Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 kwie 2009, 8:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 kwie 2009, 7:19
Posty: 9
GG: 0
Samochód: MAN 41.463

Witam. Może ktoś podpowie czy takie ciśnienie oleju jest dobre 1,5 atm na wolnych obrotach przy temp.70, przy obrotach 1500, 3atm , 2000,4atm.Do 5 nie dochodzi chyba że jak zimny.Dodam że nie kopci nic zero jakiegokolwiek dymka nawet jak mocno mu dam buta.Od wymiany do wymiany (co 10 000) weżmie około 3l.Man F2000 41.463


Post Wysłano: 13 kwie 2009, 13:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

u mnie przy 1200 obr. f 90 przy przebiegu 856 tys mam 5 atm na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach 1,5 a w f 2000 przy przebiegu 314 tys mam przy 1000 obr 5 atm na rozgrzanym na wolnych obrotach około 1.5
Myśle że ciśnienie masz w miare dobre ale u mnie przy 1500 ciśnienie mam na maxa czyli 5 atm :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 13 kwie 2009, 15:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 kwie 2009, 7:19
Posty: 9
GG: 0
Samochód: MAN 41.463

a jaka masz temp. przy normalnej jeżdzie, bo ja nie moge dojść do 80 wprawdzie nie mam go gdzie mocno zagrzać, ale jak dochodzi do 80 od razu włącza wisko


Post Wysłano: 02 maja 2009, 22:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 maja 2009, 19:46
Posty: 45
GG: 0

Jeżeli na wolnych obrotach jest ponad 1.5 atm oczywiście na rozgrzanym silniku to jest OK. A ponad 5 atm to rzadko który trzyma nawet na pełnych obrotach.Jednak te czujniki ciśnienia mają dość duży błąd pomiaru dlatego żeby się upewnić proponuję pomiar mechanicznym manometrem. A 3 litry oleju na 10000km to nie jest zbyt dużo choć mogło by być mniej. Oczywiście mówimy o spalaniu a nie o wyciekach.


Post Wysłano: 14 paź 2009, 23:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Koledzy w MANie 18-232 (wywrotka 2osiowa) ktorym jezdze cisnienie na rozgrzanym sillniku (mam na mysli tak juz 80stoni) spada do ok 1,5 - 1,6, to samochod z 95r wiec nie wiem jaki tam jest ten typ czujnika i na ile mozna wierzyc odczytowi, ale wg mnie to prawidlowa wartosc, samochod ma przejechane niecale 500tys km. ALe teraz mam inne pytanko: osatnio ogladalismy MANiki 3osiowe i np. na jednym z nich na rozgrzanym cisnienie spadlo do ok 1,2-1,3m, blizej nawet do tego 1,2 na wolnych obrotach. Przygazowka i normalnie doskakiwalo do 5 ale to chyba zawsze bedzie mialo miejsce... To auto z 2000r, przebieg 400 tys km i sprzedawca mowil ze nie mozna ufac tutaj tym elektronicznym wskaznikom... Czy wg was to nie za malo jednak? Rozumiem do poltora ale do troche ponad 1 to juz chyba przesada...
Dzieki za odpowiedzi.


Post Wysłano: 15 paź 2009, 18:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Na wskazania czujnika ciśnienia w F2000 trzeba brac poprawkę generalnie on nieco zanirza, mi na rozgrzanym silniku pokazuju gdzieś 1,2 bara a przebieg 1,3 miliona km wcześniej też tyle pokazywał.
Według instrukcji opsługi dopuszczalne ciśnienie minimalne to 0,6 bara na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku i 3,5 bara jak przygazujesz to jest wszystko w normie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 15 paź 2009, 18:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Najwieksze jaja są jak są zimne luty w tych wskaźnikach skakają jak głupie wystarczy puknąć w nie i sie uspokoją w po właczeniu halogenów automatycznie ciśnienie oleju i ciśnienie powietrza ida w góre :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 11 lut 2011, 13:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
Najwieksze jaja są jak są zimne luty w tych wskaźnikach skakają jak głupie wystarczy puknąć w nie i sie uspokoją w po właczeniu halogenów automatycznie ciśnienie oleju i ciśnienie powietrza ida w góre :wink:
Kolego a jak wskaznik po odpaleniu od razu idzie na maxa i nie spada w ogole? Juz nie pamietam ale spada chyba dopiero po wylaczeniu zaplonu kluczykiem. Sugerujesz awarie zagara czy czujnika? To man 410FE.


Post Wysłano: 12 lut 2011, 11:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

kolego jak Ciśnienie idzie Ci na maxa w górę to masz uszkodzony czujnik ciśnienia oleju jak kiedyś odpiąłem tą okrągłą wtyczkę od tego czujnika to wskazówka powędrowała na samą górę poza skalę :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 12 lut 2011, 12:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
Cytuj:
Najwieksze jaja są jak są zimne luty w tych wskaźnikach skakają jak głupie wystarczy puknąć w nie i sie uspokoją w po właczeniu halogenów automatycznie ciśnienie oleju i ciśnienie powietrza ida w góre :wink:
Kolego a jak wskaznik po odpaleniu od razu idzie na maxa i nie spada w ogole? Juz nie pamietam ale spada chyba dopiero po wylaczeniu zaplonu kluczykiem. Sugerujesz awarie zagara czy czujnika? To man 410FE.

Ja śmiało mogę Ci zasugerować przerwę w kablach. Jeśli chcesz to powiem nawet w którym miejscu wiązki jej szukać.
Jest też opcja z zaśniedziałymi pinami we wtykach pod maską.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 13 lut 2011, 11:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
Ja śmiało mogę Ci zasugerować przerwę w kablach. Jeśli chcesz to powiem nawet w którym miejscu wiązki jej szukać.
Jest też opcja z zaśniedziałymi pinami we wtykach pod maską.
Napisz prosze, przyda sie:-). Zanim kupie zegar musze sprawdzic wszystkie ewentualnosci (nie mam zadnej uzywki). Pod deska rozdzielcza wszystko laczylo bo sprawdzalem tam i ruszalem pinami podczas wymiany zarowek w desce. Ale innych miejsc jeszcze nie sprawdzalem...


Post Wysłano: 13 lut 2011, 13:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Zanim zaczniesz inwestowac to wez do reki miernik i sprawdz przewody, koszty duzo mniejsze ;) .


Post Wysłano: 13 lut 2011, 19:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Najpierw trzeba przerwę w wiązce zdjagnozować.
Robi się to tak:
- odpinasz kostkę od podejrzanego czujnika, odpinasz WSZYSTKIE (!!!) duże wtyki pod maską
- do jednego z pinów kostki przy czujniku przykładasz prąd,
- szukasz tego prądu we wtykach
- operację powtarzasz z drugim i każdym kolejnym pinem w kostce przy czujce.


Jeśli już na 100% wiadomo, że nie ma przejścia w kablach to szukamy podejrzanego miejsca gdzie by się te kable mogły skiepścić. Po prawej stronie silnika troszkę powyżej ramy, w łokolicy chłodnicy idą te peszle z kablami do wtyk pod maską. Określasz w którym peszlu są podejrzane o niemanie przejścia kable, po czym szukasz najniższego punktu tego peszla, wykonujesz rozcięcie wzdłużne. Jeśli wyleje się woda, taaaaaadąąąąąą... Jesteś w domu, to przez nią zniły kable. Wycinasz skorodowany odcinek, lutujesz itp.
Manik chulo.

Podziękowania kierować na moje PW.


Pozdrawiam.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: