Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 23 sty 2011, 14:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 sty 2011, 14:11
Posty: 2
GG: 7384416
Samochód: VOVLO FH12
Lokalizacja: Jankowice/Chrzanów

Witam wszystkich użytkowników tego forum! :) Mam prośbę o pomoc jestem nabywcą ciągnika siodłowego fh 12 z 1998 roku. Kupiłem niedawno ten samochód u poprzedniego właściciela nie był używany około roku czasu teraz po zapięciu naczepy jadąc pod górkę lub w innej sytuacji gdy zaczyna bić turbo to widzę w lusterku delikatny niebieski dymek :?. Jestem tym zaniepokojony obawiam się że to może być wina turba. Proszę o pomoc i pozdrawiam serdecznie


Post Wysłano: 23 sty 2011, 15:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

jeżeli dymi na niebiesko to może być olej który dostaje się do cylindrów poprzez nieszczelne pierścienie lub poprzez turbinę i jedno i drugie można sprawdzić.
tym bardziej że samochód by nie ruszany przez rok.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 23 sty 2011, 21:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 sty 2011, 14:11
Posty: 2
GG: 7384416
Samochód: VOVLO FH12
Lokalizacja: Jankowice/Chrzanów

kolego jak moge to sprawdzić?? serwis??


Post Wysłano: 23 sty 2011, 21:36

Sprawdz olej czy ubywa...


Post Wysłano: 23 sty 2011, 22:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
kolego jak moge to sprawdzić?? serwis??
1.proponuję najpierww obejrzeć połączenia turbiny z intercolerem i kolektorem ssącym.jeżeli jest dużo oleju na połączeniach mogła umrzeć turbina ostatecznie możesz zdjąć przeody od inetercolera i wtedy też zobaczysz czy turbinapompuje olej w układ dolotowy.
2.jak jumas napisał sprawdź ile ubywa oleju w silniku.
3.kolejną rzeczą jaką trzeba i można sprawdzić jest ciśnienie sprężania w cylindrach - jak bedziesz miał wyjęte wtryski możesz od razu je sprawdzić na stole.
zakładam żę wszystkie filtry zarówno paliwa jak i powietrza po tak długim postoju wymieniłeś.
w mojej skromnej ocenie moga byc to lekko zapieczone pierścienie tłokowe - może jak sprzęt pójdzie wpracę to rozruszają się to wersja optymistyczna
wersja pesymistyczna to silnik do remontu zamordowany przez poprzedniego właściciela.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 24 sty 2011, 11:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Jakby były zapieczone pierścienie to można trochę nafty do cylindrów i zostawić na parę dni. Jest szansa że puszczą.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: