Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 wrz 2010, 21:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2006, 18:42
Posty: 227
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA

Witam
Mam mały problem w Manie Tga D20 a mianowicie nie mogę nabić powietrza na wolnych obrotach dochodzi jedynie do 6 Atm dopiero jak podciągnę na zielone pole do 1300-1500 obr/min to bije do 12 Atm, nie wiem co może być przyczyną... osuszacz wymieniłem na nowy i przeczyściłem jego podstawę, układ szczelny, na kompie 1 błąd od spalonej żarówki....

Pozdrawiam

_________________
Mój uśmiech jest bezcenny za wszystkie inne zapłacisz kartą VISA :):)
>>>>V8POWER<<<<
MOC JEST BOGIEM PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM QUATTRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWĄ


Post Wysłano: 06 wrz 2010, 21:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

walnięta sprężarka? na wolnych obrotach nie jest w stanie dobić do 12atm bo jest nieszczelna?

chociaż w sumie to wątpię...


Post Wysłano: 06 wrz 2010, 22:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Sprawdź wężownicę która idzie ze sprężarki do podstawy osuszacza, czy nie jest gdzieś pęknięta. Miałem taki sam przypadek w MANie F2000. :wink:


Post Wysłano: 07 wrz 2010, 9:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Podczas napelniania systemy sprawdz czy nie uchodzi powietrze z osuszacza , najlepiej sciagnac filtr z koncowki weza.Jak tam nie ma przeciekow to stawialbym na plytki zawowrowe w samym kompresorze.
( domniemam ,ze wszelkie inne wycieki wyeliminowales )


Post Wysłano: 07 wrz 2010, 13:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2006, 18:42
Posty: 227
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA

Witam
Tak przecieki wyeliminowałem wszystkie, przynajmniej nie słyszę że gdzieś ucieka powietrze... chodź teraz w filtrze osuszacza słychać powtarzający się stuk tak jakby uderzenie ciśnienia od kompresora... muszę chyba zerknąć na sprężarkę... wartości ciśnienia też zbadam.
Dzięki za każdą poradę :)

_________________
Mój uśmiech jest bezcenny za wszystkie inne zapłacisz kartą VISA :):)
>>>>V8POWER<<<<
MOC JEST BOGIEM PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM QUATTRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWĄ


Post Wysłano: 07 wrz 2010, 19:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2006, 18:42
Posty: 227
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA

Witam
Przepraszam że jeden pod drugim... A więc kompresor raczej OK na wolnych obrotach daje 8,5-9,0 Psi
przy 1000obr/min jakieś 11,5-12,0 Psi więc raczej to nie on, wycieków powietrza na 100% nie ma wszystko sprawdziłem poza tym ciśnienia nie ubywa z układu jeśli nabije pewną wartość to trzyma....wężownice też sprawdziłem jest w porządku..przyszedł mi na myśl zawór regulacji ciśnienia może tam coś nie tak...

Proszę o jakieś wskazówki :)

_________________
Mój uśmiech jest bezcenny za wszystkie inne zapłacisz kartą VISA :):)
>>>>V8POWER<<<<
MOC JEST BOGIEM PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM QUATTRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWĄ


Post Wysłano: 08 wrz 2010, 0:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Nie wiem jak to mierzysz ,ale obroty silnika nie maja kompletnie nic wspolnego z cisnieniem.Objetosc/ilosc powietrza to moze i tak , ale kompresor zawsze powinien dobijac do 12 bar i wiecej .
Taki wlasnie objaw jaki przypisales ( nie ma sily dobic do 12 bar na wolnych obrotach) , wystepuje wlasnie w uszkodzonych plytkach zaworowych .
Podlacz manometr do kompresora , zaslep wylot ( najlepiej na koncu 1 rurki przed osuszaczem ) i mierz cisnienie tylko tak zebys mogl otworzyc wylot jak cisnienie osiagnie 12 bar .
Jak w tym tescie kompresor nie dobije do 12 bar na wolnych obrotach ..... sciagaj glowice kompresora ;)
( uzyj tez wody z mydlem/ plynem do wykrycia ewentualnego przecieku z rurki gietkej przez splot druciany jezeli taka wystepuje , splot dziala jak tlumik i czasami nie czuc i nie slychac wycieku jak silnik pracuje )


Post Wysłano: 08 wrz 2010, 16:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 576
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

kolego na 90% będzie to zawór regulacji ciśnienia. pewnie membramka jest wygnieciona.

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 08 wrz 2010, 19:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

A ja tak jak svavec obstawiam sprezarkę. Nawet na wolnych powinna dawac min 12atmosfer.

Tak mi sie przynajmniej wydaje.


Post Wysłano: 11 wrz 2010, 22:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 576
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

jak będzie niesprawny zawór kontroli ciśnienia to nie nabije do 12 bar . ja dalej obstawiam na zawóor a wynika to z doświadczenia

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 12 wrz 2010, 13:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Mamy 1 zawor upustowy/bezpieczenstwa w osuszaczu ,stad pytalem wczesniej o przecieki z "wydechu" osuszacza . potem cisnienie jest rozdzielane na 4 zawory regulujace ,wiec skoro jeden zawor by zawiodl to reszta powinna sie napelnic ( jeden z nich , sys hamulcowy do 12 bar ,reszta do ok 8-9 ).
Jest oczywiscie prawdopodobienstwo ze poszly dwa zawory na raz i obydwa w ten sam sposob ;) Tak tylko sobie polemizuje.


Post Wysłano: 15 wrz 2010, 10:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2006, 18:42
Posty: 227
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA

WITAM
A więc założyłem nowy zawór regulacji ciśnienia oraz ten zawór obok filtra osuszacza i nie pomogło więc rozkręciłem sprężarkę przeczyściłem z nagaru założyłem nowe uszczelki i nasmarowałem silikonem (czerwony techniczny) no i powiem że efekt jest bije na 12atm i to dosyć szybko.
Dziękuje za wszelką pomoc i porady a szczególnie autor svavec postawił trafną diagnozę.

_________________
Mój uśmiech jest bezcenny za wszystkie inne zapłacisz kartą VISA :):)
>>>>V8POWER<<<<
MOC JEST BOGIEM PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM QUATTRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWĄ


Post Wysłano: 17 wrz 2010, 20:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 576
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

skoro pociągło na sprężąrke jakieś syfy to sprawdż sobie filter powietrza albo czy nie sypie ci się turbinka bo z tamtąd zaciąga sprężąrka powietrze

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: