Może cos dodam od siebie , może sie przyda
. Najlepiej jak sie podjezdza pod dyszel , kilka razy wysiąsc z auta i podjechac tak aby ostatnie zatrzymanie bylo jak najblizej dyszla , najlepiej kilka centymetrów. Wiem ze to jest trudne , zwłaszcza u kogos dopiero po kursie ale da sie tak podjechac (niektorzy z metra ustawiają juz dyszel i bez zatrzymania walą w zaczep czesto majac zle wyregulowaną wysokośc). Wtedy wyregulowac na stopce sobie wysokośc dyszla tak ze sworzeń/bolec zaczepu dyszel podbił do góry. Czyli dyszel ustawic tak zeby wchodził w górna czesc zaczepu i tak aby delikatnie wchodzil w bolec i mial mozliwosc go podbicia , wtedy on powinien ladnie opaśc i sprzegnac przyczepe. Wtedy wsiąsc do auta , delikatnie cofnac i powinien zaskoczyc. Wazne zeby dobrze wysokosc dyszla ustawic , tak zeby podbil bolec do góry , bo jak bedzie za nisko to tez nie zaskoczy , a czesto wtedy kursanci szarpią , szarpią i nic sie nie dzieje.
Powiem to na przykladzie Man`a z Wrocławskiego WORDu. Kursanci mi opowiadali ze zaczep jest uszkodzony poniewaz prawie nikomu nie zaskakiwal bolec bez szarpania autem. Mialem okazje to sprawdzić na tym aucie i tak jak pisalem , podjechałem blisko zaczepu , ustawiłem tak aby dyszel podbil bolec sprzęgu w zaczepie i wsumie pózniej delikatnie dodajac gazu auto stoczylo sie do tyłu i bolec zaskoczył odrazu. Takze najlepiej nie jechac ze zbyt duzą prędkością (bo widzialem osoby które cofaly szybko i tak walily w dyszel ze przyczepe przepychali nawet ponad metr) , i czesto wysiadac i sprawdzac odleglośc oraz tak utrafić z zatrzymaniem sie aby przed samym dyszlem sie zatrzymac. Wtedy powinien zaskoczyc bez problemowo po ustawieniu dyszla sobie i cofnięciu.
A cofac w przypadku auta z plandeką (zreguly pojazd i przyczepa mają taką samą szerokosc) najlepiej tak aby burta z burtą sie zrównaly i wtedy samochód jest ustawiony idealnie wzgledem przyczepy.
A podłaczajac przewody ciśnieniowe , jezeli nie chcą sie podłaczyc i po podlaczeniu puszczają powietrze (sycza), delikatnie za pomoca sliny posmarować uszczelke i tez powinny sie przewody zapiąc troche lepiej.