Strona 10 z 45 [ Posty: 887 ] Przejdź na stronę Poprzednia 18 9 10 11 1245 Następna
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2006, 20:12
Posty: 621
GG: 8765643
Lokalizacja: Lublin

Blondi naprawde super pozycja. Sciagnalem i narazie przejrzalem ale sporo tresci i informacji. Wszystko ladnie i przejrzyscie opisane i zilustrowane. Dzieki za ten link. Na pewno sie przyda.

_________________
"... gdy w przyszłości wnuk przy kominku zapyta mnie: Dziadku, a co Ty w życiu robiłeś??? Odpowiem, że to, co najbardziej kochałem - JEŹDZIŁEM ..."


Post Wysłano: 14 lut 2008, 9:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2008, 9:19
Posty: 1
GG: 0

Podobno w internecie chodzi niemiecki film o zabezpieczaniu ładunków. Czy ktoś wie gdzie go znaleźć?


Post Wysłano: 14 lut 2008, 16:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 wrz 2006, 20:01
Posty: 300

Radzę wydać pare złoty na fachowe podręczniki, dzisiaj do mnie przyszła taka pozycja (oraz "vademecum zawodowego kierowcy"):
Obrazek

Obrazek

W środku pełno przykładowych zdjęć prawidłowo i źle zabezpieczonych ładunkow, opisów, wzorów, tabel.

Pełny opis na stronie netpolska.com


Post Wysłano: 23 kwie 2008, 21:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Dziś na załadunku papieru przy sąsiedniej rampie stał Niemiec i miał ciekawe klamry do naciągania pasów. Mianowicie przy mocowaniu dolnym zaciskał pasy poruszając rączką od klamry nie z dołu do góry (jak to jest w standardowych), tylko z góry na dół. Rączka było trochę dłuższa a sama przekładnia trochę innej budowy. Bardzo fajne rozwiązanie i o wiele wygodniejsze mocowanie pasów. Spotkał się już ktoś z czymś takim i może podać przykładowych producentów takich rozwiązań?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Jak zabezpieczyć na firance 66 palet delikatnej spożywki? palety układane oczywiście wzdłuż, wypełniają w zasadzie cała skrzynię, masa palety to niespełna 300 kg.
Spotkałem się z opiniami, że pasy MUSZĄ być i koniec, ale w przypadku tego towaru spowodują raczej jego zniszczenie...

_________________
---


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2007, 11:07
Posty: 394
Lokalizacja: podlasie

napisz co to jest bo pojecie "delikatnej spożywki" nikomu nic nie powie


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Np. produkty typu instant, w plastikowych słoiczkach. Paleta owinięta folią.

_________________
---


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 maja 2007, 11:42
Posty: 394
Samochód: cokolwiek dadza

Cytuj:
Jak zabezpieczyć na firance 66 palet delikatnej spożywki? palety układane oczywiście wzdłuż, wypełniają w zasadzie cała skrzynię, masa palety to niespełna 300 kg.
Spotkałem się z opiniami, że pasy MUSZĄ być i koniec, ale w przypadku tego towaru spowodują raczej jego zniszczenie...
66 palet na firance? Tzn. ze bylyby dwa pietra paleta, jedna na drugiej. Jak Ty to sobie wyobrazasz?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
66 palet na firance? Tzn. ze bylyby dwa pietra paleta, jedna na drugiej. Jak Ty to sobie wyobrazasz?
Tak jest. 2 piętra po 33 palety. Jak to zabezpieczyć?

Brakuje jeszcze jednej palety i załadowany:
Obrazek

_________________
---


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 maja 2007, 11:42
Posty: 394
Samochód: cokolwiek dadza

Szczerze mowiac, myslalem ze 66 palet mozna zaladowac tylko na dwu poziomowa chlodnie. Pierwszy raz widze cos takiego zeby paleta na palecie stala, te produkty na palecie pod spodem sie nie gniota? Nie niszcza?

Ja nie mam pojecia jak to zabezpieczyc, zdziwilo mnie tylko te 66 palet. Niech bardziej doswiadczeni koledzy sie wypowiedza.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Jedna paleta to niespełna 300 kg i ciężar tej u góry rozkłada się na dość sporej powierzchni dolnej.

_________________
---


Najlepszym rozwiązaniem byłoby przewiezienie tego chłodnią lub izotermą. Innym rozwiązaniem byłoby, gdyby te produkty były zapakowane w jakichś "sztywnych" paczkach żeby można było to spiąć pasami. Sytuacja jaką przedstawiłeś jest trochę trudna do opanowania, ale na pewno da się coś z tym zrobić. Chętnie przeczytam opinie innych.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Jest takie jedno rozwiązanie. My używamy narożników skręconych z desek o długości około 1m albo 1,20m (10sztuk wtedy wystarcza). Rozkładają one nacisk pasa równomiernie na rząd palet. Najlepsze rozwiązanie moim zdaniem, tylko musiałbyś sobie takie deseczki ustrugać :D No ale na przyszłość to jak znalazł

_________________
NIE-POMPIARZ


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

pierwsza sprawa:
to notatka ładującego, że ładuje to zgodnie ze swoją wewnętrza instrukcją (ponieważ na paletach nie ma znamion do ilu warstw może być ładowany), w razie zniszczenia tych palet na dole odpowiedzialnośc on bierze na siebie. należy to zgłosić spedytorowi i zapytać czy są na zleceniu transportowym wskazówki odnośnie sposobu załadowania i zabezpieczenia.

druga sprawa:
to zabezpieczenie. pod palety na dole - te skrajne podkładasz kawalki gumy, natomiast górne palety spinasz tylko ostatni rząd oczywiście używając narożników z czuciem, aby nie zgnieść towaru i będzie OK.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 wrz 2006, 23:43
Posty: 555
GG: 71830
Samochód: saicento z kratką
Lokalizacja: Bjalistoko

NA końcu można też delikatnie docisnąć pustymi paletami, żeby przy jakimś gwałtowniejszym ruszeniu czy wyboju nie pojechały nam do tyłu.
Obrazek

_________________
DAS IS DER UBERFALL!!!!
Jestem w kółku różańcowym WC, dbam o ojczysty język polski.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
pod palety na dole - te skrajne podkładasz kawalki gumy, natomiast górne palety spinasz tylko ostatni rząd oczywiście używając narożników z czuciem, aby nie zgnieść towaru i będzie OK.
Póki co nie dysponuję matami, ani kawałkami gumy. Na wyposażeniu mam oprócz pasów tylko kątowniki tego typu:

Obrazek

i deskę poprzeczną:

Obrazek


Dziękuję za porady.

_________________
---


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 kwie 2007, 19:56
Posty: 133
GG: 5792092
Samochód: VW T5
Lokalizacja: Katowice

Koledzy wszystko na temat zabezpieczania ładunków znajdziecie tu http://www.akademiamocowania.pl/
My jak z kuzynem ładujemy gabaryt o wymiarach 2,85 szerokości 14,00 długości 3,10 wysokości i o pasie około 10 ton
to dajemy na naczepę 4 gumy pod ramy, 4 pasy pod plandekę i około 10 pasów na plandekę.

_________________
Polak nie kaktus pic musi


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Nie ma jak to ładunki nienormatywne...

DK13, Kołbaskowo

Obrazek Obrazek


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Idealny przykład na "Polak potrafi"

_________________
Czerwone i bure


Ja mam następujące pytanie:

Jak zabezpieczyć ładunek w postaci piętnastu kręgów blachy grubości 8mm i średnicy 3m? Chciałbym, aby rozpatrzyć to w dwojaki sposób: w pierwszym dysponujemy tylko pasami transportowymi, a w drugim odciągami łańcuchowymi.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 10 z 45 [ Posty: 887 ] Przejdź na stronę Poprzednia 18 9 10 11 1245 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: