Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 27 lut 2010, 17:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 maja 2009, 16:40
Posty: 30
GG: 0
Samochód: MAN 19-322 1W8JRFL

Witam może ktoś podpowie po przekręceniu kluczyka silnik nie gaśnie ( czy to jest podłączone przez bezpiecznik - przekaźnik ) proszę o pomoc dzięki.


Post Wysłano: 27 lut 2010, 19:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Elektrozawór paliwa na 99%.
Kiedy przekręcasz kluczyk w pozycję zapłon elektrozawór dostaje napięcie i się otwiera - paliwo jest podawane na pompę wtryskową.
Przekręcając kluczyk w stronę przeciwną "zabierasz" napięcie z elektrozaworu i pozbawiasz silnik paliwa. W ten sposób gasi się chyba każdego diesla.
Prawdopodobnie elektrozawór się popsuł i pozostaje cały czas otwarty.
Jeśli nawet podłączony byłby przez bezpiecznik to w przypadku jego przepalenia nie uruchomiłbyś w ogóle samochodu.
Także zacząłbym poszukiwania w okolicach pompy wtryskowej czegoś co jest na przewodach paliwowych i dochodzi do tego jakiś przewód.

_________________
---


Post Wysłano: 27 lut 2010, 21:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Dodam tylko, ze zamiast elektrozaworu raczej bedzie taki maly (10 - 15cm) silowniczek powietrzny. Powinien do niego dochodzic kalan z powietrzem.


Post Wysłano: 27 lut 2010, 21:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Gaszeniem steruje przekaźnik zwłoczny ten od hamulca górskiego. On odpowiada za prace siłownika na pompie wtryskowej.
Czy działa hamuelc górski?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 27 lut 2010, 23:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 maja 2009, 16:40
Posty: 30
GG: 0
Samochód: MAN 19-322 1W8JRFL

Hamulec górski działa


Post Wysłano: 28 lut 2010, 9:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Sprawdz bezpiecznik numer 11 10A on odpowiada za gaszenie silnika, przekażnik na tablicy to pozycja 58
Sprawdz czy dochodzi powietrze do siłownika na pompie jak przekręcasz kluczyk

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 28 lut 2010, 9:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Sorry, ale widzę, że moja wiedza jest mizerna w tym temacie. Naprawdę wprowadzono tak wielką komplikację w zakresie tak prostej czynności jak zgaszenie silnika zamiast prostego elektozaworu (jest prąd - jest paliwo, nie ma prądu - nie ma paliwa)? :|

_________________
---


Post Wysłano: 28 lut 2010, 10:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Sorry, ale widzę, że moja wiedza jest mizerna w tym temacie. Naprawdę wprowadzono tak wielką komplikację w zakresie tak prostej czynności jak zgaszenie silnika zamiast prostego elektozaworu (jest prąd - jest paliwo, nie ma prądu - nie ma paliwa)? :|
Tak to mniej więcej wygląda teraz gdy silnikiem steruje EDC
Kiedyś przy mechanicznych pompach wtryskowych bez elektroniki było tak jak w tym manie, plus tej konstrukcji ze silnik potrzebował tylko prądu do zapalenia. W starym volvie F12 gaszenie było na linkę zamiast kluczyka jezdziłem takim z 91 roku, chyba w scani też było coś podobnego. W manach gaszenie silnika siłownikiem było stosowane przynajmniej od początku lat 80 tych

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 28 lut 2010, 13:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 maja 2009, 16:40
Posty: 30
GG: 0
Samochód: MAN 19-322 1W8JRFL

Dzięki koledzy za wszystkie rady sprawdzw to w poniedziałek i napisze.


Post Wysłano: 28 lut 2010, 14:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 maja 2009, 16:40
Posty: 30
GG: 0
Samochód: MAN 19-322 1W8JRFL

Problem w tym ze do bezpiecznika nie dochodzi zasilanie.


Post Wysłano: 28 lut 2010, 14:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Do bezpiecznika F11 idzie przewód o numerze 200 z kostki elektrycznej stacyjki widocznie masz całą kostkę elektryczną od stacyjki do wymiany spróbuj podać plus na ten przewód lub bezpiecznik i zobacz czy wtedy silnik zgaśnie.
Pin w stacyjce od przewodu nr 200 to P, kostka jest mocowana na dwie małe śrubeczki do stacyjki
Zasilanie hamulca górskiego to bezpiecznik F23
Zasilanie gaszenie silnika to F11

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 28 lut 2010, 15:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 maja 2009, 16:40
Posty: 30
GG: 0
Samochód: MAN 19-322 1W8JRFL

Bardzo mozliwe ze to kostka bo ta stacyjka była przerabiana a o podpięciu prądu na krótko już myslałem jak sprawdzałem bezpiecznik tylko nie chciałem już sprawdzac bo wyjezdzam w trase i nie chciałem nic kombinować.


Post Wysłano: 28 lut 2010, 17:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2010, 18:28
Posty: 81
GG: 1847761
Samochód: Actros

Miałem ten sam problem, ale wszystko się zmieniło z dniem wymiany sprężarki, powodem braku powietrza na siłowniku klapowym był słaby stan nabicia w układzie auto dochodziło tylko do 6-6/5.


Post Wysłano: 02 mar 2010, 16:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 maja 2009, 16:40
Posty: 30
GG: 0
Samochód: MAN 19-322 1W8JRFL

Kolego (MAN) Twoja diagnoza była właściwa wina przewodu od kostki obcięte przewody i połączone na skrętkie może się oriętujesz czy stacyjkie F 2000 7 przewodów da się przerobić na F 90 4 przewody ( F90 650zł ) F 2000 135zł ) dzieki za pomoc.


Post Wysłano: 04 mar 2010, 20:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tego Ci nie powiem czy da się przerobić tą kostkę, poszukaj gdzieś na szrocie tej stacyjki lub na allegro

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 06 mar 2010, 15:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 maja 2009, 16:40
Posty: 30
GG: 0
Samochód: MAN 19-322 1W8JRFL

Dzięki ,,MAN '' , stacyjkie musze wymienić całą bo jest rozwalona moze wiesz nr. przewodu kostki główne zasilanie ,prądowy bym miał łatwiej reszte rozwiązać dzięki.


Post Wysłano: 06 mar 2010, 16:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Stacyjka od F90
Numer przewodu - oznaczenia na stacyjce
157 - 50 plus do załanczania rozrusznika
200 - P gaszenie silnika
301 - 30 stały plus z akumulatora
151 - 15 plus po przekręceniu stacyjki- sterowanie przekażnikiem nr43 ten duzy 70A załancza wszystkie odbiorniki które działają dopiero po przekręceniu stacyjki

Stacyjka od F2000
Ja naliczyłem 6 styków 30, P, R, 50, 15, DR tą samą funkcje pełnią styki o numerach 30, 50, P, 15 w stacyjkach F90 i F2000 jak wykorzystasz wtyczkę od F90 to da się zastosować stacyjke od F2000
Ewentualnie styki DR i 15 są zmostkowane w stacyjce jeśli nie pujdzie na styku 15 to podłącz pod styk DR przewód 151
Życzę powodzenia w montażu stacyjki

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 06 mar 2010, 17:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 maja 2009, 16:40
Posty: 30
GG: 0
Samochód: MAN 19-322 1W8JRFL

Dzięki MAN za tą rozpiskie 80% mniej szukania .


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: