Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 08 paź 2009, 21:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lut 2009, 12:41
Posty: 76
GG: 0

Witam.
Znalazłem w galerii jednego z userów taki o to ciekawy model w zabudowie pługa. Chciałbym wiedzieć co to za model (Ził, Ural) ?
Obrazek


Post Wysłano: 08 paź 2009, 21:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sie 2008, 0:57
Posty: 78
GG: 0
Lokalizacja: TOP PL

po mojemu jest to ZiŁ 157

_________________
B - 2000 === C - 2008 === C+E - może kiedyś...


Post Wysłano: 09 paź 2009, 9:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Post Wysłano: 09 paź 2009, 21:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lut 2009, 12:41
Posty: 76
GG: 0

Dzięki,
Dowiedziałem co nie co o tym modelu. Ale jakiej pojemności były te silniki ? Czy były tylko modele o zasilaniu benzynowym ?


Post Wysłano: 10 paź 2009, 20:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sie 2007, 20:12
Posty: 30
GG: 0
Samochód: Actros MPII 8X8
Lokalizacja: Trójmiasto

Witam.......miałem kiedyś styczność z dokładnie takim samym cudem.I tu niespodzianka - silnik wraz z przekładnią jest zamontowany z tyłu za kabiną (w kierunku tyłem do przodu). Z tego co pamiętam to 6 lub 8 cylindrowy rzędowy diesel, na oko jakieś 16 litrów pojemności. Uprzedzam pytanie co jest w miejscu oryginalnego benzynowego silnika - nagrzewnica powietrza.

_________________
Gdynia-miasto z morza i marzeń.


Post Wysłano: 10 paź 2009, 22:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lut 2009, 12:41
Posty: 76
GG: 0

Wiem że w oryginale mamy silnik taki jak na zdjęciu i opisie : http://www.hardtrucks.lap.pl/uploads/art/z157/11.jpg
i
http://www.hardtrucks.lap.pl/uploads/art/z157/10.jpg
silnik – ZIŁ 137K, benzynowy, rzędowy, 6 – cylindrowy i moc 80kW.

Ten egzemplarz który jest w pierwszym poście należy do Cichanosa. Zrobiłem zdjęcie ciekawego egzemplarza. I teraz postanowiłem się dowiedzieć co nie co :wink:
Wiem że pojazd został kupiony w licytacji z wojskowego lotniska. To pług. Coś tam słyszalem że tam jest jakiś silnik od czołgu :roll: ?

Dzięki za odpowiedzi.


Post Wysłano: 11 paź 2009, 12:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 mar 2007, 19:56
Posty: 67
GG: 0

Tak, na portach lotniczych wojsko używa takich pługów, można zaryzykować stwierdzenie, że mają znaczenie strategiczne, ponieważ w przypadku nie odśnieżenia pasa startowego samoloty po prostu nie wystartują. Stąd rozwiązanie w postaci silnika od czołgu umieszczonego z tyłu.

Jeżeli chodzi o obronność (a raczej agresywność :lol: ) państwa UW nie liczyły się z groszem, stąd takie kwiatki jak benzynowe silniki w Starach 660, czy silniki czołgowe w polowych elektrowniach zasilających rakiety OPK.

Normalnie, w jednostkach WL / MW do odśnieżania wykorzystuje się samochody marki Star, model 266. Chodzi tylko o to aby plac apelowy był odśnieżony, bo koty nie wyrabiają w przypadku mocniejszych opadów śniegu :D

_________________
Kolędujemy:

"Ciiiiicha nossssss..." :D


Post Wysłano: 13 paź 2009, 22:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Cytuj:
Witam.......miałem kiedyś styczność z dokładnie takim samym cudem.I tu niespodzianka - silnik wraz z przekładnią jest zamontowany z tyłu za kabiną (w kierunku tyłem do przodu). Z tego co pamiętam to 6 lub 8 cylindrowy rzędowy diesel, na oko jakieś 16 litrów pojemności. Uprzedzam pytanie co jest w miejscu oryginalnego benzynowego silnika - nagrzewnica powietrza.

Że co? :> :roll: Chyba jednak ziłem nie jeździłeś....

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 14 paź 2009, 18:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sie 2007, 20:12
Posty: 30
GG: 0
Samochód: Actros MPII 8X8
Lokalizacja: Trójmiasto

Cytuj:
Cytuj:
Witam.......miałem kiedyś styczność z dokładnie takim samym cudem.I tu niespodzianka - silnik wraz z przekładnią jest zamontowany z tyłu za kabiną (w kierunku tyłem do przodu). Z tego co pamiętam to 6 lub 8 cylindrowy rzędowy diesel, na oko jakieś 16 litrów pojemności. Uprzedzam pytanie co jest w miejscu oryginalnego benzynowego silnika - nagrzewnica powietrza.

Że co? :> :roll: Chyba jednak ziłem nie jeździłeś....
Nie rozumiem co Cię tak dziwi?.......i nie napisałem ,że jezdziłem Ziłem.

_________________
Gdynia-miasto z morza i marzeń.


Post Wysłano: 14 paź 2009, 19:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Witam.......miałem kiedyś styczność z dokładnie takim samym cudem.I tu niespodzianka - silnik wraz z przekładnią jest zamontowany z tyłu za kabiną (w kierunku tyłem do przodu). Z tego co pamiętam to 6 lub 8 cylindrowy rzędowy diesel, na oko jakieś 16 litrów pojemności. Uprzedzam pytanie co jest w miejscu oryginalnego benzynowego silnika - nagrzewnica powietrza.

Że co? :> :roll: Chyba jednak ziłem nie jeździłeś....
Nie rozumiem co Cię tak dziwi?.......i nie napisałem ,że jezdziłem Ziłem.

Źle się wyraziłem, nie miałeś styczności chyba z takim samochodem. Co Ty piszesz? Silnik z przekładnią za kabiną? Diesel ? Itd.... Chyba pomyliłes Ziła z innym samochodem. I wiem co piszę, bo miałem kilka razy jeździć ziłem 157.
Diesel 16 litrowy to jest w Krazie.

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 14 paź 2009, 19:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sty 2009, 23:24
Posty: 463
Lokalizacja: Ryki

jeszkin ale tu chodzi o konkretny przypadek, a nie o wersję seryjną.


Post Wysłano: 14 paź 2009, 19:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sie 2007, 20:12
Posty: 30
GG: 0
Samochód: Actros MPII 8X8
Lokalizacja: Trójmiasto

Kolego ....sztuką jest czytać ze zrozumieniem .Temat nie dotyczy samochodu Ził 157 tylko pojazdu specjalnego zbudowanego na jego bazie widocznego na zdjęciu w pierwszym poście.A to dwa różniące się od siebie pojazdy w kwestii zasadniczej.Tak sie składa ,że pracowałem jako mechanik w firmie z Gdyni która posiada taki pług wirnikowy i tam miałem z nim styczność. Tak na marginesie link do firmy która zajmuje sie sprzedażą i modernizacją m.in. takiego sprzętu. http://www.motodemont.com.pl/index.php? ... _wirnikowe

_________________
Gdynia-miasto z morza i marzeń.


Post Wysłano: 14 paź 2009, 19:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Pług wirnikowy D-902 na samochodzie URAL 375D
Napęd 6x6, silnik pojazdu benzynowy V8 180KM, silnik napędu rotora DIESEL V12, Wydajność ok. 1400t/h, odrzut śniegu na odległość ok 50m, grubość pokrywy śnieżnej do 2m.

Te samochody zawsze mnie przerażały :shock: Hehe
Na tej stronie co podał kolega wyżej wszystko jest jak na dłoni podane.

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 14 paź 2009, 20:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lut 2009, 12:41
Posty: 76
GG: 0

Czyli to prawda że z tyłu jest silnik od czołgu T - 34<wow>?? Ale one mają prawie 400 - 500KM!!!! Wiem, że jak mi jeden kierowca - operator tego sprzętu sezonowego opowiadał. To jak włączy ten silnik z tyłu to przy minusowej teperaturze otoczenia w środku jest + 30 stopni. Ale myślałem że kłamie :!: :)


Post Wysłano: 14 paź 2009, 22:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2007, 14:02
Posty: 293
GG: 0
Samochód: wypasione
Lokalizacja: Wrocław

Cóż, mój egzemplarz 8)
Starex, wojsko jakiego kraju by to się miało tyczyć stawia na efektywność swoich działań. Takie rzeczy jak ekonomia się nie liczą jeżeli mowa o bepieczeństwie państwa i obywateli.
Podam ciekawy link który może to przedstawić, tzn. kolejne dziwne pomysły dla cywili. Natomiast dla żołnierzy to rzecz normalna.
O to link : http://www.darkroastedblend.com/2009/08 ... n-and.html
Zobaczyć tam można rosyjskie/radzieckie rozwiązania na odladzanie pasa startowego przy pomocy silników odrzutowych wymontowanych z Mig - ów 15/17. Oczywiście owe systemy dyslokowane są do tej pory w OW zza Uralem. Ale zdjęcie czwarte od góry dowodzi iż było też używane to w Polsce. Ten silnik na platformie kolejowej. Widać nasze mundury zimowe. Ale system u nas nie zdal egzaminu. Za małe opady śniegu. To jest jedyne udokumentowane zdjęcie silnika odrzutowego na platformie kolejowej.
Co najważniejsze. Te systemy nie mają odmrażać pas lecz zdmuchiwać lód a następnie przejeżdżają szczotki. Później idzie manual, czyli cały stan osobowy pułku i oczyszcza ręcznie ze wszystkich nieczystości. Ale to w większości przypadków odbywa się po śnieżycy.
Ponadto podczas pożaru szybów w Karlinie na podwoziach chyba dwóch Urali lub właśnie Starów zamontowano odrzutowe silniki od Lim - 2. Woda była podawana do silników a te rozpylały osobliwą mgiełke.

Motodemont robi sztuki. Czyli do Ził - ów montuje seryjne silniki Jelczy ; 240 lub 280KM. Może to ekonomiczne. Ale mało praktyczne. Rotor jest napędzany takimi łańcuchami jak w motorze. Tyle że dłuższe i większe. Ale wbrew pozorą mniej wytrzymałe. I tutaj jest właśnie minus takiego pomysłu. Sprzęgło i moment oraz skrzynie nie bardzo współgrają ze sobą i lubi się coś zerwać.

_________________
Życie jest piękne ! - powiedział Prosiaczek ... i rzucił się w przepaść.


Post Wysłano: 16 paź 2009, 20:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lut 2009, 12:41
Posty: 76
GG: 0

Bardzo ciekawy link. Super zdjęcia :) Nie spotkałem się z takim czymś co widnieje na tej stronie. Więc ten silnik napędzający ten rotor to silnik od czołgu T - 34? :)


Post Wysłano: 17 paź 2009, 9:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Podobno silniki odrzutowe montowane na ciężarówkach służyły też do dezynfekcji terenu przy skażeniach chemicznych.
Takiego Ziła 157 w wersji wirnikowej ma u nas zarząd dróg. Jest kierowany w zimie do najcięższych zadań. Przekopie się przez każdy śnieg.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 03 lut 2010, 12:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2010, 12:22
Posty: 1
GG: 0

Jest to moj pierwszy wpis na tym forum. Trafilem tu przez przypadek, bo wlasnie szukalem czegos w sieci ciekawego o plugach wirnikowych radzieckiej produkcji. Keves ma racje, zdjecie w pierwszym wpisie przedstawia plug wirnikowy ZIL 157 D470, ma on silnik umieszczony z tylu, rzedowa szostka, diesel o mocy 150 KM, spalanie to okolo 17l na godzine pracy, zalezy tez to od warunkow. Silnik ten wykorzystywany jest do jazdy i napedzania rotora. Z przodu pod maska, tam gdzie zwykly zil ma silnik, znajduje sie uklad ogrzewania zasilany benzyna. Samochod posiada naped 6x6, niestety bez blokady ukladu roznicowego. Ciekawe jest natomiast rozwiazanie pompowania kol w czasie jazdy jak i rowniez zmniejszania cisnienia w kolach, taki sam jak np. w SKOTcie. Maszyna ta jest dosc popularna w Polsce, sporo ich znajduje sie w rejonach drog, niestety czasem w oplakanym stanie. Gdzies kiedys trafilem na informacje ze pierwsze modele mialy montowany silnik V12 od czolgu, ale nie wiem czy to prawda. Natomiast wiem, ze takie rozwiazanie stosowane jest w plugach marki URAL, tam sa dwa silniki, benzynowy do jazdy i V12 do rotora. Jesli ktos wie cos wiecej na temat takich plugow to prosze o informacje, bo w necie jest ich malo, najpopularniejsza stronka to chyba Motodemont. Pozdrawiam!


Post Wysłano: 22 lis 2011, 19:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lis 2011, 19:38
Posty: 1
GG: 4377961
Samochód: ZIŁ 157 i 131

Może to nie odnośnie pługu, ale Ził 157 KW, fabrycznie(jako ciągnik siodłowy) ma silnik o mocy 157 KW(jak sama nazwa wskazuje), 6 garów, benzyna, pojemność z tego co pamiętam 6,5l, i spalanie ok. 60L/km. Rozwiązanie pompowania kół do jazdy w trudnych warunkach nazywa się CPK-centralne pompowanie kół. Bardzo przydatne:) do tego ciekawostka w ciągnikach siodłowych, napęd przekazywany jest również wałem w siodle na osie w naczepie, co jak na tamte czasy ogromna innowacja


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: