Cytuj:
Cześć, może mi ktoś powiedzieć jak to jest z kursem na HDS, jak to wygląda, czy te uprawnienia są jakoś podzielone tonażowo, jak długo taki kurs trwa, ile kosztuje i co to jest np. : palfinger, atlas i te inne... Z góry dzięki.
Co do kursu to :
1. Kurs nie jest podzielony na żadne kryteria tonażu , po prostu idziesz zapisujesz się , zdajesz kurs , a oni jak zdasz dają Ci taki papierek na którym jest napisane , że zdałeś.
2. Wygląda to tak , że jest teoria i praktyka.
3. Co do długości kursu to zależy. Ja dokładnie nie wiem jak to jest , ale kierowca co zdawał ten kurs zdał go w dwa tygodnie. Z tego co wiem to można wybrać sobie dłuższy lub krótszy czas zdawania(W takim przypadku cena może być wyższa).
4. Cena kursu tak jak wyżej napisałem może się wahać w zależności od czasu jego wykonywania. Za dwa tygodnie kursu zapłacił 500zł.
5.Palfinger , atlas i te inne (jak to nazwałeś) to nic innego jak marki HDSów. Jest jeszcze Hiab , HMF , Fassi i jeszcze wiele innych. Te co wymieniłem i te co Ty wymieniłeś to najlepsze marki. W firmie użytkujemy dwa Atlasy (niedługo dojdzie trzeci) i nie narzekamy. Bardzo dobrze się sprawują. Jeśli chcesz dodam ich zdjęcia.
Myślę , że trochę rozwiałem twoje wątpliwości , Pozdrawiam
nie chcę poprawiać ale to inaczej wygląda zapisujesz sie na kurs uczysz się teorii i praktyki zależy od firmy póżniej przyjeżdża inspektor z Urzędu Dozoru Technicznego i to on przeprowadza egzamin w firmie bo zwykle UDT nie zajmuje sie kursami albo rzadko.za jakiś czas dostajesz właśnie pozwolenie jak zdałeś. Nie zawsze jest egzamin praktyczny a jeśli jest to chodzi głównie o bezpieczeństwo ludziom z dozoru. jak teorie się zdaje to masz pytania np . jakie są rodzaje zawiesi jakie są czynności przed pracą na żurawiu i np rodzaje pomp itp...
a powracając do tematu jakbyś chciał te pompe zamontować ?? przystawka do skrzyni biegów czy jaki inny może pomysł.w większości żurawi montuje się pompy tłoczkowe . może jest troche droższa niż zębata ale koszt serwisowania pompy tłoczkowej a zębatej jest niższy. Jeśli w zębatej coś się stanie np filtr przepuści zanieczyszczenie co spowoduje wyrwanie zębów to musisz kołow wymieniać lub obydwa.w tłoczkowej jeśli dojdzie do uszkodzenia to będzie to w większości wypadków wymiana oringów na tłoczkach. Nie trzeba kupować nowej pompy można w zakładzie dźwigowym albo tym podobnym poszukać u nas w firmie leżą takie pompy zdjęcte z żurawi i to różne pompy w dobrym stanie można tanio kupić.