Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2011, 23:54
Posty: 12
GG: 0
Samochód: man m2000l

Witam.Mam problem z Manem M 2000 L 12.224 2000r silnik D 0826 LFL 10.A mianowicie gdy go odpalę (bez problemu) trochę kopci na biało czy niebiesko i chodzi nierówno.Po ok 30 sek. chodzi ładnie.Gdy się rozgrzeje na postoju silnik dostaje dziwnych drgań w zakresie od około 1200 do 1500obr później znikają .Wtryski sprawdzane i są ok(niby).Podczas jazdy zero dymku.Na postoju przy dodaniu gazy znów dymi a przy obrotach 1500 jakby nie chodził na 1 cyl. i kopci mocno.Proszę o podpowiedzi.Jeśli można to proszę o podpowiedź jaki kąt wtrysku powinien być, jakie luzy zaworowe, oraz jaki stopień sprężania??


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ja bym sprawdził pompę wtryskową

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 576
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

tak dokładnie. sprawdzić pompe. wyregulowac zawory,a gdy nie pomoże sprawdzić ciśnienie na cylindrach

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 10 lut 2011, 19:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Przy tej pompie jest taki zaworek zwrotny i czasami lubi on się zawieszać jak najdzie syfu, nie pamiętam dokładnie ale chyba jest tam takie sitko jeszcze, można spróbować wyczyścić, a jak nie pomoże sprawdzać pompę. Jeździłem MANem z takim silnikiem tyle, że wersją 18.224 i pompa była największą bolączką tego samochodu, a mechaniki na hasło EDC kręciły głowami.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 10 lut 2011, 21:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lut 2011, 19:14
Posty: 43
Samochód: DAF

Cytuj:
Przy tej pompie jest taki zaworek zwrotny i czasami lubi on się zawieszać jak najdzie syfu, nie pamiętam dokładnie ale chyba jest tam takie sitko jeszcze, można spróbować wyczyścić, a jak nie pomoże sprawdzać pompę. Jeździłem MANem z takim silnikiem tyle, że wersją 18.224 i pompa była największą bolączką tego samochodu, a mechaniki na hasło EDC kręciły głowami.
I tu Rossi trafił samo sedno M A N a te cholerne zatykanie sie zaworku :D


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 paź 2006, 16:04
Posty: 123
Lokalizacja: MIELEC

Te roczniki mają pompy rotacyjne bez EDC,ja stawiam na zapowietrzanie się,gdzieś na zasilaniu między zbiornikiem a pompą zasilającą tą pod turbiną jest nieszczelność.Ja miałem taki przypadek gdzie okazało się że nieszczelna była właśnie pompka zasilająca.Pompy wtryskowe w tych modelach silnika są bardzo wrażliwe na spadek ciśnienia zasilania lub zapowietrzanie.Jeżeli z układem zasilania wszystko jest ok.to motor pali na dotknięcie nawet w temperaturze lekko poniżej zera 8)

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2011, 23:54
Posty: 12
GG: 0
Samochód: man m2000l

kolego collect6 a mógłbyś mi łopatologicznie wytłumaczyć gdzie to sitko jest??ewentualnie jakieś foto.Jutro zaczynam sprawdzanie wszystkiego pokolei.co do odpalania nawet jak było -15 to bez grzania zapala bez problemu.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

silnik D 0826 LFL 10 maja pompę rotacyjną i są bez EDC.
bardzo sobie ten motorek chwaliłem zrobiłem nim ponad 1,2 mln. kilometrów i pompy nie ruszałem.
sitko o którym koledzy piszą znajduje sie na krućcu wejściowym do pompki zasilającej znajdującej sie dokładnie pod turbiną.jak odkręcisz przewód zasilający to w złączce jest rzeczone sitko choć nie chce mi sie wierzyć by to była przyczyna usterki.
sprawdź czy na wszystkich cylindrach jest równe ciśnienie sprężania.
popatrz jeszcze na turbine czy nie wyrzuca oleju do intercolera to może też byc przyczyna dymienia -turbina wytrzymała mi 950 tys.km.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2011, 23:54
Posty: 12
GG: 0
Samochód: man m2000l

Ok dzięki za info z sitkiem.Co do turbiny to jest ok.Dymieniem się nie martwię bo podczas jazdy nie ma grama dymu.Na postoju też.jak się doda gazu i motor zaczyna nierówno pracować to wtedy dym jest.Ale kurcze wciąż mi braknie danych jaki kąt wtrysku, jaki luz zaworów, jakie ciśnienie otwarcia wtrysku mimo że były sprawdzane.Może tu coś.Bo mi to tak wychodzi jakby coś z zasilaniem w paliwo komór cylindrów było nie tak.bardziej mi chodzi o te drgania


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

jeżeli nic nie grzebałeś w silniku to kąt wyprzedzenia wtrysku do niczego nie jest ci potrzebny w tej pompie wtrysk sie "sam" nie przestawia.
ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy nie pamiętam zawsze robił to pompiarz i było ok - sam też wtrysków nie wyregulujesz bo nie sądzę bys miał taki zapas podkładek regulacyjnych jak zaniesiesz wtryski do pompiarza( a nie speca ze stodoły) to zrobi ci dobrze.
zawory chyba były 0,40(0,50) ssące i 0,50 wydechy ale już nie pamiętam.
a może elektrozawór w pompie ten od gaszenia silnika coś szwankuje?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2011, 23:54
Posty: 12
GG: 0
Samochód: man m2000l

wtryski sprawdzał mi pompiarz w PKS także ma jakąś wiedzę na ten temat.jestem 2 właścicielem auta i patrząc po stanie pompy to nie widać by ktoś tam paluchy pchał.wszystko w oryginal farbie


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 paź 2006, 16:04
Posty: 123
Lokalizacja: MIELEC

Ciśnienie wtrysku 220 bar,kąt początku wtrysku 4 stopnie przed GMP,luz zaworowy po 0,5,jeżeli silnik ma EVB to dodatkowo 0,35,ja w dalszym ciągu stawiam na przypowietrzanie 8)

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: