Strona 11 z 18 [ Posty: 347 ] Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 1318 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 sie 2009, 20:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2007, 22:31
Posty: 411
Lokalizacja: Kielce/Ipswich

co z tego
ja wrzuciłem fotki by mi sie zestaw spodobał


Post Wysłano: 29 sie 2009, 16:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2006, 23:44
Posty: 219
GG: 6237840
Samochód: Fiat Stilo JTD
Lokalizacja: Szczecin

Oglądałem dziś program w TV i powiedziane było że skrz. manualna nie jest dostępna.Czy nowym Actrosie jest tylko skrzynia automatyczna?


Post Wysłano: 29 sie 2009, 16:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

Kolego,w temacie już jest na ten temat...
NIE ma skrzyni manualnej w opcji...TYLKO automat...
Swoją drogą nie wiem czy nie odbiję się to czkawką mercedesowi...bo jak na razie tylko oni wpadli na pomysł aby nie robić w opcji manuela:D


Post Wysłano: 04 wrz 2009, 20:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2009, 20:03
Posty: 2
GG: 7081280
Samochód: Mercedes Actros MP2
Lokalizacja: Szczecin

Witam Wszystkich! Jeżdże Actrosem MP2 od kwietnia 2008 i uważam że jazda z Power Shiftem jest calkiem przyjemna. Mam go od nowości, teraz ma przejechane 198 tys. i nie bylo większych problemów ze zmianą biegów. Oczywiście raz w miesiącu robię tzw. procedurę przyswajania i wszystko jest ok. Przejechalem się ostatnio MP2 z EPSem i bylo ciężko :lol: Dla mnie roburek jest super autem i domkiem na kólkach.


Post Wysłano: 02 lis 2009, 14:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2007, 12:14
Posty: 570
GG: 9870144
Samochód: Scania R450
Lokalizacja: Kobierno/Kalisz

MPIII złapany na myjni "HCCR" w Hamburgu - Waltershof

Obrazek

_________________
"Ten, który boi się zdobywać jest skazany na porażkę" - Napoleon Bonaparte


Post Wysłano: 02 lis 2009, 15:08

Przyglądam się zdjęciom robionym przez Kolegów MPIII. Nie mogę wyjść z podziwu dla konstruktorów z Mercedesa, który z uporem maniaka robią całkowicie niewygodne łóżko dolne. Tak, jak wspomniał jeden z kolegów - cienki materac na dolnym łóżku, co z tego, że nawet można by za dopłatą komfortowy dokupić, skoro nadal mało miejsca - wąskie wyro a przestrzeni między kabiną a naczepą jest multum...
A swoją drogą kto, nierzadko zmęczony, będzie się "drapał na gałąź", gdy można na dolnej koi spokojnie zalegać.
Dziwi mnie, bo w DAFie na dolnym łóżku 2 osoby mogą się wyspać. A i nie trzeba dopłacać do wygody... A wiem, bo i jeździłem i spałem w DAFie.


Post Wysłano: 02 lis 2009, 17:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Bo z zamysłu dolne łóżko w Mercedesie nie służy wypoczynkowi dłuższemu, tylko ewentualnej drzemce na krótkiej pauzie, w ramach rekompensaty, podczas długiej przerwy, górne łózko oferuje Ci 'full wypas' w pełnym tego wyrażenia znaczeniu :)

W sumie, nie narzekałem na dolne łóżko Actrosa, wypada podobnie jak leżanki w TGA :)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 04 lis 2009, 19:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2008, 17:08
Posty: 173
GG: 3968324

Wie ktoś jak ze spalaniem w tym MPIII bo ostatnio pokazywali tego Mercedesa w telewizji i powiedzieli, że średnie zużycie paliwa z 25t ładunku to 19,8l/100km?
(Test był prowadzony przez 7 dni we Francji)


Post Wysłano: 04 lis 2009, 19:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

To było rekordowe średnie spalanie uzyskane na torze, czyli bez hamowań (oprócz tankowań) ze specjalnie wyszkoloną ekipą i pełnym (zmodyfikowanym nawet) ospojlerowaniem, więc wynik średnio adekwatny do tego co uzyskuje się na drodze, ale jako że silnik jest b. podobny do Mp2, mogę Ci powiedzieć, że spalanie przy 24 tonach przy stosunkowo płaskiej powierzchni da się wykręcić nawet 27/28 litrów na każde 100 km ;)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 04 lis 2009, 19:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1588
Lokalizacja: Brzesko

Na testach w różnych firmach z okolic bez problemu osiągał 29L. Z różnymi ładunkami i w różnych kierunkach.

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Post Wysłano: 09 gru 2009, 10:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 cze 2008, 10:56
Posty: 42
GG: 0
Samochód: Scania/MB Actros
Lokalizacja: Łuków [LLU]

Co do automatycznej skrzyni biegów to przecież w MP2 juz były takie skrzynie tylko że miałeś manualne sprzęgło a reszta było automatyczna więc i jak narazie w naszym MP2 z przebiegiem 500tys. km nic sie nie dotykamy do auta w porównaniu do Rek :/

Ciekaw jestm czy spalanie w automacie nie wzrośnie bo tak często bywa niestety :( A co do leżanki do dla mnie dlna nie jest taka zła :D Jest wnęka w ściane na prawą ręke dzięki czemu troche miejsca odzysujemy, ale za to górna jak ktoś powiedział to full wypas :D

Jestem ciekaw jak siębędą sprawowały roburki z przebiegiem 1mln km :) Bo jak narazie jest naprawde spoko a i cenowo są stosunkowo tanie do konkurencji ze szwecji.


Post Wysłano: 18 gru 2009, 22:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 lip 2009, 2:06
Posty: 2
GG: 5634786
Samochód: Nie mam :E
Lokalizacja: Poznan

Moze i dam tez... :E
Złapałem ja na parkingu za Wrocławiem xD
Obrazek


Post Wysłano: 08 sty 2010, 1:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 cze 2008, 2:55
Posty: 262
GG: 6263155
Samochód: Citroen Berlingo 2.0 HDI

Cytuj:
Actros mp3 1844 BlueTec5

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

By tovornjak.net
Wreszcie się wypowiem na temat nowego actrosa. Jak dla mnie porażka jeśli chodzi o nową atrapę chłodnicy. Wygląda to tak, jakby była niedokończona. W sumie takie elementy pasują do przestrzeni między kabiną a zderzakiem gdzie są ruchome i zawsze mogą się schować. Lecz tutaj to jest na stałe i psuje całość. Poprzednia wersja dawała wrażenie solidności tutaj zajeżdża brakiem pomysłu.
Na dole ok. ładnie zderzak upiększyli, co do osłony przeciwsłonecznej dla mnie na minus ale to jest moje zdanie. Dobrze wygląda za to lusterko zintegrowane z boczna listwą.
Nie widziałem za dużo merców więc jak dla mnie w środku nie zmieniło się nic oprócz tego stolika przed siedzeniem pasażera. Swoją drogą mogli wymyśleć jakiś paten chowania go, bo teraz jak tak wystaje nie wygląda za estetycznie, jakoś Daf i Scania potrafią sobie dać radę.
Ogółem ten Actros to jeden z najlepszych modeli ciężarówek wogóle. I nawet wybaczam, że kształt kokpitu zerżnęli od Daf-a. Ale cóż jeśli kopiować to od najlepszych. Chociaż Actros wygrywa płaską podłogą.

_________________
I Was Born To Be A Truck Driver.

B - 24 VIII 2004
C - 29 VIII 2009
Kurs Na Przewóz Rzeczy


Post Wysłano: 08 sty 2010, 13:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
I nawet wybaczam, że kształt kokpitu zerżnęli od Daf-a. Ale cóż jeśli kopiować to od najlepszych.
Pominę to co mówiłeś wcześniej, bo to kwestia gustu, ale zarzut kopiowania kształtu kokpitu jest moim zdaniem trochę nietrafiony, bo poza ogólnym zamysłem "symetryczności" nie widzę tam żadnych podobieństw. DAF oferuje bardziej "kanciasty" sposób wykończenia, a sam środek konsoli wysunięty jest dużo dalej niż u Mercedesa. Jakkolwiek - zerżnięciem bym tego nie nazwał :lol:

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 18 sty 2010, 21:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2008, 12:53
Posty: 318
GG: 11187010
Samochód: BMW E36 M52b20
Lokalizacja: k. Łańcuta

Cytuj:
KornFanHead napisał(a):
I nawet wybaczam, że kształt kokpitu zerżnęli od Daf-a. Ale cóż jeśli kopiować to od najlepszych.


Pominę to co mówiłeś wcześniej, bo to kwestia gustu, ale zarzut kopiowania kształtu kokpitu jest moim zdaniem trochę nietrafiony, bo poza ogólnym zamysłem "symetryczności" nie widzę tam żadnych podobieństw. DAF oferuje bardziej "kanciasty" sposób wykończenia, a sam środek konsoli wysunięty jest dużo dalej niż u Mercedesa. Jakkolwiek - zerżnięciem bym tego nie nazwał :lol:
Bez przesady z tym kokpitem. Co do zapożyczania elementów Mercedesa od innych producentów to mogę się zgodzić jedynie z tym że Mercedes skopiował płaską podłogę o Renault ale Mercedes zapłacił za to wysoką karę.


Post Wysłano: 18 sty 2010, 21:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Mercedes skopiował płaską podłogę o Renault ale Mercedes zapłacił za to wysoką karę.
Możesz rozwinąć kwestię kary? Nigdy o tym nie słyszałem, zresztą nie wydaje mi się, że można zapłacić karę za rozwiązanie inżynieryjnie, którego dokonał ktoś inny trochę wcześniej (wątpię, że można opatentować płaską podłogę w samochodzie ciężarowym, to byłby nonsens...) - to tak jakby wszyscy producenci musieli płacić Fordowi kary za stosowanie 4 kół w samochodach, bo taki sposób zastosował on w pierwszym seryjnym samochodzie na świecie...

Jakieś potwierdzone źródła, czy opowieść z parkingów?

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 18 sty 2010, 22:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2008, 12:53
Posty: 318
GG: 11187010
Samochód: BMW E36 M52b20
Lokalizacja: k. Łańcuta

Opowieści i też gdzieś to kiedyś widziałem dokładnie w jakiejś nimieckiej gazecie ale dokładnie nie wiem.

Za bardzo nie pamiętam jaka to była kara ale kwota była dość pokaźna.

Wiesz Renault wprowadza coś czego nikt wcześniej nie wymyślił bo nie wieżę w to że Mercedes miał taki pomysł i tego nie zrobił od razu. Jak by nie było to jest jeden z najwygodniejszych pomysłów w ciężarówkach.

Jak sobie coś przypomnę to napiszę bo nie wiem czy w domu nie mam tej gazety.


Post Wysłano: 18 sty 2010, 22:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Nadal nie wierzę. Jeżeli konstrukcja kabiny Megaspace umożliwiła Mercedesowi wyłączenie tunelu podłogowego, to miałby on nadal go stosować tylko dlatego, że 10 lat wcześniej Renault wprowadziła to samo w Magnum? Chore, ale chętnie przeczytałbym artykuł, który o tym traktuje.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 18 sty 2010, 22:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 mar 2009, 22:15
Posty: 132

Cytuj:
Wiesz Renault wprowadza coś czego nikt wcześniej nie wymyślił bo nie wieżę w to że Mercedes miał taki pomysł i tego nie zrobił od razu. Jak by nie było to jest jeden z najwygodniejszych pomysłów w ciężarówkach.
Z tego co wiem płaską podłogę miał już produkowany za oceanem Ford CL9000, powstały pod koniec lat 70-ych.

_________________
Why so serious?


Post Wysłano: 18 sty 2010, 22:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2008, 12:53
Posty: 318
GG: 11187010
Samochód: BMW E36 M52b20
Lokalizacja: k. Łańcuta

Też mi się wydawało że to jakaś ściema. Teraz to każdy by musiał płacić kary bo w każdym koniku można spotkać coś podobnego.

Spróbuję poszukać tego artykułu jak coś to porobię fotki.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 11 z 18 [ Posty: 347 ] Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 1318 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: