Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 lis 2009, 20:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lis 2009, 19:57
Posty: 5
GG: 0

Witam
Przymierzam się przejścia "na swoje" i będę potrzebował solówkę dmc12 do 18 ton o ładunku od 6 do 9 ton.
Pod uwagę biorę:

-Daf 45 160,AE 55
-Mercedes Atego 1223
-Scania 94D 220,230,260
-Renault Premium 250,260
-Volvo FL 180
-MAN 12 220

Głównym kryterium wyboru są tutaj koszty paliwa i eksploatacji.
Przy stawkach spedycyjnych opłacalność osiągnie się przy spalaniu około 20 litrów na 100 km.
Wiem na przykład ze Daf 45 160 o ładowności do 6 ton pali 15-17 litrów.
Chciałbym się jednak dowiedzieć jak ma się sytuacja odnoście innych modeli aut które podałem.
Jeśli macie wiedzę odnoście tych modeli dziękuje za pomoc.
A moze macie innego godnego polecenia kandynata.
Pozdrawiam


Post Wysłano: 02 lis 2009, 20:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

najważniejszy kryterium dla mnie jest to, czy kupujesz nowe czy używane, oraz jak długo będziesz eksploatował auto.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 02 lis 2009, 20:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Wybacz Cyryl, ale od razu widać, że chodzi o auto używane...

Co do tematu - 6 wątków dalej praktycznie identyczny...: viewtopic.php?f=43&t=22522

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 02 lis 2009, 20:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lis 2009, 19:57
Posty: 5
GG: 0

-oczywiście ze używane
-watek niby podobny, ale założenia trochę inne


Post Wysłano: 02 lis 2009, 20:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Granica cenowa?

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 02 lis 2009, 21:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lis 2009, 19:57
Posty: 5
GG: 0

80 tys netto

dołożyłbym do moich kandydatów

-Renault MIDLUM 150-180
-Daf LF
-MAN 12192


Post Wysłano: 02 lis 2009, 21:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Od siebie mogę polecić Mercedesa - sprawdzona konstrukcja, mocne silniki, spalanie "w normie", przy ok. 100tys. możesz znaleźć całkiem nieźle wyposażony egzemplarz z dobrego rocznika.
Pytanie tylko czy plandeka, czy izoterma, a może chłodnia, laweta lub jeszcze co innego?!
No i gdzie wóz ma jeździć? Kraj zagranica? W związku z tym jaka kabina?

Np.
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T1138310

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T1397425

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T1249695

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T645660

Tego z pewnością nie zajedziesz:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T721974

Nie podałeś w zasadzie żadnych info pozwalających określić, do czego, który wóz się nada, dlatego też przykłady są takie, a nie inne, ale sądzę, że poszukać to sobie możesz sam, a my możemy pomóc w wyborze konkretnej marki.
Ja polecam Atego, a SK tym bardziej (mimo wieku i norm spalin, choć to może zaważyć o zakupie, bo za granicą zapłacisz za niego jak za zborze, a w Polsce za jakiś czas też).

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 02 lis 2009, 22:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lis 2009, 19:57
Posty: 5
GG: 0

Samochód ma jeździć tylko po kraju.
Ma to być plandeka najlepiej 7,2 długości.
Ale chodzi mi głownie o to żebyście się ze mną podzielili swoimi opiniami na dane modele samochodów
w szczególności ilości paliwa jakie te auta pala na 100km bo nie ukrywając przy dzisiejszych stawkach spedycyjnych
od tego będzie zależeć czy to się będzie opłacać.
Swego czasu miałem przyjemność jeździć Atego 1528 i spalanie wachało się w granicach 25 litrów przy 7 tonach maksymalnego ładunku to trochę za dużo.


Post Wysłano: 03 lis 2009, 16:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 wrz 2006, 20:07
Posty: 162
GG: 958060
Lokalizacja: Żywiec

Kolego według mnie jest mały problem z porównaniem takich aut, ponieważ są to pojazdy jakby z 2 różnych dziedzin transportu. Pierwsza klasa ta bardzo fajne i użyteczne auta do 12t DMC. Główna zaletą jest fakt omijania wielu zakazów itp. no i wielu opłat to ważna sprawa. Druga klasa aut 18t DMC to według mnie autka troszkę mało funkcjonalne, ponieważ łapią je większość zakazów i opłat jak dla największych zestawów o DMC 40t, spalanie pojazdów należących do tej klasy też nie jest małe około 25l, a niestety stawki i ilość zleceń jest dużo mniejsza.
Na przykładzie aut: grupa do 12t DMC to np. Midlum-ka z silnikiem 180, 220 i spokojnie wystarczy, bardo przyjazne autko a jeśli się tylko dba również niezawodne.
Natomiast grupa do 18t DMC to już Premiumka 2 osiowa 260Hdi (sam mam takie autko), więc spalanie większe, pełne opłaty, stawki podobne jak za 12t, mało ładunków i ładowność też nie za duża. Jeśli już solówki powyżej 12T to raczej 3 osiowe 26t DMC.

Co do aut to mogę się wypowiedzieć odośnie premiumki. Mam od nowości Premium 260Hdi, 18t DMC, rocznik 99. Spalanie bazowe można przyjąć około 24-25l, pojemność silnika to jednak 10l. Im nowszy rocznik tym jakość lepsza, ale tak jak mówiłem jeśli dbasz o autko to jest ono w miarę nie zaowdne. Co prawda u mnie przebieg to tylko 600tys. km. Ostatnio większy problem mieliśmy z przednimi hamulcami z ich regulacją, więcej sobie nie przypominam.

Pozdrawiam


Post Wysłano: 03 lis 2009, 17:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Cytuj:
Natomiast grupa do 18t DMC to już Premiumka 2 osiowa 260Hdi (sam mam takie autko), więc spalanie większe, pełne opłaty, stawki podobne jak za 12t, mało ładunków i ładowność też nie za duża. Jeśli już solówki powyżej 12T to raczej 3 osiowe 26t DMC.
W przypadku aut o DMC 12t i DMC 18t, ładowność wzrasta o ok. 4t (wszystko zależy od zabudowy, kabiny etc.). Faktycznie w przypadku dłuższych tras może być bardziej opłacalny zakup samochodu np. o DMC 26t, ale w dystrybucji jednak przewagę ma DMC 18t, ze względu na mniejsze gabaryty.

Pozdrawiam :)


Post Wysłano: 03 lis 2009, 21:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2007, 20:10
Posty: 320
Lokalizacja: ??Bialystok

Mam dwa auta o 18 DMC ,Daf,Man,ja na twoim miejscu szukał bym coś 12DMC brak winety troche mniejsze spalanie no i sporo ładownosci kolo 6 ton a 18-stka rożnie 8-9 t.Szukaj coś między Ategiem,a Manem ,jezdziłem manem moze troche mało nowoczesny w srodku i troche ciasny(sypialka)w porównaniu z mercedesem ale za to niezawodny odporny na przeładunki. :>


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: