Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 gru 2008, 20:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Kolego jaki masz silnik o jakiej mocy, na jaką celujesz i jakie fh, który model? To z pozoru się wydaje proste, bo czynność nie jest zbyt trudna, lecz nie zawsze nazywa się ona chip tuning. Tak nazwano to lecz nie zawsze to jest to o co nam chodzi. Możemy sobie chipa wpiąć w pompe wtryskową, lub wogóle nie dodając żadnego chipa itp. zmienić moc auta w ciągu 5min. Musisz wiedzieć że np volvo fh 380koni i 420koni, miało inny intercooler i inne turbo. Pojemność silnika pozostaje ta sama (12100ccm) lecz oprzyrządowanie się zmienia. Lecz 340 i 380 to to samo a różni się tylko... tym czymś co wtajemniczeni wiedzą o co chodzi... Więc autko ci może chodzi dobrze a może też turbo nie wyrabiać... itp. Aczkolwiek nie twierdzę iż taki zabieg jest zły, lecz w granicach rozsądku trzeba tą mocą operować.

Co do wyników jest sposób w którym napewno na 100% MOC wzrośnie nie ma bata, tylko że w tym sposobie żadnego chipa ci nie zamontują, tylko zrobią coś innego. Są jednak oferty osób które zajmują się pseudo czipowaniem. Jeśli trafisz na specjalistę może ci to zrobić dobrze.


Post Wysłano: 28 gru 2008, 22:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2007, 13:10
Posty: 14
Samochód: Volvo FH13 480PS
Lokalizacja: Wielkopolska

Mam fh stary model,silnik C,420 koni.Nie wiem o ile da się podwyższyć.
Rozważam zrobienie tego w firmie:
http://www.alltuning.pl/index.php?page=chiptuning
lub:
http://www.44tuning.pl/samochody-ciezar ... mowni.html


Post Wysłano: 29 gru 2008, 7:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

jeżeli już bardzo chcesz, to przed takim zabiegiem poproś firmę tuningową o telefony do co najmniej 3 klientów. którzy robili u nich tuning pojazdu ciężarowego.

podzwoń do nich, wysłuchaj relacji, poproś o porównanie zużycia paliwa przed i po (ja mam możliwość dzięki transportowemu programowi komputerowemu przyjrzeć się dowolnemu okresowi zużycia paliwa każdego auto do 7 lat wstecz), przemyśl sprawę jeszcze raz i dopiero wtedy zdecyduj.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 29 gru 2008, 9:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Taki sam silnik to był do 460km. Zwiększyć moc to można zwiększyć, ale moga być problemy z używaniem. Nie wiem jakie są różnice między tymi silnikami, ale jeśli turbo jest inne, to te z 420 po pałerze na 460 może nie wyrabiać n. 460 już chyba ma chłodnicę oleju. Jeśli natomiast silniki są identyczne tylko o innej mocy, to problemu nie ma.


Post Wysłano: 06 gru 2009, 19:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

Cytuj:
Cytuj:
I tu sie mylisz kolego Cyryl.Firmy mają hamownie,dostajesz wykresy przed i po tuningu i widzisz czarno na białym co sie zmieniło.Nie sądzisz chyba że ktoś zapłaci za tuning na przysłowiową "gębe"-te czasy już się skończyły.
Co do spalania to nie wiem jak jest w ciężarówkach ale myśle że podobnie jak w osobówce.Mam chipa w dieslowskim silniku osobówki i spalanie jest mniejsze niż przed tuningiem a moc dużo większa.Mam go już 2 lata i nic sie nie popsuło w silniku a jazda jest nieporównywalna.
czy możesz podać mi te firmy, które dysponują hamowniami silnikowymi z prawdziwego zdarzenia.

z tego co ja wiem wiekszość firm tuningowych dysponuje urządzeniem imitującym hamownię jest dysk z czujnikiem (hamownia przenośna, inercyjna) na tylnym kole do zczytywania pomiaru na komputerze (ten pomiar jest obarczony bardzo duzym błędem, przypomina mierzenie gorączki chorego termomertrem okiennym).

ostatnio rozpowszechniają się hamownie rolkowe (hamownie podwoziowe) przypominające urządzenia na stacjach kontroli pojazdów do pomiaru siły hamowania, jednak i one nie dają wiarygodnych wyników. jest to pomiar pośredni, również obarczony dużym błędem.

dodam jeszcze, że prawdziwe hamownie silnikowe mogą badać parametry silnika dopiero po jego wymontowaniu z pojazdu i umieszczeniu wraz z osprzętem na stanowisku do badania, które umożliwia dowolne obciążenie silnika, precyzyjny pomiar obrotów i momentu obrotowego. hamownie silnikowe są jedynymi urządzeniami mierzącymi wprost parametry silnika, w tym także jego rzeczywistą moc. natomiast wszystkie inne metody pomiaru są oparte na metodach pośrednich nie zawsze dokładnych.


Mam takie pytanie odnośnie badania parametrów silnika a nie chce robić nowego tematu.
Chodzi mi o to czy gdy sprawdza się parametry silnika,jest on na hamowni to czy jest podawane powietrze na intercooler? (może głupie trochę pytania ale zawszę się nad tym zastanawiałem) bo skoro silnik osiąga większą sprawność dzięki zastosowaniu turbo i intercooler'a to wiadomo że jeżeli auto stoi,powietrze nie "dmucha" na inter. to jego sprawność spada i tym samym osiągi
Jeżeli badania mocy itd.przeprowadzało by się w różny sposób to ich wiarygodność była by różna.
Np.auta sportowe-wrc mają dodatkowo podawaną wodę na inter. dzięki czemu chłodzenie powietrza doładowującego jest efektywniejsze...
A więc zna ktoś odp.jak się bada parametry silnika?


Post Wysłano: 08 gru 2009, 12:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 wrz 2008, 16:02
Posty: 32
GG: 9057799
Samochód: Volvo FH12
Lokalizacja: Radomsko

Chciałbym wszystkim zaznaczyć że sprawa rozchodzi się o to
Cytuj:
Witam sznownych kolegów...
Chciałbym zwiększyć moc silnika w moim fh.Wie ktoś z kolegów gdzie to można zrobić profesjonalnie?? a może ma ktoś fh po małej przeróbce??i podzieli się spostrzeżeniami co się zmieniło i co z awaryjnością po przeróbce?? :D
Skoro autku brakuje mocy to co da zmiana kierowcy :lol:
Skoro z panem Kowalskim nie daje rady pod górki to czy pan Nowak- nowy kierowca da sobie radę ? :shock:
Nie sądzę.
I po założeniu chipa napewno spadnie spalanie, koni będzie więcej i nie będzie trzeba pod te górki mu tak cisnąć
Pozdrawiam

_________________
życie to nie bajka...


Post Wysłano: 08 gru 2009, 21:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 maja 2009, 20:22
Posty: 108
GG: 10095414

Cytuj:
Mam takie pytanie odnośnie badania parametrów silnika a nie chce robić nowego tematu.
Chodzi mi o to czy gdy sprawdza się parametry silnika,jest on na hamowni to czy jest podawane powietrze na intercooler? (może głupie trochę pytania ale zawszę się nad tym zastanawiałem) bo skoro silnik osiąga większą sprawność dzięki zastosowaniu turbo i intercooler'a to wiadomo że jeżeli auto stoi,powietrze nie "dmucha" na inter. to jego sprawność spada i tym samym osiągi
Jeżeli badania mocy itd.przeprowadzało by się w różny sposób to ich wiarygodność była by różna.
Np.auta sportowe-wrc mają dodatkowo podawaną wodę na inter. dzięki czemu chłodzenie powietrza doładowującego jest efektywniejsze...
A więc zna ktoś odp.jak się bada parametry silnika?
Kiedyś widziałem filmik jak badali na hamowni Auto (chyba na you tube ale dokładnie nie określe), bodajże w V-Techu.
Przed Autem ustawiają wentylator/ry, które imitują poruszanie się auta, opór i pęd powietrza. Czyli wychodzi na to, że powietrze chłodzi i silnik i ic.

_________________
A - zastanawiam się
B - jest
C - jest
E - jest
D - jest
kurs na przewóz rzeczy jest buahaha :P


Post Wysłano: 09 gru 2009, 18:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 sie 2007, 21:47
Posty: 133
GG: 4492357
Samochód: MAN F 2000 19.414
Lokalizacja: Częstochowa

Powietrze na 100 procent jest podawane. Wentylatory robią swoje.

_________________
Maschinenfabrik Augsburg Nürnberg AG w skrócie MAN 19.414 FE EVO :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: