Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 sty 2010, 21:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2007, 17:09
Posty: 13
GG: 0
Samochód: MAN
Lokalizacja: Warszawa

Witam w czasie ostatnich mrozów w czasie odpalania zapalał się błąd edc po krótkim czasie jazdy i ponownym zapaleniu znikał ale obroty max 2200.Dziś kiedy temperatura jest około 0 błędu niema ale obroty zostały na 2200 a w czasie jazdy 1700 czy może to być spowodowane ze geste paliwo (parafina) zapchało filtr ? A jeszcze jedno słyszałem ze trzeba robić dziurkę w interkulerze czy ten zabieg jest bezpieczny ?


Post Wysłano: 30 sty 2010, 21:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Kolega miał podobnie w F2000. Pomogło zastosowanie "Skydda".

_________________
---


Post Wysłano: 30 sty 2010, 22:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 sty 2010, 21:45
Posty: 24
GG: 9418
Samochód: --------

Witam, może zaczne od końca, dziurka w interkulerze jest tylko półśrodkiem po to by naprzykład pozbyć sie oleju który został w pompowany przez uszkodzoną turbinę lub by pozbyc sie np wody która sie skropliła w przypadku róznic temperatury obydwóch przypadków nie powinno być ale sie zdarzaja, dziurkę możesz zrobić ale musisz ją na gwintować i po spuszczeniu "syfu" zaślepić. Co do problemów z jazda i niskimi obrotami to zaczął bym od wymiany separatora paliwa i oczywiście filtra paliwa.możesz napisać też nr błedu to by dużo wyjaśniło.

_________________
Jacek


Post Wysłano: 31 sty 2010, 9:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ten błąd EDC który ci się wyswietlał powodował ograniczenie mocy silnika do 70% czyli do 1700 obr/min

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 31 sty 2010, 16:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2007, 17:09
Posty: 13
GG: 0
Samochód: MAN
Lokalizacja: Warszawa

Proszę o to błędy jakie mam na komputerze tylko nie świecą się na stale są widoczne po wejściu w diagnozę : EDC 03775-02, EDC 03083-01, EDC 03809-08 te błędy pokazały się w czasie ostatnich mrozów i trudności z odpaleniem auta


Post Wysłano: 31 sty 2010, 18:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 maja 2009, 19:46
Posty: 45
GG: 0

Błąd EDC 03775-02 wskazywałby spadek ciśnienia w układzie wysokiego ciśnienia a błąd EDC 03083-01 na wzrost ciśnienia w układzie zasilania czyli w sumie problem z filtrem paliwa i osadzaniem się parafiny na nim i w przewodach od filtra do pompy wysokiego ciśnienia co spowodowało trudności w uruchomieniu silnika. Natomiast błąd EDC 03809-08 mówi o wysłaniu przez FFR nieprawidłowego sygnału które zdarza przy poprzednich błędach. Jeżeli te błędy są teraz po wejściu w diagnozę jako pasywne to nie ma problemu. Warto się zainteresować wymianą filtra paliwa na nowy i tankować dobre zimowe paliwo. Pozdrawiam.


Post Wysłano: 31 sty 2010, 21:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2007, 17:09
Posty: 13
GG: 0
Samochód: MAN
Lokalizacja: Warszawa

Dzięki za pomoc jutro wymienię filtr i separator mam nadzieje ze wszystko wróci do normy .Jazda z niskimi obrotami z tego co zaobserwowałem obciąża turbinę i zwiększa spalanie.


Post Wysłano: 02 lut 2010, 21:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2007, 17:09
Posty: 13
GG: 0
Samochód: MAN
Lokalizacja: Warszawa

Dla zainteresowanych dzwoniłem do serwisu MAN potwierdzili słowa kolegi filtry do wymiany, a obroty są w normie fabrycznie wychodzą z ograniczeniem do 2200. Moc 440 koni maja przy 1700 obr. Dziękuję za pomoc.


Post Wysłano: 03 lut 2010, 20:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

No ale co, wymieniłeś filtry i wchodzi na obroty?

_________________
---


Post Wysłano: 03 lut 2010, 21:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2007, 17:09
Posty: 13
GG: 0
Samochód: MAN
Lokalizacja: Warszawa

Tak po wymianie filtrów wkręca się do 2200-2300


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: