Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 07 lut 2010, 13:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2006, 17:01
Posty: 233
GG: 0
Lokalizacja: Małopolska Nowy Targ KNT

Witam mam pytanie odnośnie waszych patentów na odkręcanie kół, wiadome jak to z tym jest nieraz pół roku koło nie ruszane i jak to zrobić z tym kołem w drodze. Ostatnio tak tylko spróbowałem ruszyć śruby ale po użyciu przedłużek i prawie złamaniu klucza stwierdziłem że sam bym tego koła nie miał szans zrobić, a śrubę to tylko dynamit by ruszył.
Po rozmowie z pewnym kiero doradził mi żeby kupić coś takiego jak KLUCZ PRZEKŁADNIOWY do odkręcania kół. Więc zamówiłem sobie ten klucz i trzeba będzie go sprawdzić. Miał ktoś z Was może do czynienia z takim urządzeniem co w ogóle o nim sądzicie warto było coś takie kupić.

_________________
TIR - Transport International Road


Post Wysłano: 07 lut 2010, 13:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Powiem tak sam kupiłem taki klucz przekładniowy za około 300 złoty na początku byłem nastawiony do niego steptyczynie aby klucz za takie pieniądze wytrzymał. Miałem okazję odkręcać tym kluczem pare kół jak narazie nie było problemu z odkręceniem nakrętek :D, zwykły klucz do kół wyginał sie w chinskie es :lol:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 07 lut 2010, 17:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2006, 17:01
Posty: 233
GG: 0
Lokalizacja: Małopolska Nowy Targ KNT

Ja też podobne pieniądze płaciłem, choć nie wiem jak to się spisze przy naprawdę zapieczonej śrubie bo brechę i rurki to można owinąć wokół klucza jak oczywiście wcześniej nie zmieli się klucz ew złamie. :wink: a w tym kluczu może nie zerwie tych trybów w środku.

_________________
TIR - Transport International Road


Post Wysłano: 07 lut 2010, 19:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Też pewnie zalezy od samego klucza przekładniowego, na Allegro można spotkać kilka rodzaji podobnych do siebie, sęk w tym aby trafić na taki porządny w którym nic się nie ukręci lub nie peknie te ramie którym zapiera się klucz o sąsiednią nakrętkę :wink: Przy zapieczonych nakrętkach przy odkręcaniu kluczem strzelają nakrętki przy luzowaniu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 07 lut 2010, 19:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2010, 0:01
Posty: 248
GG: 7411066
Samochód: Volvo

wiesz ja tam moze jestem i przesądny ale kupujac klucz za 300 a nawet 500 zł gdzuie takie klucze chodzą po ponad 1500 zł to wiesz..
ale nie mozna skreslac rzeczy po jej niskiej cienie.
ja wiem tylko ze tym kluczem sie jakos kreci i bez wiekszego wysiłku odkrecasz bardzo mocno przykecone nakretki :)
wiec powodzenie przy odkrecaniu !

_________________
Aby zostać dawcą organów nie musisz kupować motoru. Wystarczy stary rower i wypad nim do wiejskiego sklepu po krajowej drodze którą idzie tranzyt ciężarówek!


Post Wysłano: 10 lut 2010, 0:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 wrz 2006, 15:09
Posty: 118
Lokalizacja: Wieluń

JA jakieś pół roku temu kupiłem taki ruski klucz na bazarze za 100zl i przyznam że patent jest niezły.
Jak na razie nie trafiłem jeszcze takiej nakrętki której bym nim nie ruszył.
Trzeba tylko uważać przy dokręcaniu żeby nie przeciągnąć i gwintu nie zerwać.


Post Wysłano: 10 lut 2010, 8:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

ja nigdy nie miałem kłopotów z odkręceniem nakrętek z prostego powodu - zawsze sam je dokręcałem.
w dużym samochodzie ciężarowym i w naczepie wystarczy aby nakrętki kół dokręcić kluczem z przetyczką długości 50-60cm (bez żadnych przedłużek) i to w zupełności wystarczy, ale trzeba dwa razy dociągać.

z tym, że tak można robić jeżdżąc jednym swoim autem bez podmiany naczep.

jeżeli w warsztacie wulkanizacyjnym poprosimy o nie dociąganie, robimy to sami i będzie OK.
w warsztatach tych słusznie zakładają, że kierowca wsiada, jedzie i nie będzie dociągał, więc dobijają tak, aby nie było to potrzebne.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 10 lut 2010, 12:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

chodzi Ci o dociąganie po przejechaniu jakiegoś odcinka?


Post Wysłano: 10 lut 2010, 12:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

pierwsze dokręcanie po jakiś 30-50km, następne 100-150km.

to jest jeżeli pojazd jeździ w trasy, jeżeli jeździ w mieście to trzeba dokręcać wcześniej.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 10 lut 2010, 15:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 cze 2009, 9:43
Posty: 19
GG: 10186815

Też posiadam taki klucz i jestem z niego bardzo zadowolony. Kupiłem go w Rosji za ok 2000 lub 3000 rubli nie pamiętam już dobrze ale jest produkcji rosyjskiej. Jeśli dobrze pamiętam aby nakrętka raz się obróciła to trzeba 60 razy przekręcić kolbą. Wadą klucza jest to, że są tylko dwa numery nasadek mogło by być ich trochę więcej :D


Post Wysłano: 10 lut 2010, 16:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2009, 14:52
Posty: 15
GG: 0
Samochód: DAF XF,CF

Mamy takie klucze na każdym aucie i klucz jest niezastąpiony dla kierowcy w trasie , zapieczone sruby dosyć lekko się odkreca
Cena klucza 1,5 roku temu to 350 zł więc myśle że sie oplaca .

_________________
Być Tam Gdzie Nie Ma Mnie


Post Wysłano: 10 lut 2010, 20:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2008, 19:09
Posty: 198
GG: 0

Cytuj:
...w warsztatach tych słusznie zakładają, że kierowca wsiada, jedzie i nie będzie dociągał, więc dobijają tak, aby nie było to potrzebne.
Najczęściej pneumatem co skutecznie uniemożliwia odkręcenie po jakimś czasie zwykłym kluczem ...


Post Wysłano: 11 lut 2010, 8:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

w warsztatach nakrętki koł pojazdów ciężarowych odkręca i zakręca się kluczami elektrycznymi.
coś w tym rodzaju: http://allegro.pl/item903067489_elektry ... _fvat.html

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 11 lut 2010, 12:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

A na jakie ciśnienie min. Musi byc pneum. Co fa radę z nakrętkami w lkw?


Post Wysłano: 11 lut 2010, 14:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

na pewno znajdą się takie nakrętki, których żadnym kluczem pneumatycznym nie odkręci się.

pokazany przeze mnie klucz elektryczny działa w ten sposób, że silnik elektryczny napędza to duże koło zamachowe, które po osiągnięciu pewnej prędkości dźwignią powodujemy, że uderza koło to w klucz dając krótki bardzo duży moment.
jeżeli nakrętka jest zapieczona na dobre stałym naciskiem niewiele się osiągnie.
zwykłym kluczem robi się tak:
trzeba pod klucz podłożyć podnośnik, aby klucz był poziomo. jedna osoba naciska na przetyczkę z przedłużką, a druga uderza młotkiem w klucz.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 12 lut 2010, 17:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Kolego 3 dni temu kupiłem taki klucz, 160zł mowie a co tam skuszę się.

Przyjechałem do domu i biorę się za pęknięte 2 lagi w mercu. Zakładam na koło, i jakie było moje zdziwienie kiedy ODKRĘCIŁEM KOŁO 1 RĘKA! Mówię sobie trzeba to jakoś inaczej wykorzystać bo super sprawa :D Strzemiona (albo cybanty nie wiem jak to się nazywa) 2-3 lata nie odkręcane, żadnym kluczem nie idzie, rury się gną, wsiadam w samochód i do sklepu do nasadkę 36 na calowy kwadrat. Kładę się pod samochód, i zaczynam kręcić wystarczyło sapnięcie 1 ręką, aby zluzować wszystkie 4 śruby. Przy składaniu tak samo, ile szło kluczem, a później ten klucz i jazda. Przekładnia 1:58 wiec trzeba się nakręcić :P

Ale z czystym sumieniem polecam każdemu. REWELACYJNA SPRAWA! I cena też nie wygórowania, jedyny minut to taki ze nasadki muszą być na calowy kwadrat i trzeba dokupić :P

Pozdrawiam.


Post Wysłano: 14 lut 2010, 22:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1330
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Dobrze, oczywiście jeśli jeździ się cały czas tym samym autem, przesmarować gwinty szpilek smarem miedziowym. Zapobiega zapiekaniu nakrętek i łatwiej odkręcić koło zwykłą przedł€żką.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 15 lut 2010, 13:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 lis 2008, 1:44
Posty: 57
GG: 7640146
Samochód: SCANIA 164C 480V8@580;-), VOLVO FL6

Cytuj:
...
zwykłym kluczem robi się tak:
trzeba pod klucz podłożyć podnośnik, aby klucz był poziomo. jedna osoba naciska na przetyczkę z przedłużką, a druga uderza młotkiem w klucz.
otoz to. Ja mam klucze robione na zamowienie-toczone z polosi (jeszcze komunistyczna robota-ojciec sobie kiedys sprawil) do tego łomik chrome vanadium ;-) dlugosci okolo 1.8m mlotek 4kg i tak jak cyryl powiedzial klucz musi byc caly czas napiety a druga osoba napier..... mlotkiem w klucz. nie ma sily zeby nie poszlo. Tylko ze potrzeba min dwoch osob. Kiedys to byl jedyny sposob, ale teraz technika poszla do przodu i ktos madry wymyslil klucz przekladniowy. wiec i mnie bedzie trzeba sie w taki zaopatrzec. bo z takim kluczem to mozna samemu kolo zmieniac.

_________________
http://pl.youtube.com/watch?v=ip9xMdCPQj4
http://www.transportdrewna.fora.pl/


Post Wysłano: 15 lut 2010, 21:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1330
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Ja z tego sposobu skorzystałem niesety w czasie jesiennej słoty. Przedłużka mokra była, wykonałem uczciwy skok na nią i ześlizneła mi się noga. Piszczel zbita dokumentnie, kuśtykałem chyba z tydzień. Dlatego przestrzegam aby przy tym sposobie uważać i asekurować się przy skakaniu trzymając się burty obiema rękami.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 16 lut 2010, 8:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...wykonałem uczciwy skok na nią i ześlizneła mi się noga...
jakbym widział jeden film z serii: http://www.youtube.com/watch?v=pzl978qz ... re=related

o ludzkiej pomysłowości.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: