Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 lut 2011, 22:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Witam!

Kupiłem ostatnio Mana L2000 8.153 z silnikiem 4-cylindrowym.

Gdy jest ciepły pali OK, ale rano ma ciężko. Pali na 3 gary, i kopci na siwo.

Co mu może być? Nie spojrzałem na kontrolkę od świecy dziś, gdy go paliłem ale wydaje mi się, że mrugała...

Co mu może być?


Ostatnio zmieniony 04 lut 2011, 22:39 przez kiepski, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 04 lut 2011, 22:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

1. twój pojazd to chyba L2000 bo F2000 nie było takich wielkości i silników.
2. masz najprawdopodobniej uszkodzoną świecę płomieniową kup nową i wymień a bedzie palił jak złoto - to moja diagnoza.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 04 lut 2011, 22:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Już błąd poprawiłem, tak chodziło o L2000 :wink:

A jeśli świeca będzie dobra, to gdzie jest jakiś sterownik, który nią steruje? Znasz jakiś typ tej świecy? Da się ją jakoś sprawdzić samemu?


Post Wysłano: 04 lut 2011, 22:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

nie znam typu ale jak kiedyś wymieniałem to musiałem kupić w serwisie może teraz juz można kupić poza serwisem.
najprostsze sprawdzenie to przekręceniu kluczyka rano powinna być ciepła - w środku jest taki gruby sztyft i on sie nagrzewa, po osiągnięciu określonej temperatury otwiera się bimetal który puszcza paliwo na ten sztyft i następuje zapłon paliwa.
jeżeli czegoś nie zrozumiałeś pisz.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 04 lut 2011, 23:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Dobra, dzięki kolego. Jutro rano napiszę, czy jest ciepła, w czy wszystko jest OK.

I napisze, pozdrawiam.


Post Wysłano: 04 lut 2011, 23:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Tak tylko że nowa świeca 600zł a nie daj boże sterownik 1000zł a i tak może to nie w tym tkwić przyczyna :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 05 lut 2011, 8:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Równie dobrze silnik ma już słabe ciśnienia sprężania i pali wtedy na trzy cylindry. Sprawdź przy okazji kompresje na każdym cylindrze

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 05 lut 2011, 12:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 cze 2010, 16:51
Posty: 19
GG: 0
Samochód: MAN TGA

O tym samym pomyslalem co kolega i na moj gust raczej to wlasnie bedzie kiepskie sprezanie. To sa silniki z bezposrednim wtryskiem paliwa i nawet jesli swieca padla to auto moze zapalic ciezej ale jedynie powiniem pusic dymek przez chwile po chwili tez pownien grac na wszystkich garach. Sprawdz czy jak odkrecisz korek wlewu oleju czy robi sie pod nim cisnienie i czuc z niego spaliny czy leci z niego siwy dym spalinowy, pozniej go zakrec i sprawdz to samo przy miarce. To jest taka 1 latwa do zrobienia anaiza czy silnik ma przedmuchy ale jesli juz idzie to przez korek i miarke to silnik jest trupem i niestety czeka Cie kapitalka, jesli okaze sie ze nic takiego niema sprawdz w jakims warsztacie cisnienie sprezania bo moze okazac sie ze przedmuch jest jeszcze slaby. Pozdrawiam


Post Wysłano: 07 lut 2011, 12:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

A możecie mi powiedzieć, jakie powinno być ciśnienie na wtryskach w tym silniku?


Post Wysłano: 08 lut 2011, 21:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

ODŚWIEŻAM!

Jakie powinno być ciśnienie wtrysku paliwa w tym śliniku? :?:


Post Wysłano: 16 lut 2011, 22:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 cze 2010, 16:51
Posty: 19
GG: 0
Samochód: MAN TGA

tu nie chodzi o cisnienie wtrysku paliwa, tylko cisnienie sprezania w komorze cylindra, uszkodzone moga byc pierscienie tloka czy sama tuleja czy nawet tlok


Post Wysłano: 16 lut 2011, 23:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Stary wprowadził mnie z deka w błąd :|

Palić, pali dość dobrze, tylko że łapie na 3 gary, i kopci, może w sobotę, uda mi się skręcić jakiś film, co wam to dokładnie zobrazuje.


Post Wysłano: 17 lut 2011, 1:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Sprawdz ,ktory gar nie pali .Odkrecajac rurke z wtrysku zaobserwujesz zanik dymienia ( troche sie popryska i poleje ,ale twardzi jestesmy ) .Potem przeloz z uszkodzonego cylindra wtrysk na inny cylinder ,po drodze mozesz skusic sie na test kompresji .Jak usterka zmieni siedzibe to wtrysk do regeneracji/wymiany.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: