Strona 48 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 146 47 48 49 50162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 25 gru 2009, 19:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2009, 23:43
Posty: 82
GG: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Cytuj:
ty jesteś blady kierowcą?
Tak.
Cytuj:
powołujesz się na nieaktualne przepisy
Cytuj:
a jesli chodzi o ten nieaktualny przepis to były jakies poprawki w 2008 roku??
Masz rację, były zmiany, ale to rozporządzenie nadal nazywa się "Rozporządzeniem WE 561/2006" i nadal obowiązuje. Mój cytat pochodzi z rozporządzenia po nowelizacji.


Post Wysłano: 26 gru 2009, 12:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lip 2007, 10:12
Posty: 58
GG: 0

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Bo ja zauważyłem tylko, że kolega mateuszhg ma problem ze zrozumieniem prostych podstawowych rzeczy.
Co już Mateusz kurde zapytać się o nic nie można :D.


Post Wysłano: 26 gru 2009, 12:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
ty jesteś blady kierowcą?jeśli nie, to nie odpowiadaj na pytania,bo wprowadzasz ludzi w błąd(baardzo kosztowny)..powołujesz się na nieaktualne przepisy :!: :!:

A co ma jedno do drugiego, jak spora część kierowców nie ma zielonego pojęcia o przepisach Rozporządzenia 561/2006 oraz Umowy AETR?


Post Wysłano: 26 gru 2009, 12:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lip 2007, 10:12
Posty: 58
GG: 0

Cytuj:
Cytuj:
ty jesteś blady kierowcą?jeśli nie, to nie odpowiadaj na pytania,bo wprowadzasz ludzi w błąd(baardzo kosztowny)..powołujesz się na nieaktualne przepisy :!: :!:

A co ma jedno do drugiego, jak spora część kierowców nie ma zielonego pojęcia o przepisach Rozporządzenia 561/2006 oraz Umowy AETR?
Prawdę kolega piszę, wystarczy się zapytać na CB jakiś starszych kierowców to oni jeszcze te 15 robią :) .

Chłopaki mam jeszcze takie pytanie odnośnie tych wczorajszych moich wypocin. Czy mogę tak zrobić że wciągu pierwszej 4h,30min zrobię 15min i 30 gdzieś przy początku czasu później dociągnę do półmetka i zrobię 15min i później 30min. Dobre by to było ? Mile widziane podpowiedzi jak wy to robicie. Pozdrawiam


Post Wysłano: 26 gru 2009, 13:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 wrz 2008, 8:22
Posty: 113
Lokalizacja: Sulechów

Witam

Cytuj:
Chłopaki mam jeszcze takie pytanie odnośnie tych wczorajszych moich wypocin. Czy mogę tak zrobić że wciągu pierwszej 4h,30min zrobię 15min i 30 gdzieś przy początku czasu później dociągnę do półmetka i zrobię 15min i później 30min. Dobre by to było ? Mile widziane podpowiedzi jak wy to robicie. Pozdrawiam
Mateuszu !!!

Powiem tak: przeczytaj uważnie swoje pytanie !

Zadaj sobie pytanie czy tak postawione trzyma się jakiejś logiki ??? Część pytania , która "komplikuje temat" została wytłuszczona i podkreślona innym kolorem. Czy dobrze napisałeś ???

Zgodnie z przepisami : kierowca po 4.30 h jazdy powinien zrobić jedna pauzę 45 min, lub może ją podzielić w tym czasie na dwie ( 15 i 30 minut )

poniżej przedstawione graficznie :

Obrazek

Myślę, ze nie ma co kombinować i wprowadzać zamieszania. Przedstawiony wykres graficzny jest zgodny z przepisami.
Natomiast może być tak, że np - przejechałeś 3 godziny stajesz na 45 minut , zatem po tych 45 minutach możesz ponownie pojechać 4.30 godz i wtedy ponownie obowiązuje ten wykres graficzny, czyli : 15 + 30 lub 45 minut pauzy - dalej ruszając wykorzystujesz tyle czasu do jechania ile pozwalają na to przepisy, czyli do pełnych 9 h lub 10 h. Jeżeli pojedziesz np. do 9h 15 minut wtedy będziesz miał zaliczoną jedna tzw 10 -tkę ( a możesz w tygodniu pojechać 2 x 10 h )

Tu chyba nic więcej nie da się opowiedzieć ;) sprawy są tak oczywiste i jasne jak słonce w ciemną noc ;)

Mniej więcej tak to wszystko wygląda. Przypominam również o tym, że najkrótsza pauza nie może trwać mniej jak 15 minut.

Chyba inaczej nie da się tego wytłumaczyć, starałem się ;), nie wiem czy mi się to udało :)


Pozdrawiam 'wizura"

_________________
“Kiedy wyda Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który
wie już wszystko o jeździe i o szosach, sprzedaj jak
najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za
kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych
kierowców”.


Post Wysłano: 26 gru 2009, 14:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lip 2007, 10:12
Posty: 58
GG: 0

Dobra powiedzmy że rozumie :) dziękuje i doceniam że się starałeś :)
To powiedz mi czy to jest ok ?
1
Obrazek

2
Obrazek

3
Obrazek


Post Wysłano: 26 gru 2009, 14:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 wrz 2008, 8:22
Posty: 113
Lokalizacja: Sulechów

Sorry !!!

Na szybko, zaraz wyjeżdżam do Wrocławia - zbyt dokładnie nie analizowałem tych tarczek.
To co mogę rzec na "pierwszy rzut oka" ;) - jest OK

Jak wrócę dokładniej sobie je przeglądnę i przeliczę, lecz nie powinno być problemu.

Wiem, ze na " oko" ....... ale nie jest źle ;)

Będę wieczorkiem.

Pozdrawiam

_________________
“Kiedy wyda Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który
wie już wszystko o jeździe i o szosach, sprzedaj jak
najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za
kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych
kierowców”.


Post Wysłano: 26 gru 2009, 14:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2009, 23:43
Posty: 82
GG: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Według mnie tarczki są ok.


Post Wysłano: 26 gru 2009, 14:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lip 2007, 10:12
Posty: 58
GG: 0

Dzięki chłopaki żeby coś było takiego to bym przyznał wam po punkcje za pomoc ale nie wiem czy da się tak.


Post Wysłano: 10 sty 2010, 2:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Tygodniowy okres odpoczynku rozpoczyna się nie później niż
po zakończeniu sześciu okresów 24 godzinnych licząc od
końca poprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku.



Mógłby ktoś wytłumaczyć dokładnie te 6 okresów 24 godzinnych po których trzeba zrobić pauzę tygodniową?

To jest tak, że mogę mieć 6 okresów, czyli 6 razy rozpoczynać pracę w tygodniu?

Jak rozpoczynam w niedzielę o 22, to najpóźniej w sobotę o 22 muszę rozpocząć pauzę tygodniową. To jasne.

Przykład: startuje o 22 w niedziele i pracuje do 8 rano w poniedziałek (I okres), potem rozpoczynam pracę o 17 w poniedziałek i pracuję sobie np. do północy (II okres), następnie rozpoczynam we wtorek o 9 rano i kończę o 22 (III okres), potem środa od 9 do 21 (IV okres), czwartek od 6 do 21 (V okres) i piątek od 6 rano do 19 (VI okres). Czy ja mogę pracować również w sobotę? Jakby nie patrzeć to będzie 7. okres pracy? Czy już w piątek po 6 okresach muszę rozpocząć odpoczynek tygodniowy?

Do tej pory myślałem, że mogę mieć tylko 6 okresów pracy.


Post Wysłano: 10 sty 2010, 2:15

Według mnie nie ma tutaj mowy o sześciu 24 godzinnych okresach pracy, tylko jest mowa o sześciu 24 godzinnych okresach. Licząc od niedzieli od godz. 22 liczysz sześć kolejnych okresów po 24 godziny (czyli na logikę 6 dób) i najpóźniej wtedy zaczynasz odpoczynek. Tak rozumiem to ja. Zobaczymy jak interpretują to inni.


Post Wysłano: 10 sty 2010, 13:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2009, 23:43
Posty: 82
GG: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

6 okresów 24-godzinnych czyli po prostu 144 godziny od ostatniego odpoczynku tygodniowego.


Post Wysłano: 10 sty 2010, 17:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6308
Lokalizacja: Wrocław

może coś wyjaśnię ilustrując obrazkiem:

Obrazek

na dole mamy okres dwutygodniowy z prawidłową przerwą dobową (zielone). na górze mamy przerwę tygoniową skróconą rodzielającą dwa okresy tygodniowe pracy (pomarańczowe).

jezeli nie możemy wydłużyć czasu pracy to w jaki sposób skrócić przerwę tygodniową. co robić w tym czasie ani pracować, ani przerwa?

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 12 sty 2010, 10:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2008, 15:30
Posty: 15
GG: 0
Samochód: Volvo FM12
Lokalizacja: Londyn

Witam, wiem, że ten temat przewijał się już nie raz ale ja nadal mam problem z jego zrozumieniem.

Chodzi o tygodniowy okres odpoczynku.
OK, rozumiem, że mogę w jednym tygodniu zrobić 24 godz. przerwy, jednak kiedy muszę ten skrócony odpoczynek zrekompensować ? Mam dodać brakujące 21 godz. do 45 godz. w kolejnym tygodniu ?

Inna sprawa, jak mam rozumieć ten przepis jeżeli np. pracuję poniedziałek, wtorek, w środe mam wolne, pracuję czwartek, piątek i sobota, potem znowu niedziela wolne. Czy to mi się sumuje jako 45h ? Jak mam to liczyć ?


Post Wysłano: 12 sty 2010, 20:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
Chodzi o tygodniowy okres odpoczynku.
OK, rozumiem, że mogę w jednym tygodniu zrobić 24 godz. przerwy, jednak kiedy muszę ten skrócony odpoczynek zrekompensować ? Mam dodać brakujące 21 godz. do 45 godz. w kolejnym tygodniu ?
Możesz te brakujące godziny dokleić do jakiegokolwiek odpoczynku trwającego co najmniej 9 godzin. niekoniecznie do kolejnego odpoczynku tygodniowego. Musisz to zrobić przed koncem trzeciego tygodnia następującego po tygodniu, kiedy nastąpiło skrócenie.
Cytuj:
Inna sprawa, jak mam rozumieć ten przepis jeżeli np. pracuję poniedziałek, wtorek, w środe mam wolne, pracuję czwartek, piątek i sobota, potem znowu niedziela wolne. Czy to mi się sumuje jako 45h ? Jak mam to liczyć ?
Nie sumuje się. 45 godzin ma być wykorzystane jednorazowo.
Załóżmy, że pracujesz od 7-mej do 15-tej w te dni, które podałeś.
W ten sposób nigdy nie odbierzesz pełnego odpoczynku tygodniowego, bo w środę i niedziele kiedy nie pracujesz masz przerwy trwające maksymalnie 40 godzin.
Musiałbyś co drugą sobotę nie pracować, wtenczas co drugi tydzień miałbyś odpoczynek regularny (sporo ponad 45 godzin), a w tygodniu z sobotą pracującą odbierałbyś odpoczynek skrócony o wymiarze 40 godzin (od soboty godz. 15-tej, do poniedziałku godz. 7-ma). Skrócone 5 godzin oddałbyś już z poniedziałku na wtorek, bo kończąc pracę o godzinie 15-tej, odpoczynek dzienny 11-to godzinny zakończysz o 2-giej w nocy i wtedy dolepisz sobie te 5 godzin do 7-mej rano i możesz dalej jeździć.

_________________
---


Post Wysłano: 24 sty 2010, 12:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 cze 2008, 22:41
Posty: 68
GG: 2997953
Lokalizacja: Bydgoszcz

Cytuj:
Dobra powiedzmy że rozumie :) dziękuje i doceniam że się starałeś :)
To powiedz mi czy to jest ok ?
1
Obrazek

2
Obrazek

3
Obrazek

za kazdą tarczkę jak by był upierdliwy inspektor wychaczył byś 100 zł.

za niewłąściwie operowanie przełacznikiem grup czasowych.


poza tym nic wiecej nie rzuca się w oczy.. no chyba że coś jest z czasem ale tego nie chce się liczyc.


Post Wysłano: 24 sty 2010, 18:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
za kazdą tarczkę jak by był upierdliwy inspektor wychaczył byś 100 zł.

za niewłąściwie operowanie przełacznikiem grup czasowych.
Można konkretniej?

_________________
---


Post Wysłano: 03 lut 2010, 5:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2008, 19:09
Posty: 198
GG: 0

Cytuj:
Cytuj:
za kazdą tarczkę jak by był upierdliwy inspektor wychaczył byś 100 zł.

za niewłąściwie operowanie przełacznikiem grup czasowych.
Można konkretniej?

Tzn. że jazda i postój jest selektorem ustawiona na łóżko, a podczas jazdy powinna być na jeździe ... lub jeżeli wykonujesz inne czynności np. zmiana koła ustawiasz na inną pracę itd. a na tych tarczkach jest wyłącznie łóżko.

Teraz jasne ?? :D


Post Wysłano: 03 lut 2010, 20:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
za kazdą tarczkę jak by był upierdliwy inspektor wychaczył byś 100 zł.

za niewłąściwie operowanie przełacznikiem grup czasowych.
Można konkretniej?

Tzn. że jazda i postój jest selektorem ustawiona na łóżko, a podczas jazdy powinna być na jeździe ... lub jeżeli wykonujesz inne czynności np. zmiana koła ustawiasz na inną pracę itd. a na tych tarczkach jest wyłącznie łóżko.

Teraz jasne ?? :D
Dla mnie jasne jest od początku, ale dla Ciebie chyba nie bardzo. Wytłumacz co to znaczy:
Cytuj:
podczas jazdy powinna być na jeździe
Jak jedziesz to masz selektor ustawić na jazdę? :roll:
Cytuj:
np. zmiana koła ustawiasz na inną pracę
A kto powiedział, że on zmieniał koło?
Cytuj:
a na tych tarczkach jest wyłącznie łóżko
Nieprawda. Na tarczach jest PROWADZENIE POJAZDU i ODPOCZYNEK.

_________________
---


Post Wysłano: 07 lut 2010, 21:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2009, 23:43
Posty: 82
GG: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

W większości tachografów tzw. analogowych są trzy położenia selektora tzn. młotki (inna praca), kwadrat (dyspozycyjność) i łóżko (odpoczynek). Nie ma położenia "jazda" ponieważ przy każdym ruchu pojazdu tachograf automatycznie rysuje jazdę na tarczy bez względu na wybraną pozycję selektora i nie ma potrzeby ręcznego przestawiania.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 48 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 146 47 48 49 50162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: