Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 08 sty 2010, 11:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 sty 2010, 10:55
Posty: 1
GG: 0
Samochód: tatra

naprawiam swoją wywrotka tatra 815 i brak mi danych odnośnie silnika tzn. jaki ,ma być luz na zaworach, kolejność pracy cylindrów i gdzie znajdę znak GMP. Z góry dziękuję za pomoc :)


Ostatnio zmieniony 08 sty 2010, 13:34 przez jeszkin, łącznie zmieniany 2 razy.
Proszę umieszczać posty we właściwych działach, i właściwie je tytułować.


Tytuł: Re: Witam !
Post Wysłano: 08 sty 2010, 11:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 gru 2007, 21:50
Posty: 317
GG: 4628636
Lokalizacja: Warszowice

GMP to nic innego jak PUNKT ZWROTNY TŁOKÓW
wikipedia:
GMP - Określenie stosowane w technice, oznaczające "Górne Martwe Położenie" tłoka, czyli skrajne górne położenie tłoka w cylindrze odpowiadające najmniejszej objętości przestrzeni roboczej. Można spotkać także określenie ZMP, oznaczające "Zewnętrzne Martwe Położenie" jest ono jednoznaczne dla każdego położenia cylindra ale w społeczności mechaników silnikowców nie używane często.
DMP – określenie stosowane w technice, oznaczające "Dolne Martwe Położenie" tłoka, czyli skrajne dolne położenie tłoka w cylindrze odpowiadające największej objętości przestrzeni roboczej.
obrazek:
Obrazek

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.


Tytuł: Re: Witam !
Post Wysłano: 08 sty 2010, 12:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Tak, ale zigiemu chodzi chyba o oznaczenia na kole zamachowym GMP. Poza tym nie wiemy o jaki silnik Tatry chodzi.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 08 sty 2010, 19:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2008, 11:09
Posty: 67
GG: 0
Samochód: TATRA TERRNo1
Lokalizacja: Nowy Sącz

Luz na zaworach to 0,2 mm, tak na ssącym jak i wydechowym. Kolejność to 1-10-5-7-2-8-3-9-4-6, oczywiście jeśli jest to V10. Cylinder nr 1 to ten po lewej stronie od koła zamachowego


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: