Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: Strojenie anten
Post Wysłano: 24 wrz 2006, 16:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2006, 16:05
Posty: 839
Samochód: kadetem tera

Poszukuje instrukcji obsługi do mierinka swr w której jest napisane jak się stroi antene jeżeli ktoś by miał i był by tak miły żeby przepisać to będe wdzięczny.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=YTdDuklzIxk

"MAM WYJE BANE NA TIRY!"


Ostatnio zmieniony 02 paź 2006, 14:36 przez GRZEGORZ, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 01 paź 2006, 20:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2006, 9:45
Posty: 176
Samochód: FH 12 420
Lokalizacja: K-raków T-arnów A-meryka

jak masz możliwość to zrób fotę płyty czołowej swojego miernika a ja spróbuję Ci pomóc znam działanie i zasade kalibracji ale spotkałem sie z urządzeniami które posiadają dwa przełączniki mój posiada jeden i z tym swoim umiem sobie poradzić.


Tytuł:
Post Wysłano: 01 paź 2006, 21:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2006, 16:05
Posty: 839
Samochód: kadetem tera

Obrazek
prosze bardzo

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=YTdDuklzIxk

"MAM WYJE BANE NA TIRY!"


Tytuł:
Post Wysłano: 02 paź 2006, 9:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2006, 9:45
Posty: 176
Samochód: FH 12 420
Lokalizacja: K-raków T-arnów A-meryka

Grzesiek EK
widze że urządzenie takie samo jak moje
zaczynasz od tego że na płycie czołowej po prawej stronie pisze ANTENNA i do tego gniazda (z tyłu) podpinasz kabel od anteny, kabel (nie może bys długi najlepiej niech ma nie wiecej niż 15 cm) załączony do gniazda TRANSCEIVER wpinasz do radia. Przełącznik FWD/REF dajesz w położenie FWD załanczasz radyjko i dajesz na kanał 1. Najlepiej byłoby zeby redukcja szumów była na min. Następnie pokrętłem CAL kręcisz aż do momentu gdy wskazówka ustawi Ci sie w położeniu SET , przełanczasz na 40 i to samo. Kolejno przełącznik na pozycję REF i odczytujesz wynik z 1 kanału i z 40.
Np.: jeśli na kanale 1 masz wartość 1,5 a na 40 2,0 to antena musi iść na dól(poniżej objaśnie o co chodzi)
jeśli na kanale 1 masz wartość 2,0 a na 40 1,5 to antena w górę.
Z tą anteną w górę lub w dół czodzi o to że jeśłi różnica w odczycie jest duża między kanałem 1 i 40 to pierwsze co robisz to tniesz lub dokładasz kabla. Jeśli różnica jest już minimalna to patrzysz na antene. tam powinna znajdować sie śrubka na klucz imbus. Odkręcasz ją i bat anteny wędruje ci albo w górę albo w dół wg. odczytu z miernika. Jeśli wartości odczytu z kanału 1 i 40 się zrównają to skręcasz wszystko do kupyi ma grać. pozdro


Tytuł:
Post Wysłano: 02 paź 2006, 14:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2006, 16:05
Posty: 839
Samochód: kadetem tera

Dzięki serdeczne teraz już wszstko jasne. pozdrawiam

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=YTdDuklzIxk

"MAM WYJE BANE NA TIRY!"


Tytuł:
Post Wysłano: 02 paź 2006, 14:32

Cytuj:
Z tą anteną w górę lub w dół czodzi o to że jeśłi różnica w odczycie jest duża między kanałem 1 i 40 to pierwsze co robisz to tniesz lub dokładasz kabla.
Z tym docinaniem, to ja radzę się powstrzymać. Kabla jest dokłądnie tyle, co powinno być, każde łączenie kabla powoduje zwiększenie strat w sygnale nadawanym, odbieranym. Cięcie bata powinno być ostatnią czynnością, jaką się stosuje. Czasem, niemożność dopasowania anteny do radia wynika z usytuowania tej pierwszej i niekiedy wystarczy odgiąć cewkę z batem pod skosem o kilka stopni skorygować SWR długością bata i powinno grać. Sprawa najważniejsza przy antenach to bardzo dobre uziemienie, dobry kontakt z masą pojazdu. I nie wystarczy tu kabelek prowadzony od masy anteny do masy pojazdu o przekroju rzędu 1,5mm2 ale musi to być w takim przypadku solidna miedziana plecionka.
To rozwiazanie stosuje się, gdy antenę montuje się na częściach niemetalowych, częściach, które nie mają kontaktu elektrycznego z masą pojazdu.
Najczęstszą przyczyną dużego SWR jest właśnie brak dobrego, skutecznego uziemienia, później wspomniany przypadek z odchyleniem anteny, a dopiero na samym końcu cięcie bata.

Z radiami i antenami CB miałem do czynienia jakieś 10 lat. To tak na marginesie.


Tytuł:
Post Wysłano: 02 paź 2006, 15:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lut 2005, 15:10
Posty: 157
GG: 0

podpisuje się pod słowami kolegi Jester !
jeśli antena mobilowa jest nowa wtedy nie warto jej przycinać bo skoro fabrycznie ma 150cm to powinna mieć 150 bo wdg. producenta wtedy pracuje najlepiej a nie przy 149cm....

najważniejszy jest dobry montaż, tak żeby nic nam anteny nie zasłaniało i dobre uziemienie(masa). nie można też zapominać że są anteny które z reguły od nowości pracują na wyższych SWR...

przedewszystkim montaż!


Tytuł:
Post Wysłano: 02 paź 2006, 15:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2006, 9:45
Posty: 176
Samochód: FH 12 420
Lokalizacja: K-raków T-arnów A-meryka

Jester
ok dzięki za uwagę na przyszłość bede wiedział. Do tej pory robiłem to tak jak opisałem i chodziło jak sie należy. Na radyjku Onwa TURBO z anteną Magnum spokojnie sie mogłem dogadać o ile druga osoba tez miała dobrze zestrojone radio na odległość blisko 12 km. pozdro dzięki


Tytuł:
Post Wysłano: 02 paź 2006, 19:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2006, 11:07
Posty: 32
Lokalizacja: Krakoof

no tak masa masą a jeżeli chcę zrobić inna instalacje elektryczną tylko pod CB i radiomagnetofon? z innego akumulatora zupeołnie niepołączonego z samochodem?

_________________
`79 star200 SW400+S5-45 100km/h po równym
`98 Land-Rover Discovery 2,5 Tdi -terenowa limuzyna

chcesz moje gg npisz PW
http://www.wsbil.com/portal.php zapraszam wszystkich


Tytuł:
Post Wysłano: 04 paź 2006, 6:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lut 2005, 15:10
Posty: 157
GG: 0

jeśli dobrze Cię rozumiem to tak też możesz.... masa= przejście elektryczne a prąd przechodzi dobrze przez blachę więc jeśli dobrze zamontujesz antenę to powinno być ok. często jeśli przy podłączeniu do zapalniczki mamy problemy powinno się podłaczać radio bezpośrednio pod aku, więc pod całkiem inne źródło niż to oryginalne z auta też powinno się daź....


Tytuł:
Post Wysłano: 19 paź 2006, 11:31

Cytuj:
no tak masa masą a jeżeli chcę zrobić inna instalacje elektryczną tylko pod CB i radiomagnetofon? z innego akumulatora zupeołnie niepołączonego z samochodem?
Tak, tylko po co :?: Nie bardzo to chyba będzie działało. Nie próbowałem takich numerów a co do gwarancji, że coś nie ulegnie uszkodzeniu też nie mam pewności (podpięcie do blachy anteny, która ma "minus" innego akumulatora na masie). Jak to mawiał u mnie na studiach jeden profesor: "z d... i prądem nie ma żartów"


Tytuł:
Post Wysłano: 09 lis 2006, 14:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2006, 9:45
Posty: 176
Samochód: FH 12 420
Lokalizacja: K-raków T-arnów A-meryka

Znalazłem jeszcze troszkę inny sposób strojenia anteny, podaje link

http://www.antyradary.strefa.pl/html/st ... ny_cb.html


Tytuł:
Post Wysłano: 16 mar 2007, 19:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2006, 16:05
Posty: 839
Samochód: kadetem tera

Cytuj:
zaczynasz od tego że na płycie czołowej po prawej stronie pisze ANTENNA i do tego gniazda (z tyłu) podpinasz kabel od anteny, kabel (nie może bys długi najlepiej niech ma nie wiecej niż 15 cm) załączony do gniazda TRANSCEIVER wpinasz do radia. Przełącznik FWD/REF dajesz w położenie FWD załanczasz radyjko i dajesz na kanał 1. Najlepiej byłoby zeby redukcja szumów była na min. Następnie pokrętłem CAL kręcisz aż do momentu gdy wskazówka ustawi Ci sie w położeniu SET , przełanczasz na 40 i to samo. Kolejno przełącznik na pozycję REF i odczytujesz wynik z 1 kanału i z 40.
Np.: jeśli na kanale 1 masz wartość 1,5 a na 40 2,0 to antena musi iść na dól(poniżej objaśnie o co chodzi)
jeśli na kanale 1 masz wartość 2,0 a na 40 1,5 to antena w górę.
Z tą anteną w górę lub w dół czodzi o to że jeśłi różnica w odczycie jest duża między kanałem 1 i 40 to pierwsze co robisz to tniesz lub dokładasz kabla. Jeśli różnica jest już minimalna to patrzysz na antene. tam powinna znajdować sie śrubka na klucz imbus. Odkręcasz ją i bat anteny wędruje ci albo w górę albo w dół wg. odczytu z miernika. Jeśli wartości odczytu z kanału 1 i 40 się zrównają to skręcasz wszystko do kupyi ma grać. pozdro
Stroiłem anteny tak jak napisałeś i wielkie dzięki. Wydaje się to trudne ale wcale tak nie jest. Jedyna przeszkoda jaka może stanąć na drodze do idelanie dostrojonego sprzętu to źle zmasowana antena z pojazdem wtedy swr jest bardzo mało i trudno dobrze dostroić antene. :wink:

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=YTdDuklzIxk

"MAM WYJE BANE NA TIRY!"


Tytuł:
Post Wysłano: 17 mar 2007, 11:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2006, 23:15
Posty: 187
GG: 0
Samochód: magnum 480
Lokalizacja: warszawa

Podpowiedzcie mi co zrobić.
Założyłem antenę 3 m-ce temu, działała dobrze, a wczoraj zgubiłem bat, długość ok 80 cm.
1.Czy dokupię sam bat?
2.Czy mogę założyć inny bat skrócony do dł. tego pierwszego?

_________________
"spokojnego nie znam dnia, na dżdżo spalam pety dwa i herbaty tak jak trza nie posłodze
po asfalcie, czy przez piach, gładko, czy po kocich łbach, taki mi się trafił fach-życie w drodze"
W.Młynarski "Absolutnie"


Tytuł:
Post Wysłano: 17 mar 2007, 11:19

Cytuj:
Podpowiedzcie mi co zrobić.
Założyłem antenę 3 m-ce temu, działała dobrze, a wczoraj zgubiłem bat, długość ok 80 cm.
1.Czy dokupię sam bat?
2.Czy mogę założyć inny bat skrócony do dł. tego pierwszego?
Jeśli pamiętasz nazwę producenta anteny z pewnością dokupisz bat tego producenta. Może nawet uda Ci się trafić na dokładnie ten sam typ, co w oryginale. Z innym batem też masz szanse na powodzenie. Sam miałem sytuację, gdzie "złamałem" bat na moście i założyłem od innej anteny, jednakże po uprzednim mniej-więcej docięciu do żądanej długości i późniejszym zestrojeniu całej anteny z nadajnikiem. Działa bez zarzutu.


Post Wysłano: 27 cze 2009, 21:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2008, 19:18
Posty: 64
GG: 0
Samochód: Volvo FH 16/520

Przepraszam ,że odgrzebuje temat ale jesli mam taki SWR http://www.toptuning.pisz.pl/galerie/m/ ... z_1800.jpg to tez mam robic tak jak mowi (waldii)?
i do czego jest to 10 W i 100W? aha i to wzkazowka z FWD POWER to na jakiej liczbie powinna byc zeby bylo dobrze ?


Post Wysłano: 17 sie 2009, 15:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 maja 2007, 22:06
Posty: 66

Panowie , antenę magnesową stroi się pod auto czy pod radio ??


Post Wysłano: 17 sie 2009, 15:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lis 2008, 13:40
Posty: 51
Samochód: Scania S

Antenę stroi się pod auto. Przy przeniesieniu sprzętu do innego samochodu należy zestroic go ponownie.


Post Wysłano: 17 sie 2009, 16:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 maja 2007, 22:06
Posty: 66

chce pozamieniać radia w autach i nie wiem czy przekładać całość ( radio + antena ) czy same radia


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: