Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 sie 2009, 12:25
Posty: 1
GG: 0

dzień dobry mam
pytanie
jeździłem ciężarówką, gdy skończyłem jeździć chciałem zgasić silnik.
Wyłączając go. Kluczyk ze stacyjki wyjąłem, ale silnik dalej pracował.
Instruktor nie wiedział co może być przyczyną. Jedynie co przyszło mu na myśl to świece żarowe poszły.
Czy ktoś z państwa wie co może być tego przyczyną...
a druga sprawa czy może być na około 2 min załączony zapłon w ciężarówce, czy coś się może stać jak tak będzie załączony.
nie znam się na ciężarówkach, ale mam nadzieje, że nic się nie stało mam podejrzenie, że instruktor wiedział co się stało ale chyba nie chciał mi powiedzieć co.
Prosiłbym o odpowiedź i jeżeli coś poważnego się stało to jaki to by był koszt, czy duży czy mały.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Silnik nie zgasl bo zawiodl gaszak, urzadzenie odcinajace doplyw paliwa. Na ogol to taki silowniczek w okolicach pompy paliwowej.
Kiedy silnik nie chce zgasnac, wazne jest aby spowrotem wlaczyc zaplon. Zapobiegnie to spaleniu diod na alternatorze.

Swiece zarowe nic do tego nie maja. Odpowiadaja za szybki rozruch silnika zimą, lub kiedy komputer uzna za stosowne.

Zaplon moze byc wlaczony na kilka minut. Ale juz kilka godzin to raczej nie, przy pompie jest grzalka grzejaca paliwo. Jesli silnik nie pracuje moze sie spalic.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2007, 23:58
Posty: 101

Ciężarówką ???
Może marka model?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Kursantowi gratulujemy instruktora, a instruktorowi gratulujemy wiedzy :D

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Cytuj:
Silnik nie zgasl bo zawiodl gaszak, urzadzenie odcinajace doplyw paliwa. Na ogol to taki silowniczek w okolicach pompy paliwowej.
lub elektrozawór
Cytuj:
dzień dobry mam
pytanie
jeździłem ciężarówką, gdy skończyłem jeździć chciałem zgasić silnik.
Wyłączając go. Kluczyk ze stacyjki wyjąłem, ale silnik dalej pracował.
Instruktor nie wiedział co może być przyczyną. Jedynie co przyszło mu na myśl to świece żarowe poszły.
Silnik diesla innymi słowy ZS (zapłon samoczynny) ma to do siebie, że aby mógł pracować musi być spełniony tylko jeden warunek. Musi dostawać paliwo i to wszystko co go zadowoli.

Jeśli diesel nie gaśnie to znaczy, ze dopływ paliwa nie został odcięty.


Co do świec żarowych to tak jak napisał poprzednik, one nie odpowiadają za zapłon w przeciwieństwie do silnika benzynowego.
Tylko, że w benzynowym masz świece iskrowe, a nie żarowe.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2007, 17:23
Posty: 30
GG: 7337009
Samochód: BMW Sauber F1

To jak w starych traktorach było, mógł chodzić bez akumulatora, a jak się chciało go zgasić to się gaz ujmowało. A może stacyjka jest uszkodzona?

_________________
YouTube Channel
Forum


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lut 2009, 17:34
Posty: 49
GG: 8990977
Lokalizacja: Żuławy GDA

Miałem tak w dostawczaku. Włączona klima = nie gasł. Dopiero po jej wyłączeniu można było auta zgasić.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Cytuj:
Silnik nie zgasl bo zawiodl gaszak, urzadzenie odcinajace doplyw paliwa. Na ogol to taki silowniczek w okolicach pompy paliwowej.
lub elektrozawór


...Silnik diesla innymi słowy ZS (zapłon samoczynny) ma to do siebie, że aby mógł pracować musi być spełniony tylko jeden warunek. Musi dostawać paliwo i to wszystko co go zadowoli...
blisko ale nie kompletnie.
wygaszanie silnika to dwie rzeczy równocześnie: 1. odcięcie paliwa, 2. zablokowanie wylotu spalin.

proszę pamiętać, że każdą rzecz można spierniczyć na 10 000 sposobów.
aby silnik ZS przestał pracować wystarczy:
- dodać trochę powietrza do paliwa,
- zepsuć smarowanie,
- poprzestawiać zapłon,
- pomajstrować przy zaworach,
- zatkać kolektor ssący,
- zatkać kolektor wydechowy.

różnica między silnikiem ZS i ZI polega na tym, że rozłączając prąd w ZS trzeba go zamienić na jakiś ruch mechaniczny. w ZI wystarczy wyłączyć prąd dający iskrę.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: