Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 lis 2010, 13:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sie 2010, 13:26
Posty: 71
GG: 0

mam do wymiany prawy sworzeń wahacza
może mnie ktos naprowadzić jaki kupić tz jakiej firmy i jaki to jest kosz razem z robocizną? Czy dużo trzeba rozbierać? Czy po wymianie trzeba ustawiać geometrie, zbieżność?
Czy sworznie wahacza wymienia sie parami czy wystarczy ze wymienie tylko prawy.
Mechanik zalecał wymianę, jednak czy jest to konieczne. Stuka mi zawieszenie przednie i to dosyć na dziurach jednak tak było od kupna auta. Opon mi nie ścina po ustawieniu zbieżności bo wcześniej ścieło mi przednie opony na zewnątrz tak że miałem łyse:D


Post Wysłano: 17 lis 2010, 19:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2009, 21:40
Posty: 47
GG: 6134755
Samochód: honda civic v-tec

http://forum.vw-passat.pl/
Tutaj szukaj odpowiedzi.


Post Wysłano: 17 lis 2010, 21:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5994

Niedawno robił mi to mechanik, sam sworzeń bez problemu, tylko wahacz strzelił podczas wybijania sworznia i to już był większy koszt. Całe szczęście, że rozleciał się w warsztacie, a nie na drodze.
To, że tak było od kupna nie znaczy, że tak ma być. Zadzwoń do mechanika i zapytaj się ile chce za taką wymianę. Moim zdaniem nie trzeba ani wymieniać parami (to nie amortyzatory), ani robić geometrii, tylko po prostu wybić sworzeń i wbić nowy. Ale mogę się mylić, nie mam takiego doświadczenia warsztatowego.


Post Wysłano: 17 lis 2010, 21:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2010, 17:45
Posty: 28
Samochód: T4
Lokalizacja: Szczecin

jesli chodzi o sworznie to tylko LEMFORDER
2 lata temu wymieniałem sworznie w swojej T4 i założyłem FEBI, wytrzymały 20kkm i znowu zaczeły pukać, wkur...ny wymieniłem rok temu na LEMFORDERA i jest spokój do dziś


Post Wysłano: 17 lis 2010, 23:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Sworzeń wahacza to zwykła pierdoła i jak mechanik każe zmienić to nad czym sie tu zastanawiać? To są groszowe sprawy.

Sworzeń wahacza jest albo wbijany, albo przykręcany, albo wahacz jest odlany w całości (żeliwny) i nie ma możliwości wymiany sworznia, wymienia się cały wahacz.

U mnie w firmie handlujemy generalnie sworzniami Teknorota i RTSa, przy czym te RTSy są solidniejsze.

Teoretycznie nie ma po co wymieniać na obu stronach, a praktycznie pewnie niewiele później odezwie się druga strona.


Post Wysłano: 17 lis 2010, 23:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Zwroce tylko uwage forumowiczom ,ze "pytajek" to ten sam od "zakrecania kola" wiec ,jak domniemam,opisy musza byc bardzo szczegolowo wytlumaczone .
( a pozatym .... jest to chyba waga-ciezka a nie waga-lekka ,pytania do takiego typu pojazdow najlepiej zadawac na elektrodzie )


Post Wysłano: 17 lis 2010, 23:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Ja jestem coraz bardziej przekonany, że autor to sprytna, inteligentna i wbrew pozorom siedząca w branży osoba, mająca wiedzę, tyle, że zabawia się naszym kosztem. :D

To nieprawdopodobny mix, od kurtki, przez wymianę kół, do polemiki nad sworzniem wahacza za 30 zł.


Post Wysłano: 18 lis 2010, 10:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sie 2010, 13:26
Posty: 71
GG: 0

sorki za kłopot
wymienie 1 strone jednak niektórzy radzą parami
ale zbieżność to chyba sie obowiązkowo ustawia?
zbieżność czy geometrie? czym to się różni
jak kupilem auto to nie ustawialem nic i po jakims czasie tam mi zjechaly sie przednie opony na zewnątrz i na bocznych sciankach ze byly całe łyse! kazalem ustawic zbieżnośc na takich laserach i mi ustawiali mechanicy i wtedy tez mówili ze są minimalne luzy na tuleji czy na sworzniu ale po kupnie nowych opon na przód jest ok nie ścina
tylko ze stuka na dziurach i ściąga na prawo ale tylko na kocich łbach i dziurach


Post Wysłano: 18 lis 2010, 11:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Zbieznosc to "czesc" geometri zawieszenia,tak to mozna nazwac.
Sama zbieznosc swiadczy o tym jak kola sa skrecone wzgledem siebie,powinny byc zawsze proste lub ciut zbiezne ( charakterystyka producenta ) ,czyli skrecone do siebie.
Geometria to slowo bardziej ogolne i obejmuje zarowno zbieznosc jak i np. odchylki kola w pionie .
Jednak suma sumarum jak ktos mowi o zbieznosci i geometrii to ma na mysli to samo ;) , polozenie kol.


Post Wysłano: 18 lis 2010, 12:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sie 2010, 13:26
Posty: 71
GG: 0

czyli za 40zł co mi ustawiali na lasery to zbieżność czy geometrie?
wydaje mi sie ze ustawiali przednie kola lewo prawo względem tylnich
geometrie tez ustawiac?


Post Wysłano: 18 lis 2010, 17:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Geometrie w pionie mozna sprawdzic ,ale raczej sie tego nie robi,jak masz sluszne podejrzenia to mozna ,ale po sprawdzeniu wszystkich elementow laczonych ruchomo ,np.polaczenia kulowe,sworznie ,polaczenia na gumach mozna wykluczyc wadliwa geometrie pionowa .


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: