Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 lut 2011, 20:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 576
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

witam koledzy problem polega na tym że man 430km w automacie ma strasznie dziwne i niebezpieczne zachowanie na drodze. tak od prędkości 70km/h mam zaczyna jechać wężykiem i nie idzie go uprowadzić prosto. i wyrzuca go wtedy z kolein na drugi pas. wrażenie jest takie jak by nie odbijały zwrotnice. trzeba go po skręcaniu samemu wyprowadzić na prosto. zwrotnice nie są zatarte bo sprawdzałem. zwrotnice leciutko chodzą . zero luzów. przekładnia kierownicza po regeneracji. co może być przyczyną? czyż by zwrotnice?

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 04 lut 2011, 20:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Siodło przyjacielu posmarowałeś? Jeśli nie to takie objawy będą występować na załadowanym, na pusto mniej.

Tylna oś sztywno stoi? Możesz też mieć luzy na tzw. cukierkach. Widać to będzie przy ruszaniu, most będzie miał luz względem ramy.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 04 lut 2011, 20:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Czemu była regenerowana przekładnia kierownicza?. jaki jest luz na wałku kierowniczym przy zapalonym silniku jaki jest luz na kierownicy

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 04 lut 2011, 20:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 576
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

kolego luz jest mały na kierownicy. przekładnie regenerowałem bo myślałem że to jej wina. luzów nie ma nigdzie kolego samochód sprawdzałem także na stacji diagnostycznej. wszystko dokładnie sprawdzone. siodło odpada bo bez naczepy jest to samo

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 04 lut 2011, 20:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ja stawiam na przekładnie kierowniczą, w środku jest taki zawór co steruje wspomaganiem może coś żle złożyli. Na początek przesmaruj zwrotnice ściągnij dekielki a pod nimi są kalamitki
Jeszcze mogą być dupowate opony z przodu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 04 lut 2011, 20:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 576
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

przed regeneracją też tak się działo. zwrotnice smarowałem kolego. zwrotnice chodzą leciutko bez żądnych zacięć .

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 04 lut 2011, 20:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Pytanie w jakich okolicznościach się stało że autko zaczęło tak jeździć. Może autko jest po przejściach :]

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 04 lut 2011, 20:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Może by na zbieżność tym pojechał? Opony gładkie czy pocięte?

Może końcówki drążków są aż tak pozapiekane?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 04 lut 2011, 21:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

objawy wskazuja na luzy na drążkach kierowniczych ( nie są zapieczone tylko wyrobione) lub luzy na silenblokach które są w resorach.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 04 lut 2011, 21:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 576
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

koledzy silentbloki sprawdzone. drążki sprawdzone.autko nie jest po przejściach. a od kiedy to się dzieje to nie wiem bo kierowca tym jezdzi nie jeden. bardzo trudny temat kurcze do zgryzienia.

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 04 lut 2011, 22:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

proponije kontrolę pionowego drążka kierowniczego tam są takie fikuśne krzyżaczki i może któryś ma luz.
a jak sprawdzałeś silentbloki?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 05 lut 2011, 0:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 23:24
Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault

Jeżeli masz możliwość to zmień tylne opony od auta które zachowuje się normalnie na drodze. Miałem ostatnio przypadek że prawie nowe opony a auto podobne numery robiło wszystko ustało po zmianie kół na bliźniakach, troche to było dziwne ale cóż tak wyszło i w tej chwili jest ok.


Post Wysłano: 05 lut 2011, 14:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 576
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

no spróbujemy jeszcze tego numeru

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 05 lut 2011, 21:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Ciezka sprawa .....sprawdziles juz w sumie wszystko , nie kocentrowalbym sie na tyle pojazdu skoro jezdzi wezykiem ,podczas jazdy czulbys czy znosi Ci tyl czy przod "myszkuje" ,wiec jak zaczales od przodu wiec nie sadze zebyto bylo cos z tylu ,chyba ze jest cos o czym nie wiesz ,np kierowca trzepnal w cos bardzo mocno i przekrzywil cala os zmieniajac geometrie zawieszenia.

Nie napisales nic o przednich amortyzatorach .....?

Domniemam ,ze pompa po zlozeniu zostala prawidlowo ustawiona .
Zwrotnice ... jak sa zapieczone to generalnie auto nie lata na lewo i prawo tylko po skrecie auto nie prostuje sie samo tylko trzeba mu pomoc kierownica .


Post Wysłano: 10 lut 2011, 13:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 20:59
Posty: 165
GG: 0

Zacznij od sprawdzenia ciśnienia w kolach na osi napędowej.Miałem podobny problem w Magnum.Urwał się wężyk od pompowania wewnętrznego koła.Stawiam na to,że masz kapcia na napędzie.


Post Wysłano: 10 lut 2011, 14:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lut 2011, 19:14
Posty: 43
Samochód: DAF

Nie słuchajcie forumowicza MAN bo to głąb jakich mało. Pewnie yto szofer który zna się na autach z opowieści między kolegami. Kolego szukaj przyczynyt z ytyłu na osi ciągnacej cukierki sierżanyty to one odpowiadaja za jazde wężykiem. Jeśli dzieje sie cos z przodem yto auto zciąga na którąś strone. Może być sytuacja drgań na kierownicy co jest winą w 99% felgi mimo że wulkanizacja mówi że jest ok. Kolego sprawdz luzyt na zawieszeniu osi ciągnącej oraz luz siodła. Słuchaj ytych wypowiedzi co są udzielane przez serwisantów aso a nie takich szoferzyn jak MAN
POZDRAWIAM


Ostatnio zmieniony 10 lut 2011, 22:19 przez Evil, łącznie zmieniany 1 raz.
Doigrałeś się! Dostajesz ostrzeżenie za obrazę innego użytkownika, wiecznie pojawiające się błędy i próbę wywołania kłotni.


Post Wysłano: 10 lut 2011, 17:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Wyskoczyl jak Filip z konopii.
Wyzywanie kogos na forum raczej nie jest gustowne ,powiedzialbym wrecz nie na miejscu.Forum nie zabrania wypowiadania sie zadnym grupom ludzi ,wiec chociazby uzytkownik MAN czy jakikolwiek inny byl piekarzem czy dentysta ...jak ma jakies pomysly i rady to moze je tutaj przedstawic .
Autor watku tez nie jest laikiem oraz jest dorosly ,tak sadze ;), wiec sam poradzi sobie z decyzja kogo ma sluchac .Takie nakazy to mozesz sobie dzieciom prawic i to tylko swoim ,zeby sluchaly tego a nie tamtego.
Jak masz jakies pomysly czy rady to dawaj ,smialo potrzebajak najwiecej opini i informacji ,ale wytykanie/ublizanie komus to sobie wsadz gdzie indziej.
Przeczytaj jeszcze raz tekst i polec cos ciekawszego ,bo takie odzywki ze to "na pewno z tylu ,sprawdz luzy" ..... Re - animator to juz chyba dawno zrobil ,pisze tutaj bo nie wie juz za co sie zlapac .Rownie dobrze mozesz mu polecic jechac do ASO.

A "siodlo" to sobie sam przesmaruj ..... napisales jak na razie 7 postow i sie rzucasz bez uzasadnienia .....i przetrzyj sobie tez monitor - jasno bylo napisane ze nie ma znaczenia czy podpiety z naczepa czy bez niej.


Post Wysłano: 10 lut 2011, 22:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Nie słuchajcie forumowicza MAN bo to głąb jakich mało. Pewnie to szofer który zna się na autach z opowieści między kolegami. Kolego szukaj przyczyny z tyłu na osi ciągnącej cukierki sierżanyty to one odpowiadają za jazdę wężykiem. Jeśli dzieje się coś z przodem to auto zciąga na którąś stronę. Może być sytuacja drgań na kierownicy co jest winą w 99% felgi mimo że wulkanizacja mówi że jest ok. Kolego sprawdź luzy na zawieszeniu osi ciągnącej oraz luz siodła. Słuchaj tych wypowiedzi co są udzielane przez serwisantów aso a nie takich szoferzyn jak MAN
POZDRAWIAM
Odkąd zobaczyłem twój pierwszy post to mnie denerwujesz.Z ciebie dupa nie mechanior każdego obrażasz myślisz że wszystko umiesz a pytałeś sie mnie ile sie ze sprzęgłem schodzi. Nasłuchałeś sie gdzieś od kogoś dokładnie nie wiesz co ale powtarzasz bo myślisz że jesteś lepszy od wszystkich weź sie zastanów ;/. Ja bym stawiał na opony albo końcówki drążków

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 11 lut 2011, 10:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Cytuj:
Cytuj:
Nie słuchajcie forumowicza MAN bo to głąb jakich mało. Pewnie yto szofer który zna się na autach z opowieści między kolegami. Kolego szukaj przyczynyt z ytyłu na osi ciągnacej cukierki sierżanyty to one odpowiadaja za jazde wężykiem. Jeśli dzieje sie cos z przodem yto auto zciąga na którąś strone. Może być sytuacja drgań na kierownicy co jest winą w 99% felgi mimo że wulkanizacja mówi że jest ok. Kolego sprawdz luzyt na zawieszeniu osi ciągnącej oraz luz siodła. Słuchaj ytych wypowiedzi co są udzielane przez serwisantów aso a nie takich szoferzyn jak MAN
POZDRAWIAM
Hahaha Pewnie ja wolę słuchać ludzi którzy mają trochę wiedzy praktycznej a nie samą teorię w głowie jak ty. Wpadłeś na to forum i mianowałeś się wielkim servisantem chodź jeszcze nikomu nie pomogłeś a kolegę mana zostaw w spokoju bo naprawdę zna się na rzeczy :wink:
A co do tematu tematu najpierw wymień sierżanta wiem że można go regenerować ale wiadomo jak to z regenerowanym. Sierżant utrzymuje most żeby nie latał na boki i to on może mieć luzy :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 12 lut 2011, 17:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 20:59
Posty: 165
GG: 0

Z sierżantem też kolega ma racje.Naprawa przekładni itp.,to ostateczność!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: