Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 lut 2010, 20:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 10:16
Posty: 187
GG: 0
Samochód: f2000

Man 25.403
11967,00 cm
294,00 KW

Na weekend samochód umówiony na komputer.
Na ramie leży beczka wellgro, ładunki ok 15 t.
Trasy krótkie raczej w promieniu 50 km od bazy.
Jak by nie patrzył jak jeżdżę nim od marca to spalanie zawsze mieściło się w przedziale 35-38 l/100 km (dwie scanie 113 palą podobnie) z wydmuchem towaru (bez żałowania gazu), a sypie się dużo.
A dwa ostatnie tankowania wskazały 50 l/100km i 48 l/100km, więc istny szok.
Dodam na wstępie paliwo zawsze lane na max pod korek który nie cieknie i zawsze ten sam poziom.
Samochód również nie dojony, bo tylko ja nim jeżdżę.

Dzięki koledze "MAN" i jego małej pomocy viewtopic.php?p=327863
komputer pokazuje w tym momencie błędy:
- sygnał prędkości jazdy,
- czujnik ruchów igły.

Dodam, że obroty silnika zatrzymują się na 1850 jakby linijką odrysował, choć czasem wejdzie na wyższe, ale nie dostrzegłem w jakich sytuacjach.
Na forum był podobny problem odnośnie obrotów i pisali żeby sprawdzić wtrysk sterujący ma mieć bodajże 90-120 ohm i mój się łapie tylko miernik pokazuje wynik na chwilę jedynie i znika (tak powinno być?). Kostka od kabla była trochę zaśniedziała.
Ciśnienie paliwa powinno być ok, nowy zaworek przeciwzwrotny i nowa pompka ręczna.
Jak się rozpędzam w pewnym momencie mam takie zjawisko jakby silnik się zakrztusił i ciągnie dalej (trochę podobne do nagłego puszczenia gazu i natychmiastowe wciśnięcie).
Co do mocy raczej samochód nie jest słabszy.

Wydaje mi się, że opisałem główne objawy proszę o wypowiedzenie się.


Post Wysłano: 03 lut 2010, 22:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2007, 23:08
Posty: 183
Lokalizacja: śląskie

Najprawdopodobniej masz uszkodzony wtrysk sterujący, na komputerze wyjdzie stopień przesunięcia czujnika ruchu igły i wszystko jasne. Masz normalne objawy jego uszkodzenia.


Post Wysłano: 04 lut 2010, 7:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 10:16
Posty: 187
GG: 0
Samochód: f2000

No dzięki za odpowiedź, jak kto ma pomysły jeszcze jakieś proszę pisać.
Po rozwiązaniu problemu napiszę co było.


Post Wysłano: 11 lut 2010, 21:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 10:16
Posty: 187
GG: 0
Samochód: f2000

Komputer wykazał problem z wtryskiem sterującym.
Wtrysk dzisiaj wymieniony samochód zatankowany, zobaczymy spalanie chociaż dzisiaj wyszło 38l?
Na jakie obroty powinien się wkręcać silnik, teraz wchodzi na 2050 (początek czerwonego pola), powinien iść dalej.
Jeszcze jestem umówiony na kasację błędów, bo na starym wtrysku po kasacji po chwili znowu pokazywało.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: