Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 mar 2010, 9:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Witam

VEB dwu stopniowy w Fh pierwsza generacja, w jaki sposób działa. Tzn jest przesłonka na wydechu , czy jakiś bardziej skomplikowane ustrojstwo?

pozdrawiam


Post Wysłano: 21 mar 2010, 13:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Klapka na wydechu to opcja podstawowa, VEB to już opcja i działa na zasadzie w pozycji zero hamulec jest całkowicie wyłączony, w pozycji 1 działa tylko przepustnica na wydechu (klapka), w 2 działa klapka i hamulec dekompresyjny, który działa na zasadzie zmienionych faz rozrządu, poprostu przed fazą sprężania do zostaje na krótko otwarate zwory wylotowe i pood ciśnieniem dostają się tam gazy wylotowe przez co zwiękasza sie przez chwilę ciśnienei w cyllindrze, następnie w celu rozprężenia przed końcem suwu sprężania znowu na chwilę zoostają otwarte zawory wylotowe. Zawory te otwiera krzywka na wałku rozrządu, który ma dotdatkowe zagłębinia, podczas normalnej pracy nie są obsługiwane, natomiast po włączeniu VEB zawór olejowy kasuje luz, podnosi się tłoczek i wtym miejscu kasowany jest luz przez co dotatkowe krzywki mogą w odpowiednim momencie otwierać i zamykać zawory.


Post Wysłano: 03 kwie 2010, 21:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Dzięki wielkie za odp :wink:

Orientuje się ktoś, czy klapka na wydechu jest wielostopniowego działania czy tylko " on , off"

pozdrawiam :U


Post Wysłano: 04 kwie 2010, 8:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

on off


Post Wysłano: 04 kwie 2010, 10:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Trochę inaczej w volvie FH niema czegoś takiego jak typowa klapka. Zamiast tego jest zamocowany taki moduł do turbiny który odpowiada za przymykanie wylotu spalin podczas hamowania i kiedy pojazd stoi przy zaciągniętym hamulcu ręcznym też przymyka wylot spalin przez co silnik szybciej się nagrzewa i dopalone są spaliny w kolektorze wylotowym

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 05 kwie 2010, 11:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

mówimy o tym samym :wink:

pytam. bo u mnie to nie działa. Jest takie ustrojstwo z lewej strony silnika co tym steruje etc, po podłączeniu prądu z prostownika przymyka, tylko, nie wiem czy właściwie, bo po klapnięciu nie źle nim szarpie i chce go zdusić, wydaje mi się, że za bardzo ją przymyka, toteż pytam :wink:

pozdrawiam


Post Wysłano: 21 lis 2010, 17:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2010, 16:10
Posty: 80
GG: 0
Samochód: volvo fh12

Moze mi ktos podpowie co moze byc przyczyną, ze VEB 3 stopniowy po podjezdzie pod gorkę, kiedy caly uklad wylotowy sie zagrzeje dobrze nie zalacza sie?
Tzn zalacza, ale slychac jakies gluche dudnienie i nie ma sily hamujacej, lub jest bardzo niska.

Czy 2 i 3 stopien sa ze soba powiazane? Czy jesli 2 jest popsuty to 3 bedzie dzialal?

Jaka jest zasada dzialania 3 stopnia?


Post Wysłano: 21 lis 2010, 19:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2008, 19:09
Posty: 198
GG: 0

Cytuj:

Jaka jest zasada dzialania 3 stopnia?
Redukcja biegu na niższy przez co zwiększa się ciśnienie ...


Post Wysłano: 21 lis 2010, 19:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2010, 16:10
Posty: 80
GG: 0
Samochód: volvo fh12

Wlaczanie 3 stopnia polega na przelaczenie dzwignia w poz 3.

Nie wiem o co Ci chodzi z redukcją.


Post Wysłano: 21 lis 2010, 19:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
Wlaczanie 3 stopnia polega na przelaczenie dzwignia w poz 3.

Nie wiem o co Ci chodzi z redukcją.

Pewnie o to, że I-Shift redukuje bieg po przełączeniu dźwigni z 2 na 3.


Post Wysłano: 21 lis 2010, 20:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2010, 16:10
Posty: 80
GG: 0
Samochód: volvo fh12

No fakt, nie dodalem, ze autko to manual.


Wiec jakies pomysly czemu to nie dziala, kiedy sie dobrze zagrzeje?


Post Wysłano: 21 lis 2010, 20:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 paź 2006, 9:39
Posty: 27
GG: 0
Lokalizacja: Koszalin

Mozesz miec problem z EBS-em, jesli on nie dziala poprawnie, to i Veb nie bedzie zalaczal sie tez poprawnie. Moze byc ze przy zalaczonym 3-cim stopniu, bedzie Ci hamowal 1-wszym, albo wcale. Sprawdz w dziagnostyce komputeraa uklad hamulcowy. Ja ostatnio tak mialem, teraz jest ok po naprawie EBS


Post Wysłano: 21 lis 2010, 20:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2010, 16:10
Posty: 80
GG: 0
Samochód: volvo fh12

W Ecu hamulców nie ma błędów. EBS bedzie ok, bo autko hamuje ok.

Kiedy jade po plaskim i wlacze VEB jest ok, wszystko gra, autko zwalnia. Problem pojawia sie kiedy wszystko sie zdrowo zagrzeje podczas jazdy w górę.


Post Wysłano: 07 gru 2010, 19:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2010, 18:28
Posty: 81
GG: 1847761
Samochód: Actros

A pytanie bo chyba mam problem który dzisiaj się narodził związany z "zaworem" przy Turbo... Problem jest taki że cały czas coś syczy po odpaleniu auta i jak tylko cofam kluczyk to momentalnie przestaje syczeć... Myślałem że strzelił jakiś przewód ale nic nie czuje a "syczy" jak by w "środku" tego zaworu....


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: