Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 sty 2011, 13:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 gru 2008, 20:27
Posty: 69
GG: 0
Lokalizacja: RLA

Do tej pory jeździłem Magnum E-Tech E2 gdzie kabina stoi na 4 poduszkach. Podczas jazdy wydaje mi się że nie przechyla się tak mocno jak w innych Magnumkach. Teraz przesiadłem się do Magnumki E3 gdzie zawieszenie kabiny jest nieco inaczej rozwiązane a mianowicie z tyłu kabiny są mniejsze poduszki lecz bo ich bokach zamontowane są amortyzatory mniej więcej pod kątem 45 stopni. Podczas jazdy kabina strasznie pływa, (mam wrażenie jakbym wpadał w poślizg :wink:) oprócz tego zauważyłem że gdy skręcam na zakręcie w lewo to kabinę "wyrzuca" w prawo bardziej niż gdy skręcam w prawo a kabinę "wyrzuca" w lewo. Czy ktoś miał podobne "zjawisko"? Można coś z tym zrobić czy po prostu tak ma być :?:
Proszę o jakieś porady :wink:

_________________
...


Post Wysłano: 04 sty 2011, 15:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 kwie 2009, 23:43
Posty: 107
GG: 2684463
Samochód: Pogotowie Techniczne/Warsztat

Tak samo e2 jak i e3 ma amortyzatory na zawieszeniu kabiny e3 nie posiada tylko belki pomiędzy poduszkami z tyłu. Co możesz sprawdzić to stan zawieszenia z przodu kabiny, z nadmiernym pływaniem możesz poradzić sobie montując oddzielne sensory regulacji ciśnienia w poduszkach dla tylnich poduszek w standardzie jest tam jeden. Po takim zabiegu odczuwalna jest niesamowita różnica.

_________________
Serwis "OnRoad" Diagnostyka, elektronika, elektryka, ciężarowe, osobowe, dojazd na miejsce.
Naprawa ECU, VECU, FFR, LCM, ECAS, EBS, liczniki, immo, chiptuning,


Post Wysłano: 04 sty 2011, 21:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 gru 2008, 20:27
Posty: 69
GG: 0
Lokalizacja: RLA

Cytuj:
Tak samo e2 jak i e3 ma amortyzatory na zawieszeniu kabiny e3 nie posiada tylko belki pomiędzy poduszkami z tyłu. Co możesz sprawdzić to stan zawieszenia z przodu kabiny, z nadmiernym pływaniem możesz poradzić sobie montując oddzielne sensory regulacji ciśnienia w poduszkach dla tylnich poduszek w standardzie jest tam jeden. Po takim zabiegu odczuwalna jest niesamowita różnica.
Dzięki za radę :mrgreen:
Ale w mojej Magnumce Integral E-Tech E2 z 06.2001r. były tylko same poduszki z tyłu, przynajmniej w moim egzemplarzu :wink:

_________________
...


Post Wysłano: 04 sty 2011, 22:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 23:24
Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault

Racja dołożenie sensora do drugiej poduszki praktycznie załatwia sprawę a jest prosta sprawa.


Post Wysłano: 04 sty 2011, 22:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 paź 2007, 21:16
Posty: 56
Lokalizacja: Pasłęk

Sprawdz przyjacielu amortyzatory w tylnym zawieszeniu kabiny. U kumpla jakis czas temu byla taka sprawa. Jadac przede mna normalnie widzialem jak jego kabina wychyla sie na zakretach. Wymienil amorki z tylu i problem ustal. Sa to amortyzatory podwojnego dzialania(dzialaja tak samo na rozciaganie jak i na sciskanie). Z zaworem poziomujacym koledzy maja racje, ale ja mam jeden i jakos jezdze :)


Post Wysłano: 04 sty 2011, 22:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 gru 2008, 20:27
Posty: 69
GG: 0
Lokalizacja: RLA

Czyli jeśli mam założyć sensory regulacji ciśnienia to mają być przy każdej poduszce czy tylko dołożyć drugi dodatkowy z tyłu? I jak go trzeba podpiąć? Skąd przyprowadzić instalację dla takiego sensora? Jaki jest jego koszt (w przybliżeniu), bo jeszcze nigdy to nie kupowałem i nie orientuje się :| No i w jakiej cenie są też amortyzatorki pod kabina?

_________________
...


Post Wysłano: 05 sty 2011, 10:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 kwie 2009, 23:43
Posty: 107
GG: 2684463
Samochód: Pogotowie Techniczne/Warsztat

Nowy amor będzie tylko spowalniał "kładzenie" się kabiny. dodatkowy sensor będzie temu zapobiegał. Wszystko załatwisz paroma metrami przewodu powietrznego i jedną złączką.

_________________
Serwis "OnRoad" Diagnostyka, elektronika, elektryka, ciężarowe, osobowe, dojazd na miejsce.
Naprawa ECU, VECU, FFR, LCM, ECAS, EBS, liczniki, immo, chiptuning,


Post Wysłano: 05 sty 2011, 12:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 20:59
Posty: 165
GG: 0

Drugi zawor poziomujący montuje się w drugiej łapie z tylu kabiny.W prawej łapie zawór jest na zewnątrz a w drugiej montujemy od wewnątrz,dlatego,że są tam nagwintowane otwory do przykręcenia zaworu.Kupujesz identyczny zawór z tym że musisz cięgło tego zaworu odkręcić i wyprostować.Robisz to po to,żeby cięgło mijało zbiornik z powietrzem pod kabiną.Kup dwa przegubiki kulowe fi6 i kawalek śruby żeby to połączyć.Ja założylem drugi dlatego,że kabina plywala na postoju,raz w jedną raz w drugą stronę.Duży wpływ na taką sytuacje ma drążek reakcyjny z przodu kabiny,który sie wybija na frezach w tulejce.


Post Wysłano: 05 sty 2011, 15:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 23:24
Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault

Ja zakladałem drugi sensor też na zewnątrz na odpowowiedniej długości sróbach z tulejkami. Po prawej stronie zamieniasz trójnik z przewodu za sensorem na przewód zasilający i podajesz ciśnienie tym samym teklanem na lewą stronę do zakładanego sensora a od niego nowy teklan z 30 cm do poduszki i powietrze masz załatwione. pozostaje dorobić cięgno i ucho z blach na wzór tego z prawej strony i po temacie. Powodzenia


Post Wysłano: 05 sty 2011, 19:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 20:59
Posty: 165
GG: 0

Cytuj:
Ja zakladałem drugi sensor też na zewnątrz na odpowowiedniej długości sróbach z tulejkami. Po prawej stronie zamieniasz trójnik z przewodu za sensorem na przewód zasilający i podajesz ciśnienie tym samym teklanem na lewą stronę do zakładanego sensora a od niego nowy teklan z 30 cm do poduszki i powietrze masz załatwione. pozostaje dorobić cięgno i ucho z blach na wzór tego z prawej strony i po temacie. Powodzenia
Po co uskuteczniać jakieś kombinacje alpejskie z jakimiś tulejkami skoro w lapie są nagwintowane otwory.Jakie to ma znaczenie czy zawór jest widoczny czy nie?żadne.Cięgło i ucho z blacch?Jak zalożysz zawor od wewnątrz to sie zorientujesz,że brakuje tylko cięgla,które sie dorabia z dwoch przegubow kulowych połączonych śrubą fi6(idealnie wyregulujesz) wygienta blacha jest oryginalnie wygięta na swoim miejscu.


Post Wysłano: 05 sty 2011, 22:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 23:24
Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault

wszystko się zgadza czasami jest to ucho do cięgna a czasami nie ma dlatego pisałem że trza je dorobić z jakiejś blachy a co do sensora to po lewej stronie jest zbiornik powietrza i jest tam troche ciasno jeszcze na wciśnięcie sensora dlatego myślę że wygodniej jest go założyć na zewnątrz trzeba tylko wywiercić i nagwintować dwa otwory


Post Wysłano: 05 sty 2011, 23:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 gru 2008, 20:27
Posty: 69
GG: 0
Lokalizacja: RLA

Dzięki koledzy za pomoc. Powiedzcie mi ile taki sensor kosztuje (bo nigdy tego nie kupowałem) i gdzie go dokładnie podpiąć?

_________________
...


Post Wysłano: 06 sty 2011, 10:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 20:59
Posty: 165
GG: 0

Cytuj:
Dzięki koledzy za pomoc. Powiedzcie mi ile taki sensor kosztuje (bo nigdy tego nie kupowałem) i gdzie go dokładnie podpiąć?
Jak się dobrze potargujesz ,to u Sudera wabco za 280z kupisz.


Post Wysłano: 06 sty 2011, 10:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 gru 2008, 20:27
Posty: 69
GG: 0
Lokalizacja: RLA

Ok, a powiedzcie mi jeszcze jak go podłączyć, skąd przeciągnąć instalację do takiego sensora :?:

_________________
...


Post Wysłano: 06 sty 2011, 13:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Do zaworu poziomującego podłączysz powietrze od tego co już jest zamontowany. musisz wstawić trójnik na przewodzie zasilającym zawór poziomujący na wyjściu z zaworu do poduszek masz trójnik i odłanczasz tam przewód który idzie do poduszki na druga stronę kabiny i zaślepiasz ten trójnik lub w miejsce trójnika wstawiasz zwykłą złaczke. Ten przewód co odłanczałeś od trójnika to podłączasz do tego nowego trójnika na zasilaniu a drugi koniec przewodu odłanczasz od poduszki i podłączasz do nowego zaworu poziomującego i od tego zaworu ciągniesz nowy przewód do poduszki od której odłączyłeś przewód
Do zaworu poziomującego kupujesz dwa przeguby kulowe z prawym gwintem na gwint M6 tak jak koledzy wspomnieli cięgno możesz zrobić z pręta gwintowanego M6 który dostaniesz w pierwszym lepszym sklepie metalowym.
Opis wygląda jak masło maslane ale robota jest banalnie prosta :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 06 sty 2011, 15:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 20:59
Posty: 165
GG: 0

Cytuj:
Ok, a powiedzcie mi jeszcze jak go podłączyć, skąd przeciągnąć instalację do takiego sensora :?:
Demontujesz trójnik,który jest z prawej strony pomiędzy zaworem a poduszką a na to miejsce(zawór-poduszka) wstaw nowy kawałek tekalnu.Przetnij główny przewód pod kabiną w polowie i załóż tam ten trójnik.Od tego głównego przewodu za pomocą trójnika musisz doprowadzić powietrze do lewego i prawego zaworu a od zaworu do poduszek.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: