Nikt nie pokusil sie o odpowiedz ..... tez dokladnie nie wiem o co chodzi ,ale gdybys wrzucil fotke /screena to byc moze by mnie olsnilo .
Czy chodzi o screen z iloscia/ korekcja wtryskiwanego paliwa w poszczegolne cylindry ?
Generalnie nie ma ustalonej stalej wartosci ,nie da sie wyprodukowac identycznych wtryskow jak i silnik nie zawsze ma identyczne opory obracania ,edc ustala "plynne" / stale obroty silnika poprzez korekcje dawki na poszczegolne cylindry .Wartosci wachaja sie od 0 do 2.5 , jak jest w ok 3 to mozna to nazwac podwyzszona norma ,a ponad 4 to szukac usterki .
Jednakze usterke ustala sie obserwujac wskazania wszystkich korekcji a nie tylko jednej ,np. jak jeden z cylindrow niedomaga to edc zwieksza mu dawke paliwa ( bedzie wzrost dawki na tym cylindrze) ,jezeli podwyzszona dawka nie przynosi efektu to edc podwyzszy nastepny cylinder aby jak najbardziej skorygowac/uplynnic obroty silnika , jednakze jak ten juz nastepny przyspiesza zbyt mocno to nastepnemu obcina dawke ,aby zwolnic ,wiec korekcja bedzie na minusie ,co nie oznacza usterki tego 3 ciego cylindra z kolejki......... itd itd.
Ogolnie pogmatwane i jest to kwestia obserwacji wielu pojazdow,aby poznac poczynania kolegi edc
.