Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

Witam
Panowie mam pytanie odnosnie rozstawu osi w ciągnik siodłowy MAN posiada rozstaw 360 oraz 390. Gdzie jeden a gdzie drugi ma zastosowanie. Czy nie będzie problemu z podpięciem tej samej naczepy w jednym i drugim? Czym się róznią te ciągniki oczywiście oprócz rozstawem osi


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Jedna zasadnicza roznica - komfort ... Oczywiscie lepszy w aucie z wiekszym rozstawem osi.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

hmm wiec tylko chodzi o komfort czy o coś jeszcze? Dodam ze naprawde mnie to interesuje


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2006, 21:00
Posty: 206
Lokalizacja: Garwolin

Pewnie Maniek F90? Ojciec jeździł kiedyś u gościa który miał własnie 2 Many z poczatku lat '90 i jeden miał rozstaw osi 360, drugi był dłuższy. Były do nich dwie naczepy, firanka Schmitza i stara burtówka. Często były przeczepiane i nie było żadnych problemów - obie pasowały do obu Manów ;]

_________________
Wspomnień czar...
WTiE PW


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

TGA ma roztaw osi 3,50 3,60 i 3,90 metra to samo F2000

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 gru 2008, 20:27
Posty: 69
GG: 0
Lokalizacja: RLA

Nie będzie problemu z podpięciem naczepy, gdyż oba rozstawy osi będą mieć ten sam zwis ramy (80cm) mierząc od środka mostu. Nie wiem jak inni producenci, ale np. w MANie TGX są dwa roztawy osi 3.6 i 3.9m, a zwis zostaje ten sam. Dzięki większemu rozstawowi mamy więcej miejsca od przedniej do tylnej osi, a więc mamy większe pole do popisu jeśli chcemy doposażyć ciągnik w jakieś dodatki: np. hds na ramie, wielkie zbiorniki paliwa+ jakieś skrzynki narzędziowe itp. Ale wadą będzie to że taki ciągnik ma większą średnicę zawracania, przez co robi się mniej zwrotny. W ekstremalnych warunkach, gdzie będzie mało miejsca do manewrowania, po prostu nieco trudniej jest manewrować.(tak mi się wydaje) Nie jeździłem takim ciągnikiem, także nie wiem czy są w tym różnice.

_________________
...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Gorszy skręt, duża dziura miedzy kabiną a naczepa większe spalanie przez to, trochę lepszy komfort jazdy przy 3,90m. W moim szarym manie była zamontowana hydraulika dlatego taki rozstaw osi 3,90m, za to w low decku jest rozstaw osi 3,50m dzięki temu można zastosować jak najdłuższą naczepę bez przekraczania długości zestawu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

dzięki za wyjasnienie panowie. Powiem tak posiadam własnie mana TGA z rozstawem osi 360 i wczoraj byłem zadatkować mana również TGA tylko jak się teraz zorientowalem on ma rozstaw 390 i się trochę wystraszyłem.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak jeżdzisz z jedną naczepą to zawsze możesz przesunąć siodło do przodu jak jest taka mozliwość :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Tylko ze wtedy zmieni sie rozklad mas pomiedzy osią kierowaną i napedzaną.
W extremalnym przypadku po zaladowaniu przodnie resory mogą siaść na odbojnikach, co wplynie bardzo ujemnie na komfort jazdy.

W majorce kiedys tak zrobilem, lipa straszna.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

hmm powiem tak auto jeździło chyba pod beczką lub mulda z tego powodu ze jest zamontowana hydraulika. Będe chciał wlasnie wymontować hydraulike bo mi nie potrzebna. wydaje mi się ze siodło jest przesunięte do tyłu wiec będe musiał przesunąć do przodu. Czy przy wymontowaniu ściągać przystawke ze skrzyni biegów czy lepiej zostawić dodam ze hydralika w moim przypadku niestety nie przyda się


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Wymontuj przystawkę w miejsce jej zamontuj zaślepkę na skrzyni, u mnie został elektrozawór na ramie gdyż po odłączeniu przewodu elektrycznego wyświetla mi błędy przystawki odbioru mocy.
Siodło może wyglądać jak by było przesunięte do tyłu bo do przodu masz prawie pół metra regulacji, te 10-20 cm możesz śmiało przesunąć pod warunkiem że lamp czy błotników nie pourywasz o naczepę przy skręcie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: