Jak w tytule. Wskaźnik temperatury pokazuje mi czasami dobrze, a czasami jest wyżej niż skala, czyli ponad 120, i nagle spada do 80, czyli do normy, i tak w kółko.. Ale silnik nie przegrzewa się, nie ubywa płynu.. Czy może to być wina czujnika, zegara, czy termostatu..? Proszę o pomoc bo niepokoi mnie to..
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
Domniemam ,ze nie jest to TGA . We wczesniejszych wersjach masz dwa czujniki temp w jednym dla informacji kierowcy.( nie mowiac o osobnym dla sterownika silnika EDC ).
Jeden o zmiennym / ciaglym sygnale , czyli to co widzisz na mierniku temp na desce rozdzielczej i jest tam rowniez czujnik zwarciowy on/off , ktory wlacza ostrzezenie STOP na kokpicie . Jak tylko miernik Ci szwankuje to nie masz sie jeszcze co martwic ,jak masz rowniez STOP na desce to nie jezdzilbym zbytnio , sprawdzilbym najpierw rzeczywista temp.
Jak przedmowca stwierdzil ...... czujnik temp , przewody lub sam miernik na desce rozdzielczej .
Najtaniej jest zaczac od pomiaru ewentualnych przebic na przewodach ,potem czujnik ,a na koncu kokpit.
Nie nie.. Stop jak na razie świeci mi się tylko przy podniesionym kiprze, no i czasami jak jest mało powietrza.. Ale to norma.. Nie jest to jeszcze seria "TG...", Jest to F2000. No ale dzięki za informacje.. Zacznę najpierw od czujnika, bo najszybciej i najprościej..
Pewnie masz przetartego peszla w którym idzie wiązka przewodów. Dostała sie woda do środka i kable gniją.
Na ogól woda jest w najniższym punkcie, w którym nie ma ujścia. W emanuelu trzeba podniesc kabinę, po prawej stronie idzie wiazka kabli do jednej z tych duzych wtyk pod maską. To tam.
Czujnik temperatury (ten od zegara) jest wkrecony w blok silnika po lewej stronie za pompą. Po kablach dojdz w ktora wiazke te wchodzą. Dojdz po tej wiazce do tego miejsca po prawej stronie silnika gdzie jest najnizszy punkt. Rozetnij wzdłuz peszla jesli wyleje sie woda to na 90% jestes w domu. Szarpnij delikatnie lecz stanowczo kazdy kabel, u mnie te 3 przegnile poprostu byly nie polaczone.
Mogla tez dostac Ci sie woda do jednej z tych duzych wtyk pod maską. Odkrec kazda i jesli jest potrzeba przeczysc.
Aha, moj manik jest 19.414. Mam nadzieje ze to ten sam silnik i nie wywalilem takiego wypracowania na prozno.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 4 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę