanie przełączników
wysokie napięcie lub zwarcie do niższego napięcia. ---> to zaś dziś będę sprawdzał bo faktycznie hamulec górski i tempomat nie działają


Post Wysłano: 21 kwie 2009, 20:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 mar 2007, 21:35
Posty: 129

Elektrozawór znajduje się z tyłu skrzyni biegów po prawej stronie (czarna pokrywa przykręcona na cztery śruby z wtyczką)


Post Wysłano: 22 kwie 2009, 18:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 gru 2007, 0:32
Posty: 31
GG: 0
Lokalizacja: WLKP

Zauważyłem jeszcze jeden błąd mianowicie coś z ciśnieniem pompy paliwa.
Jego kod numeryczny to:
MID 128
PID 094
FMI 4

Co to może być??


Post Wysłano: 22 kwie 2009, 19:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 22:26
Posty: 92
GG: 6032841
Samochód: Volvo
Lokalizacja: Wołomin

kolego z tego co mi wiadomo to w volvie fh12 nie były montowane pompy paliwowe tylko pompowtryski.


Post Wysłano: 22 kwie 2009, 20:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2009, 16:52
Posty: 74
GG: 0

Cytuj:
kolego z tego co mi wiadomo to w volvie fh12 nie były montowane pompy paliwowe tylko pompowtryski.
volvo posiada pompe paliwa z tym ze nie jest to stara pompa sekcyjna a pompa podajaca paliwo poniewaz pompo-wtryski nie sa na tyle silne aby pobrac paliwo ze zbiornika, pompa ta montowana jes z tylu pompy wspomagania kierownicy, kod ktory podales MID128, PID094 oznacza zbyt niskie cisnienie paliwa, FMI4 oznacza usterke czujnika paliwa lub zwarcie gdzies w okablowaniu tego czujnika znajduje sie on na gorze filtra paliwa,
kolego powinienes sprawdzic sprawnosc pedalu gazu, pedal ten jest podlaczony bezposrednio do sterowania silnikiem i ECU Electronic Control Unit- zespol sterujaco-sprawdzajacy systemy elektroniczne wozu ma z nim niewiele wspolnego a na wyswietlaczu beda pokazywaly sie rozne bledy, pamietaj zeby sprawdzic czy usterki sa aktywne czy nie bo jezeli nie to nie musisz sie nimi martwic, po tygodniu pracy ECU rejestruje dziesiatki usterek ktore sa nie aktywne a auto jest sprawne poprostu wystapil chwilowy spadek napiecia lub cisnienia i ECU to zarejestrowalo, pozdrawiam


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: