Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 cze 2009, 14:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 cze 2009, 14:52
Posty: 2
GG: 0

Witam wszystkich serdecznie jestem tu nowy, i mam pytanie zwiazane z laptopem w ciezarowce. Mieszkam w Kanadzie i jakbym wyslal laptopa z kanady natezenie padu u nas to 120V czy taki laptop z Kanady by dzialal w ciezarowce jezdzacej po Polsce, za wszelkie odpowiedzi dzieki


Post Wysłano: 13 cze 2009, 15:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 527
Lokalizacja: mlp

Będzie jeśli bedziesz miał takie coś tylko na 120v

http://allegro.pl/item651453256_przetwo ... o_tir.html


Post Wysłano: 13 cze 2009, 15:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

120V to napięcie, a nie natężenie.

Laptop sam w sobie będzie działał wszędzie, potrzebny jest tylko odpowiedni zasilacz. Do europejskiej ciężarówki będzie to albo standardowy 230V podłączany pod przetwornicę, albo 24V bezpośrednio z gniazdka zapalniczki.

Tak więc wysyłając laptopa, ten zasilacz na 120V możesz sobie zatrzymać, bo w Europie i tak do niczego się nie przyda. Tutaj będzie trzeba kupić nowy - koszt rzędu kilkudziesięciu złotych.


EDIT: zobacz na naklejce na zasilaczu jakie ma napięcie wejściowe. Właśnie odkryłem, że na moim jest 100-240V więc będzie działał i w Europie i w Kanadzie. Może u Ciebie też tak jest.

_________________
Czerwone i bure


Post Wysłano: 13 cze 2009, 15:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sty 2009, 23:24
Posty: 463
Lokalizacja: Ryki

ja mam od 4 lat laptopa z usa, zasilacz działa na napięciu od 110 do 240 V. musiałem tylko dokupić przejściówkę do wtyczki na nasze gniazda. Nie trzeba zmieniać zasilacza. A co do przejściówki do ciężarówki to też mam z usa i wygląda tak:
Obrazek
Przetwarza prąd z 12V na 120V. Oryginalna do laptopów z usa. Pasuje mi do osobówki jak i do ciężarówki.


Post Wysłano: 13 cze 2009, 15:45

A po co przetwornica i później zasilacz? To strata energii 2-krotna. Najpierw na przetwornicę z 24V na 120V a później z 120V na np 16 czy 19V dla laptopa. A wystarczy mieć zwykły zasilacz z 12V z regulowanym napięciem wyjściowym na laptopa.

Obrazek


Post Wysłano: 14 cze 2009, 14:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 cze 2009, 14:52
Posty: 2
GG: 0

a mam pytanie jak bedzie z internetem co trzeba zrobic i ile moze to korztowac??


Post Wysłano: 14 cze 2009, 20:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lis 2007, 11:01
Posty: 282
GG: 5123594
Samochód: Renault Master 150 dCi
Lokalizacja: Bytom [SY]

Albo kupujesz modem w sieci takiej jak - Orange, Plus, Era (w Polsce). I płacisz miesięcznie, albo korzystasz z połączenia bezprzewodowego Wi-Fi. Na niektórych stacjach i zajazdach zdarza się internet bezprzewodowy. Raz trzeba za niego płacić a czasem jest darmowy. Nie wiem jak to wygląda za granicą.


Mam pytanie, jak to wygląda z laptopem w kabinie ? Mam zasilacz na 12v, boje się że jak zostawie laptopa podłączonego cale 9h to rano mogę nie odpalić samochodu.


Post Wysłano: 14 cze 2009, 22:05

W zasadzie ja nie raz już zostawiałem zasilacz włączony i ładowałem baterię w laptopie, gdy uderzałem w kimę. Nie sądzę, by pobór prądu był aż tak duży, żeby rozładować 2 baterie.
Z drugiej jednak strony zastanawiam się, jaki jest sens pozostawienia podłączonego zasilacza. Fakt, czasem może zdarzyć się zaśnięcie. Ale to czasami. A pozostawianie włączonego zasilacza w zapalniczce... to zakrawa na proszenie się czasem o pożar. Niby wszystko w porządku, sprawna instalacja, wszystkie połączenia elektryczne są sztywno spięte, ale czasem złośliwość rzeczy martwych lubi dać znać o sobie. A po co kusić los?


Post Wysłano: 14 cze 2009, 22:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sty 2009, 23:24
Posty: 463
Lokalizacja: Ryki

tak jak powiedział Bartosz. Wifi jest najlepszym rozwiązaniem. Nawet gdzieś na peryferiach dużych miast może być dostępna taka sieć. A co do mobilnego internetu to w PL może się sprawdzić, a co za granicą?? Niemcy, Francja itp

Jester ja jeszcze nigdy nie słyszałem o przypadku żeby instalacja czy zasilacz, laptop spalił się od tak :?


Post Wysłano: 14 cze 2009, 22:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lis 2007, 11:01
Posty: 282
GG: 5123594
Samochód: Renault Master 150 dCi
Lokalizacja: Bytom [SY]

Za granicą również można korzystać z sieci bezprzewodowych, nazywa się to chyba fachowo Hot Spot. Tyle ze tam jest to płatne.

A co do zostawienia to głównie chodzi Mi o to czy będę korzystał z laptopa przez całą tą przerwe, i będzie pełny ale podłączony to czy dalej będzie ciągnął normalnie czy tylko tyle żeby laptop cały czas był w pełni naładowany ? Jakoś to reguluje ?


Post Wysłano: 14 cze 2009, 23:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sty 2009, 23:24
Posty: 463
Lokalizacja: Ryki

Cytuj:
Za granicą również można korzystać z sieci bezprzewodowych, nazywa się to chyba fachowo Hot Spot. Tyle ze tam jest to płatne.

A co do zostawienia to głównie chodzi Mi o to czy będę korzystał z laptopa przez całą tą przerwe, i będzie pełny ale podłączony to czy dalej będzie ciągnął normalnie czy tylko tyle żeby laptop cały czas był w pełni naładowany ? Jakoś to reguluje ?
jeżeli laptop jest podłączony do sieci (chodzi mi o prąd) i bateria jest na 100% to wtedy nie pobiera Ci prądu z baterii tylko z sieci i będzie ciągnął prąd normalnie(w tym przypadku z akumulatorów samochodu). Jeżeli go odłączysz to wtedy z baterii. Zresztą, są ikonki i komunikaty, które Cię o tym powiadomią. Zawsze jak przestajesz korzystać możesz przełączyć go w stan hibernacji, wtedy korzysta z "sieci"(nie z baterii)i pobiera mniej prądu. A jeżeli odłączysz go od sieci to z baterii aż do wyczerpania. Później klops :P


Post Wysłano: 14 cze 2009, 23:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lis 2007, 11:01
Posty: 282
GG: 5123594
Samochód: Renault Master 150 dCi
Lokalizacja: Bytom [SY]

Tyle to wiem.

Chodzi czy jak będzie pełny to czy dalej będzie popierał prąd czy jakoś automatycznie się wyłączy i gdy będzie potrzebował znowu się włączy.


Post Wysłano: 14 cze 2009, 23:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lut 2009, 21:43
Posty: 14
GG: 3235972

Jak Ci się naładuje bateria to autom. przerywa ładowanie. I działa tylko z sieci. Czasami bateria wskazuje 97%,95%itd. to i tak nie ładuje i ty się nie przejmuj. Raz na miesiąc sformatuj baterię.
Radzę ci żebyć cały czas możliwie trzymał go na sieci bo ładowanie zabiera dużo prądu i grzeje się instalacja.


Ostatnio zmieniony 14 cze 2009, 23:14 przez Jules5, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 14 cze 2009, 23:13

Miałem osobiście taki przypadek, że zaczęła mi się palić wtyczka od zasilacza. W gnieździe zapalniczki nie było dobrego styku, żeby nie być gołosłownym:

Obrazek Obrazek


Post Wysłano: 14 cze 2009, 23:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lis 2007, 11:01
Posty: 282
GG: 5123594
Samochód: Renault Master 150 dCi
Lokalizacja: Bytom [SY]

No dzięki chłopaki. Mam zamiar kupić właśnie w tym tygodniu taki zasilacz.


Post Wysłano: 14 cze 2009, 23:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lut 2009, 21:43
Posty: 14
GG: 3235972

Ja mam zasilacz HAMA i jest super. Nawet w upały jest zimny łącznie z kablem, ale jak rozładowałem baterię to musiałem powyłączać wszystko inne bo można było wodę gotować na innych kablach, a zasilacz nagrzał się tylko troszkę.


Post Wysłano: 19 gru 2009, 19:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2009, 13:08
Posty: 165
GG: 0
Samochód: Scania
Lokalizacja: Gdynia

Jaka wedlug was kupic przetwornice, 24-230, czy 12-230?
Jest jakas roznica czy nie?


Post Wysłano: 19 gru 2009, 21:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Cytuj:
Jaka wedlug was kupic przetwornice, 24-230, czy 12-230?
Jest jakas roznica czy nie?
:shock: Lekko szokujące pytanie, ale odpowiem...

Tutaj chodzi o instalację z jakiej będzie przetwarzane napięcie - musisz wiedzieć jaką masz. 12V jest w samochodach osobowych, a 24V w większości ciężarówek.

_________________
Czerwone i bure


Post Wysłano: 19 gru 2009, 21:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2009, 13:08
Posty: 165
GG: 0
Samochód: Scania
Lokalizacja: Gdynia

Cytuj:
Cytuj:
Jaka wedlug was kupic przetwornice, 24-230, czy 12-230?
Jest jakas roznica czy nie?
:shock: Lekko szokujące pytanie, ale odpowiem...

Tutaj chodzi o instalację z jakiej będzie przetwarzane napięcie - musisz wiedzieć jaką masz. 12V jest w samochodach osobowych, a 24V w większości ciężarówek.

Wow, naprawde? Lekko szokujaca odpowiedz ale byc moze zle sie wyrazilem. Chodzi mi o przetwornice do ciezarowki.
Zastanawiam sie czy kupic 12 czy 24v. Zeby nie bylo niedomowien to oczywiscie wiem ze 24 jest w ciezarowce.
Ale moze Ty nie wiesz ze w wiekszosci ciezarowek sa przetwornice 24-12v. :wink:


Post Wysłano: 19 gru 2009, 21:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

No i co? Chciałbyś przetwarzać napięcie z 24V na 12V żeby później przetworzyć je na 230V :?: :mrgreen:

_________________
Czerwone i bure


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: