Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Tak dla rozluźnienia dwa filmiki o kierowcach:
25 letni Norweg
22 letnia Szwedka

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Cytuj:
co to ma byc ??? podwyższyli wiek z 18 na 21 ;/
Przynajmniej jest/będzie jednolicie, a nie w jednym zapisie wymagany wiek to 18, w innym 21, bo KW też można robić od 21 lat.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Cytuj:
mogę powiedzieć, że problem starych dawno rozwiązano bardzo prosto: wystarczy ich mordować za młodu.
Świetnie ujęte i trafne w 100%.

_________________
---


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Cytuj:
Tak dla rozluźnienia dwa filmiki o kierowcach:
25 letni Norweg
22 letnia Szwedka
Ciekawe filmiki. Zwróciłem uwagę na to ujęcie:
Obrazek
Proszę spojrzeć na przejazd między jezdniami. Nigdy się temu u nas specjalnie nie przyglądałem, ale wydaję mi się, że u nas jest to tak zastawione, że nie ma przejazdu. Nie ma przejazdu dla służb ratunkowych. Nie ma się co dziwić, że służby ratunkowe są w innych krajach tak szybkie, jeśli stosuje się ułatwienia dla nich.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Cytuj:
Cytuj:
Tak dla rozluźnienia dwa filmiki o kierowcach:
25 letni Norweg
22 letnia Szwedka
Ciekawe filmiki. Zwróciłem uwagę na to ujęcie:
Obrazek
Proszę spojrzeć na przejazd między jezdniami. Nigdy się temu u nas specjalnie nie przyglądałem, ale wydaję mi się, że u nas jest to tak zastawione, że nie ma przejazdu. Nie ma przejazdu dla służb ratunkowych. Nie ma się co dziwić, że służby ratunkowe są w innych krajach tak szybkie, jeśli stosuje się ułatwienia dla nich.

Na głównych drogach w Szwecji i Norwegii to norma przy każdym wzniesieniu - tak na jego początku jak i szczycie. W momencie gdy pod górą stanie jakieś auto z powodu śliskiej jezdni, awarii czy wypadku, otwiera się takie przejazdy i ruch w obie strony na tym odcinku idzie jedną nitką. Zwróć też uwagę, że pod górę idą trzy pasy a z góry tylko dwa.

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Filmiki ciekawe o tyle, że wydają się pokazywac zupełnie odległa Polsce rzeczywistość, gdzie pieniędzy na dobry sprzęt jest pod dostakiem, firmy prowadzą pasjonaci, a za fajerą siedzą ludzie, którzy ze swojej pracy czerpią tylko i wyłącznie przyjemność.

Obrazek jest piękny, ale to w koncu filmiki rezyserowane na potrzeby Volvo więc i obraz kierowcy nawet tam jest pewnie zafałszowany..


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Cytuj:
Filmiki ciekawe o tyle, że wydają się pokazywac zupełnie odległa Polsce rzeczywistość, gdzie pieniędzy na dobry sprzęt jest pod dostakiem, firmy prowadzą pasjonaci, a za fajerą siedzą ludzie, którzy ze swojej pracy czerpią tylko i wyłącznie przyjemność.

Obrazek jest piękny, ale to w koncu filmiki rezyserowane na potrzeby Volvo więc i obraz kierowcy nawet tam jest pewnie zafałszowany..
Czy ja wiem, że zafałszowany - Skandynawowie żyją "trochę" inaczej niż my. Jeśli chodzi o auta to wiadomo, że złego słowa nie usłyszymy za bardzo a sama idea powstania Volvo TV jest pewnie taka by oprócz informowania o nowościach, badaniach czy promocjach pokazywać to co w jakikolwiek sposób niezwykłe. Chodzi o psychologiczne - zobaczcie użytkownicy Volvo to tacy a tacy - posiadanie Volvo uczyni Cię wyjątkowym. Chociaż jak w jednym z filmików kierowca mówi, że najbardziej ceni w swoim Volvo system audio to się tylko uśmiecham.
Owszem 22 latka jeżdżąca najnowszym FH'czem to na 100% rzadkość ale to, że 25 latek który wykazał się najpierw na warsztacie dostaje szansę jako kierowca, tym bardziej że mieszka na końcu świata gdzie firma transportowa jest jednym z niewielu pracodawców, to już bardziej prawdopodobne. Poza tym odnoszę wrażenie, że oni mają świadomość tego, że jeden jest stworzony do cybernetyki a inny do bycia kierowcą czy wózkowym - idziesz do szkoły na mechanika i wychodzisz z niej mechanikiem. W PL każdy chce mieć wyższe wykształcenie a wśród setki kończących szkoły mechaniczne mechaników jest dwóch reszta to druciarze i papraki.

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...a wśród setki kończących szkoły mechaniczne mechaników jest dwóch reszta to druciarze i papraki.
z tym że wina to chyba po stronie uczących się, bo wszyscy mieli równe szanse.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Cytuj:
Cytuj:
...a wśród setki kończących szkoły mechaniczne mechaników jest dwóch reszta to druciarze i papraki.
z tym że wina to chyba po stronie uczących się, bo wszyscy mieli równe szanse.
Już kiedyś rozmawialiśmy o nauczycielach i polskim szkolnictwie więc ja porównam to tylko do szkół nauki jazdy - większość szkół technicznych przygotowuje do danego zawodu tak samo jak one do bycia kierowcą. Jak ktoś ma talent i/lub dobrego nauczyciela to będzie z niego tak mechanik jak i kierowca jak nie ma ani jednego ani drugiego to wiadomo. Owszem dochodzą do tego jeszcze chęci i nie da się ukryć, że u młodzieży z tym bywa ciężko - wiem po sobie.

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 paź 2009, 15:47
Posty: 16
GG: 0
Samochód: Sprinter/Boxer/Ducato

Cytuj:
Tak dla rozluźnienia dwa filmiki o kierowcach:
25 letni Norweg
"Sześćdziesiątka" i "pietnastka" do Stryn na filmiku byla z tego co poznałem, kilka razy miałem okazje i jedną i drugą jechac docelowo do Stryn na zaladunek. Naszczęscie tylko Sprinterem więc jazda troche inna niz wiekszym autem. Ale faktycznie cięzko tam sie mijac z wiekszymi autami ,ale to ogólnie sporo dróg w Norwegii takich jest. Mają zdrowie , mają aby tam na codzień jezdzic :).

_________________
Kiedyś Instruktor NJ
B,E/B,C,E/C


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...Jak ktoś ma talent i/lub dobrego nauczyciela to będzie z niego tak mechanik jak i kierowca...
a ja uważam, że ludzi utalentowanych jest zdecydowana większość, lub inaczej niewleki odsetek ludzi jest nienadających się do pewnych rzeczy. dla pozostałych to tylko kwestia nakładu pracy. talent jest potrzeby takim ludziom jak Kubica, Małych, czy B. Kurek, a nie przeciętnemu kierowcy.

dla mnie na pierwszym miejscu czy coś będzie z gościa czy nie jest CHCENIE, na drugim czy gotowy jest włożyć odpowienio dużo pracy w swoją naukę.

myślę, że część ludzi za swoje niepowodzenia obarcza otoczenie, brak talentu i inne rzeczy na które nie ma wpływu, nie widząc że większość z nich wynika z braku nakładu pracy ze swojej strony.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Cytuj:
Cytuj:
...Jak ktoś ma talent i/lub dobrego nauczyciela to będzie z niego tak mechanik jak i kierowca...
a ja uważam, że ludzi utalentowanych jest zdecydowana większość, lub inaczej niewleki odsetek ludzi jest nienadających się do pewnych rzeczy. dla pozostałych to tylko kwestia nakładu pracy. talent jest potrzeby takim ludziom jak Kubica, Małych, czy B. Kurek, a nie przeciętnemu kierowcy.

dla mnie na pierwszym miejscu czy coś będzie z gościa czy nie jest CHCENIE, na drugim czy gotowy jest włożyć odpowienio dużo pracy w swoją naukę.

myślę, że część ludzi za swoje niepowodzenia obarcza otoczenie, brak talentu i inne rzeczy na które nie ma wpływu, nie widząc że większość z nich wynika z braku nakładu pracy ze swojej strony.
Pozwolę sobie trochę polemizować w kwestii talentu.
Jeśli chodzi o Kubicę i Małysza - być może potrzebny jest im talent ale gdyby nie ich talent i właśnie ciężka praca (Kubica już w wieku 10 lat został po raz pierwszy mistrzem polski) to z tego talentu byłyby co najwyżej pucharki na półeczce dekarza czy mechanika. Ileż to piłkarskich talentów mamy w Polsce które po epizodach w wyższych ligach zaczynają imprezować ewentualnie nigdy nie przestają i lądują potem na odwykach czy w więzieniach vide Igor Sypniewski który to podobno już w wieku 16 lat potrafił przyjść na trening pod wpływem. Zgadzam się, że zawsze szuka się usprawiedliwienia dla własnego lenistwa czy innego upośledzenia jednakże wciąż będę się upierał, że za odkrycie czy odpowiednie ukształtowanie odpowiada utalentowany nauczyciel który sprawi, że uczniowi będzie się chciało talent szlifować. Talent bez trenera jest niczym.

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 wrz 2008, 17:27
Posty: 68
Samochód: Peugeot Boxer
Lokalizacja: DK52

Koledzy mam pytanie jeśli kolega zdał prawo jazdy 8 stycznia a odebrał je 19 stycznia to będzie go obowiązywał ten dwu letni okres próbny?

_________________
TIR-Transit International Routier


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Koledzy mam pytanie jeśli kolega zdał prawo jazdy 8 stycznia a odebrał je 19 stycznia to będzie go obowiązywał ten dwu letni okres próbny?
jeżeli zrobiłeś prawo jazdy po to aby normalnie jeździć, to nie masz się czym martwić. czy ten przepis Cię obejmie, czy nie - nie ma większego znaczenia.

natomiast do kolegi Jan Sawa:
dlaczego w Polsce przejście z juniora do seniora jest tak trudne?
dlatego, że tacy zawodnicy nie potrafią samodzielnie myśleć i kierować swoim życiem.
proszę zauważyć, że większość wybitnych sportowców od innych różniła się właśnie podejściem do życia i sportu. tacy zawodnicy jak Korzeniowski, Nastula, Partyka (o tenisie nie wspomnę) sami kierowali swoją karierą, nawet odeszli od struktur i mieli własnych trenerów (których sami wybrali) poza kadrą Polski.

dlaczego o polskim zawodniku komentator mówi: niedoświadczony, młody obiecujący 23-latek, a o obcym doświadczony, rutynowany, znakomity 23-letni zawodnik?

największym osiągnięciem Kubicy nie są wyczyny sportowe, ale to że przekonał rodziców (matkę) w wieku 13 lat, że pojedzie sam do Włoch i będzie tam uprawiać zawodowo niebezpieczny sport.

najwiekszym osiągnięciem H. J. Wagnera nie było zdobycie mistrzostwa olimpijskiego i świata, ale to że w wieku 16-lat (licealista) jako debiutant został wybrany kapitanem drużyny AZS-Poznań przez zawodników, którzy byli czasem dwukrotnie starszymi od niego absolwentami wyższych uczelni.

bez takich cech charakteru, ani jeden ani drugi nic by nie osiągnęli.

a takich jak Sypniewski po prostu trzeba prowadzić za rączkę przez całe życie, aż do emerytury. a to czy on będzie piłkarzem, kierowcą, czy nauczycielem nie ma znaczenia w każdej profesji będzie kulał. nie jest zdolny do samodzielnego życia i to go dyskfalifikuje.

dla podobnych ludzi rajem był PRL. zatrudniał się w jednym zakładzie na całe życie, przychodził na 7:00, dostawał odzież, obiady, coś tam podłubał, wypijał litra w trójkę i o 14:00 do domu. i jakoś to było. do emerytury.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: